Mus dobbeltklik problem på ny PC

Diverse d.  30. april. 2020, skrevet af Hanga
Vist: 374 gange.

Hanga
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2020 19:10:18
Svar/Indlæg:
154/39

Hej

Jeg har opgraderet min PC med Ryzen 3900X, og windows 10 er blevet installeret på et nyt NVME drev :)

Alt er fint, bortset fra at der ret ofte fejlagtigt registreres dobbeltklik fra min Logitech G Pro Gaming mouse. Det er enormt belastende. Normalt ville jeg ikke være i tvivl om at det er musen der fejler, har før haft en mus med samme problem, men eftersom jeg første gang bemærkede det var umiddelbart efter den friske windows installation, kan jeg ikke lade vær med at tænke på, om det er software?

Jeg har prøvet at installere/afinstallere hhv. Logitech Gaming HUB og det ældre Gaming Software. Det gør ingen forskel. Jeg har prøvet at skifte USB både 3.0 og 2.0.

Har I nogle bud på mulige software problemer, eller er det bare tilfældig timing at musens switch står af nu?

Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
30-04-2020 19:22:48
Svar/Indlæg:
4981/47

Du har måske nedsat dobbeltklik hastigheden tidligere, og den er nu nulstillet ? 🙂

Uanset kan du stille det under "Yderligere museindstilninger" i Win10



Hanga
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2020 19:38:29
Svar/Indlæg:
154/39

#1

Godt bud, den havde jeg også selv tænkt på. Det gør ikke den store forskel hvad jeg sætter det til.

Desuden oplever jeg også problemet hvis jeg f.eks. tager fat i et vindue for at flytte det, også selvom det er gået lang tid siden forrige klik.



NicktheGreek
 
Superbruger
Tilføjet:
30-04-2020 20:37:17
Svar/Indlæg:
131/0

Jeg har sådan en logitech G 903, der har opført sig irriterende gennem længere tid. Det hjalp at hive den fra, slukke under bunden og klikke på tasterne indtil den aflader - det skyldes antageligt at musen oparbejder statisk elektricitet, kunne jeg læse mig til på Reddit, så prøv det og se om det hjælper.....



Hanga
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2020 19:03:13
Svar/Indlæg:
154/39

#3

Har desværre ikke virket.

Det med statisk elektricitet er vist også blevet afvist igen.

Der kom en firmware opdatering til den trådløse udgave af Pro Gaming som skulle adressere det. Jeg skulle have seneste firmware til min corded udgave. 

Jeg er endt med at bestille en ny mus, da jeg ikke kunne se nogen løsning og det lader til at blive værre og værre, så jeg tror det er et mekanisk problem.