Som overskriften antyder kan jeg ikke få min nye m2 970 til at boote win. Den cirkler i ring, og booter på USB flashdrive og vil geninstallere hver gang. Fjerne rjeg USB går den direkte i BIOS.
Mit bundkort er Asus TUF x570 gaming.
Disken er synlig i Bios.
Disken er GPT
Disken står under boot options i bios.
Der er lavet clean install (med UEFI)
Alle andre diske er fjernet.
BIOS er opdateret.
NVME driveren opdateret.
Ny boot USB lavet
disken er synlig i enhedshåndtering. Men samsung magician kan ikke se disken.
Jeg er fuldstændig i vildrede, og alt hjælp ville blive værdsat.
lct
1: Ja
2: Den mulighed har jeg ikke. Jeg kan bestemme om NVMe skal være i raid eller ej.
lct skrev d. 05-04-2020 23:08:16
1: Ja
2: Den mulighed har jeg ikke. Jeg kan bestemme om NVMe skal være i raid eller ej.
Jeg synes ikke rigtig jeg kan bestemme hastigheden nogen steder på dem.
Jeg kan vælge Gen 1,2,3,4 hvis de skal køre link.
lct skrev d. 05-04-2020 23:41:45
Jeg synes ikke rigtig jeg kan bestemme hastigheden nogen steder på dem.
Jeg kan vælge Gen 1,2,3,4 hvis de skal køre link.
https://imgur.com/hBRL9cW
Virker desværre heller ikke. Denne burde også kunne køre Gen 4. Det mærkelig er at BIOS ser disken. Enhedshåndtering ser disken. Kontrolleren er installeret.
Men diskhåndtering, samsung magic osv kan ikke se den.
Selv jeg lægger clean win10 på vil den ikke boote fra disken.
Måske RMA ?
Hvorfor bliver folk ved med at købe Asus' TUF serie af bundkorts de er bare ikke hvad de har været, men når det så er sagt har du så tjekket Disk management og sikkert dig der er en partition på disken?
Mener ikke at Samsung Magician kan se disken uden en partition og her er en lille video hvordan hvis du ikke ved det.
10# Det får ellers titlen som "bang for the buck" i flere reviews på nettet.
Disken dukker kun op som "microsoft storage space device", selv om den har en partition.
Men i enhedshåntering er den vist.
lct
Nu ved jeg ikke om det er fordi det er AMD, men den burde da ikke stå i enhedshåndtering som en SCSI disk??
Mine ser sådan ud:
I roder også lidt rundt i begreberne NTFS og GPT 🙂
En disk kan have sin opbygning enten som MBR (Master Boot Record) eller som GPT. Alle mine er GPT.
En partition kan oprettes som enten FAT, FAT32, FAT32e eller NTFS, hvor NTFS er næsten altdominerende i dag.
disken står som GPT, og har en NTFS partition. Den vil stadig ikke vise sig.
Jeg tror den står som SCSI fordi den sidder i det m2 slot, der her forbundet med CPU´en og ikke chipsættet. Hvis jeg sætter den i mit m2.2 slot som er det til chipsættet, og laver clean win10 install hedder den det uden SCSI.
Det ser jo rigtig nok ud, så skal jeg ikke blande mig mere, da det SCSI åbenbart er noget omkring AMD, og da jeg har Intel, så kan jeg ikke hjælpe yderligere, beklager.
#18 Gode forslag. Det virkede bare ikke.
Jeg har nu afleveret drevet til en kammerat der tester det i hans setup da han har en magen til.
Spændende om den er død.
lct
lct skrev d. 06-04-2020 18:50:26
#18 Gode forslag. Det virkede bare ikke.
Jeg har nu afleveret drevet til en kammerat der tester det i hans setup da han har en magen til.
Spændende om den er død.
lct
Nå disken er død ser det ud til. Den kan heller intet i det system der ellers har en disk magen til kørende.
RMA 😕
lct skrev d. 06-04-2020 23:04:25
Nå disken er død ser det ud til. Den kan heller intet i det system der ellers har en disk magen til kørende.
RMA 😕