Sad og gamet igår og lige med et slukket den. Den vil derefter kun komme med et lille blink på min cpu køler. Dette kunne den gør 2 gange og strømreset hvor efter der intet skete.
Jeg har idag skiftet bundkortet til et jeg havde at ligge. Nu vil den komme så langt til at blæser og lys kommer frem men stopper i DRAM på mobo. Har forsøgt at skifte Ram til andre og den laver samme melding på mobo. Der kommer ikke gang i skærmen. Hvis jeg tager gfxkort ud af den og forsøger onbord er det det samme.
Hvad vil være jeres idé til en fejl her. ???
Skal lige sige at med det mobo der sad i inden ville rgblyset ikke virke efter fejlen. Efter jeg sat det andet i lyser den fint og alle blæser køre rundt.
Kunne godt være din RAM controler i CPUen som er stået af, når det ikke hjælper at skifte RAM og den gør det samme på det andet mobo du har testet med
Har du kørt med XMP profil sat til?
Nogle bundkort spiser RAM controller til middag når XMP sættes til, både VCCIO og VCCSA bliver sat sindsygt højt op, og pludselig giver RAM controller i CPU bare op.
Hvis du stadig har garanti på din CPU, og laver en RMA sag, så nævn at du IKKE har kørt med XMP, ellers gælder garantien ikke.
Køre med den 100% standart. Har ikke lavet noget om på den for mig er det bare plug n Play.
Jeg skal op med den i morgen. Den er købt den Spe 19. Så den er ca 8mdr gl. Der er masser af garanti end du.
freak_master skrev d. 09-05-2020 14:58:22
Har du kørt med XMP profil sat til?
Nogle bundkort spiser RAM controller til middag når XMP sættes til, både VCCIO og VCCSA bliver sat sindsygt højt op, og pludselig giver RAM controller i CPU bare op.
Hvis du stadig har garanti på din CPU, og laver en RMA sag, så nævn at du IKKE har kørt med XMP, ellers gælder garantien ikke.