Hvad er det, der sker i min GPU block?

Vandkøling d.  17. maj. 2020, skrevet af pansertjald
Vist: 776 gange.

pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
17-05-2020 00:27:35
Svar/Indlæg:
1119/58

Hej gutter.

Jeg har sgu brug for noget hjælp her. Her til aften lagde jeg mærke til at der var noget galt i min GPU block. Det ser ud som om der er fugt inden i blocke. Men det kan der jo ikke komme, når den er fuld af vand.

Har jeg fået corrosion i min GPU block? Og hvordan har jeg så fået det, når jeg bruger ek-cryofuel clear?.

Jeg kan ikke umiddelbart se noget i min CPU block






pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
17-05-2020 00:33:09
Svar/Indlæg:
1119/58

Jeg har lige kigget på min pumpe og der kan jeg se at der er en masse mærker indvendigt, fra gamle bubbler. Virker som om at mit loop ikke har været helt rent, da jeg leak tested med destilleret vand og citron syre og bagefter bare med destilleret vand.


Skal jeg skille GPU blocken ad eller skal jeg bare køre en tur mere med destilleret vand og citron syre og så bare med destilleret vand bagefter og så lade det køre længer end sidst?



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af pansertjald d. 17-05-2020 00:34:20.


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2020 01:59:39
Svar/Indlæg:
3799/43

Hvorfor har du brugt citronsyre? Jeg kan ikke se hvad det skal i dit system

 

Hvilken vej kommer vandet ind i dit grafikkort? venstre side? 

Det kan være at o ringen ikke sidder ordenligt monteret, eller at den har taget skade af citronsyren.

Et for højt tryk kan også være skyld i at vandet løber ved siden af,  ligesom at der kunne være skidt der blokere inlet flowet. 

I værste tilfælde så kan det være at plexiglas pladen er bukket ud af. 



MVJ
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
17-05-2020 07:54:10
Svar/Indlæg:
96/4

Citronsyre resterne er sikkert gået tilbage til sin oprindelige pulverform.

Grundet manglende skylning af systemet.

Så det er nok totalt adskillelse af systemet, og mekanisk rensning der skal til.

Radiatorerne skal nok have en eller flere gange kogende vand for at opløse resterne.

Ps. hæld aldrig kogende vand på systemet, for at opløse resterne, kun i radiatorerne.

 

MVH

Morten

 



pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
18-05-2020 20:04:04
Svar/Indlæg:
1119/58

Jeg ente med at skille hele lortet ad og rense alt og så lavede jeg et helt nyt byg, da min nye res top og hvid væske var kommet hjem.

Så nu har jeg lavet et helt nyt byg i røde og hvide farver, som jeg gerne ville have fra starten af. Jeg er også noget mere tilfreds med det nye byg og de nye buk som jeg skulle lave.

 

Men det var sgu fedtt nok at skille det hele ad, så man fik set hvordan de forskelige ting ser ud indvendigt. Men hold nu kæft hvor var det næsten håbløst at få o-ringen tilbage i GBU blocken. Jeg tror jeg brugte 20 min på det.

Men næste gang jeg skal rense mit system efter en fuck-up😉 så bliver det sgu med noget færdig blandet og ikke NOGET citron syre😀

Når men her er det nye byg




Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af pansertjald d. 18-05-2020 20:04:22.


pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
01-08-2020 01:25:51
Svar/Indlæg:
1119/58

Jeg ente med at køre en RMA sag hos watercool.de, på min GPU block og jeg har nu fået en ny block. Jeg har nu kørt med den i lidt over en uge og den nye GPU block laver det samme lort og denne gang er der også kommet luft ind hvor der ikke skulle kunne komme luft ind. Den leaker indvendigt og det ser bare ikke kønt ud, så nu har jeg lavet en ny RMA sag hos dem, så nu er jeg spændt på at se hvad de siger.

Jeg har sidet og kigget på billider fra andre med samme block og jeg kan se at den gør det samme hos andre med farvet væske og det er fandme ikke i orden.

På det her billed er det tydligt at se at det er samme problem som på min block.

https://pcpartpicker.com/b/m7K...

https://pcpartpicker.com/b/m7K...

Og her er min nye block




Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af pansertjald d. 01-08-2020 01:29:46.