Display driver stopped responding...

Diverse d.  06. april. 2020, skrevet af Uno-Eye
Vist: 522 gange.

Uno-Eye

Superbruger
Tilføjet:
06-04-2020 14:41:45
Svar/Indlæg:
76/45

Hej.

Jeg har igennem noget tid måtte døje med random program crashes i f.eks Overwatch, hvor jeg efterfølgende ville få beskeden "Display driver stopped responding and has recovered", uden at kunne finde en løsning. Det er så begyndt at ske i samtlige spil jeg spiller.

I spil som f.eks Starcraft II og World Of Warcraft Classic, crasher mit spil ikke, men får stadig sort skærm i 4-5 sek, hvorefter billedet kommer igen, men med samme fejl, "display driver stopped responding.."

Jeg har en formodning om det kunne være mine ram der er faulty? Kan nævne at det ikke er Temps, da min CPU maks når 65-70 grader, og GPU maks 82-85 (selvom det er lidt højt, er det ikke kritisk)

Nogen som der har nogle tips til hvordan jeg kan udelukke diverse dele, eller som måske ved hvad det kan skyldes?

På forhånd tak.

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2020 15:29:12
Svar/Indlæg:
3799/43

Sidst jeg fik den fejl var mit grafikkort i stykker. 

Du kan være heldig at du kan fjerne dine gamle driver med DDU (display driver uninstaller) og geninstallere driverne, det kan være at du skal prøve med nogle gamle driver for at få det til at virke. 

Nogle har også brugt ovn tricket for at få det til at fungere igen, da fejlen kan skyldtes at en lodning på grafikkortet ikke er blevet dårligere med tide. 

MEN det kan være risikabelt at gøre dette, da det kan blive for varmt hvilket resulterede i at du taber dine smd komponenter også er det helt slut med at bruge grafikkortet. 

At det skulle være dine ram på bundkortet tvivler jeg stærkt på, men hvis at du vil være helt sikker, så tag og hent memtest86. 

ClausBH

Superbruger
Tilføjet:
06-04-2020 19:02:30
Svar/Indlæg:
46/1

Hent de nyeste driver (ikke installere dem endnu)

Hent og kør Display Driver Uninstaller

https://www.guru3d.com/files-d...

efter genstart så installere du driverne hvis det ikke hjælper er det nok dit GPU der ikke har det godt EVT. test i anden maskine

Uno-Eye

Superbruger
Tilføjet:
06-04-2020 20:39:01
Svar/Indlæg:
76/45

Takker for de hurtige svar :)

Jeg har været så opsat på at det måske var rammene, så jeg har slet ikke tænkt på at teste for andet :S Jeg vil re-installere windows, og så derefter forsøge med div. software tests, da jeg ikke har mulighed for at teste i anden maskine. Vil opdatere med hvad jeg finder ud af.

Pas på jer selv
Vh

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Uno-Eye d. 06-04-2020 20:39:14.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
07-04-2020 06:16:13
Svar/Indlæg:
3661/82

du kan teste ram med memtest86 fra passmark for du installer ny windows

men jeg tror nu ogsaa det er dit gfxkort der er doede

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
10-04-2020 08:44:52
Svar/Indlæg:
4033/364

jeg fik den fejl random i Overwatch for et stykke tid siden , men ikke andre spil (bl.a. heroes of the storm).

En geninstallation af grafikkortdriveren afhjalp det (men nok en god ide med uninstall først)