hej
skal bruge en pc til noget video redigering og foto redigering.
bruger capture one til foto og videopad til video.
begge er cpu krævende og ikke særligt grafik krævende.
ville i vælge amd eller intel cpu til dette ??
Bo
hvis dit software kan skalare over mange cores/ ville jeg klart vaelge en amd platform.
Som udgangspunkt ville jeg pt gå efter AMD, medmindre du bruger et meget specifikt program som klarer sig med mindre kerner som #2 siger
Jeg er for nylig gået over til AMD, og jeg er godt tilfreds.
#6 Hvordan helved skal han bruge den maskine video redigering og foto redigering?
Du må da gerne uddybe hvorfor du mener at en 4 kernet CPU uden HT er noget #0 skal bruge til video redigering og foto redigering?
#0 Tag en Ryzen 3600 et b450 bundkort, et Redeon rx 550 og 16GB RAM til at starte med. Så kan du altid opgradere til mere RAM sener, hvis du får brug for mere. De andre ting som Kabinet, PSU og diske har du sikkert selv styr på
overvejer det her
har psu
GIGABYTE B450 AORUS ELITE
AMD Ryzen 5 3600 Wraith Stealth
G.Skill AEGIS DDR4-2133 C15 SC - 16GB
Samsung 970 EVO SSD M.2 2280 - 500GB
Toshiba P300 High Performance HDWD130UZS Harddisk - 3 TB - 3.5" - 7200 rpm - SATA-600 - 64 MB cache
SilentiumPC Armis AR1
lyder det helt dumt ???
Jeg ville vælge et MSI B450 da de er virkelig gode til prisen. Jeg har bygget 3 maskiner med Ryzen 3600 og MSI bundkort og det er noget som virker.
Selv har jeg altid været mest til ASUS, men når det kommer til B450 chipset, så har MSI virkelig gjort det godt.
Skulle stå 6 kerne i #7
Jeg havde nok opgraderet rammen til 3600MHz.
Og nedgraderet ssd til en.
Intel Solid-State Drive 660p Series - Solid state drive - krypteret - 512 GB - intern - M.2 2280