Hvad skal man købe? Unfi

Netværks  d.  04. april. 2020, skrevet af Faldo
Vist: 755 gange.

Faldo
 
Overclocker
Tilføjet:
04-04-2020 07:58:44
Svar/Indlæg:
3/1

Hej
Jeg kigger lidt på et nyt wifi setup herhjemme, da jeg ikke synes det er helt stabilt og ikke får hastighed ud i hele huset. Mit setup i dag, er en Apple time capsule i stuen, og tre airport Extreme rundt i huset, sat til højtalere, så jeg kan bruge AirPlay via dem. Min forbindelse er 300mbit Down og 60 up. Sidder jeg tæt på time capule, så viser den 300 mit på wifi. Men går jeg ned i et værelse, så kommer den ned på 12-14 mbit. Så kigger på om jeg vil kunne få et mere stabilt net og højere hastighed rundt i hele huset. Vil beholde airport Express, men kun til AirPlay delen i et fremtidigt net. MEN hvad jeg jeg købe, for at få et stabilt net i hele huset. ? Kigger på unifi Dream machine, hvor jeg vil sætte unfi access point til. (2stk). Men er lidt i tvivl om det kan sættes op til at køre mesh? ( kan kable til dem).

Men er det overkill? Vil AmpliFi HD Home være nok?

Håber I kan hjælpe

puma99dk|
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2020 10:23:36
Svar/Indlæg:
501/10

AmpliFi HD er ikke UniFi men er stadig lavet af Ubiquiti.

AmpliFi er sit helt eget system og det dækker godt og opsættes via AmpliFi App'en på din smartphone: https://www.amplifi.com/app

UniFi AP'erne kan sættes op via smartphone hvis det ønskes eller vi deres UniFi Controller.

 

Som kan købes i hardware form el. man kan hoste selv el. cloud.

 

Ubquiti's UniFi Dream Machine har Hardware Controller, USG (UniFi Secure Gateway Router) og AP i en og samme boks, der kan adopteres flere AP'er og Switche til hvis det ønskes men kan ikke adopteres i en anden UniFi Controller.



Faldo
 
Overclocker
Tilføjet:
05-04-2020 22:17:14
Svar/Indlæg:
3/1

Tak 

hvad vil du anbefale at købe?



puma99dk|
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2020 07:14:55
Svar/Indlæg:
501/10

Afhængelig af størrelset på huset og hvad vægge er lavet af selvfølge.

Har lavet et par forskellige løsninger, er mest selv til UniFi derfor er planingen på et tidspunkt selv at købe en UDM (UniFi Dream Machine) selv om jeg bor i lejlighed og er lidt mere nørdet.

Til et større hus vil et AP'er være en bedre løsning for at sætte noget op i hvert rum med samme SSID så man gør fundt næsten fyldende.

Kig evt. på UAP-AC-Pro har en kunde via. arbejde som har 3 styk i et hus på en god størrelse kan ikke huske kvm og han styre dem via hans smartphone i appen UniFi Networks som tilgængelig på Android og iOS.

UAP-AC-Pro: https://www.pricerunner.dk/pl/...

 



Faldo
 
Overclocker
Tilføjet:
06-04-2020 13:42:48
Svar/Indlæg:
3/1

hvis jeg køber de AP’er du henviser til, kan de sættes til min time capule (sætter den i bridge mode). ? Kan jeg så sætte AP’erne sammen i et mesch netværk? Troede jeg skulle have en controller for at styre AP’erne. Men det kan jeg gøre via appen? 

Beklager mine dumme spørgsmål 😊



Faldo
 
Overclocker
Tilføjet:
06-04-2020 15:49:49
Svar/Indlæg:
3/1

Jeg har bestilt et ap så må jeg lege lidt med det. Ender nok med at skal have et par mere. 😀 Tak for hjælpen.