Spørgsmål om pakker med "grej" i?

Diverse d.  26. maj. 2020, skrevet af fuerzzz
Vist: 632 gange.

fuerzzz

Bruger
Tilføjet:
26-05-2020 06:44:39
Svar/Indlæg:
219/60

Hvis man nu bare undlader at hente det ved posten , bliver det så automatisk krediteret ?

Altså lad oog sige jeg har bestilt en pakke til 2000 kr, og de 100 kr er porto. 

JEg henter den altid og bliver derfor sendt retur efter ca 10-14 dage?

Får jeg så pakkens pris minus 2 x porto tilbage ?

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2020 08:23:50
Svar/Indlæg:
7765/230

Undskyld mig men.

Jeg står op ved 6 tiden hver dag, så det er ikke fordi jeg ikke er vågen pt. men fatter nada af det du skriver..

"JEg henter den altid og bliver derfor sendt retur efter ca 10-14 dage?"

CDCRenegade

Nyhedsskribent
Tilføjet:
26-05-2020 09:27:37
Svar/Indlæg:
1926/73

Det er sgu også svært at tyde hvad der menes

Boomboy

Overclocker
Tilføjet:
26-05-2020 09:35:31
Svar/Indlæg:
351/36
#OP

Læs købsbetingelserne ved det firma du har handlet hos.

CDCRenegade

Nyhedsskribent
Tilføjet:
26-05-2020 09:44:05
Svar/Indlæg:
1926/73

I de tilfælde, hvor en forbruger ikke henter pakken, og den derfor kommer retur uafhentet, er det vigtigt at være opmærksom på, at det ikke kan betragtes som en fortrydelse af købet fra kundens side.

En fortrydelse af købet kan nemlig kun ske, ved at forbrugeren giver udtrykkelig besked om, at han ønsker at fortryde. Forbrugeren kan derfor, som udgangspunkt, ikke fortryde, alene ved at undlade at modtage pakken.

Som sælger er du, som udgangspunkt, alene forpligtet til at tilbagebetale købesummen til forbrugeren, hvis forbrugeren udtrykkeligt har oplyst, at han fortryder.

https://www.danskerhverv.dk/pr...

Og så ellers som #3 skriver - for handelsbetingelserne er lidt forskellige fra forretning til forretning

Hos fx. Computersalg 

"Hvis forsendelsen ikke afhentes inden henliggefristen fra transportøren, vil forsendelsen blive returneret til ComputerSalg A/S.
Den betalte fragtpris, hvis nogen, fratrækkes det beløb du vil får refunderet.
Fragtpriser:
ComputerSalg A/S forretningsområde er at sælge IT-, HI-FI udstyr mv. og ikke at drive fragtforretning. Derfor er alle fragtpriser taget ud fra de normale transportørers priser og beregnet efter vægt og antal varelinjer............

..... 
Du har i forbrugerkøb altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på www.computersalg.dk .
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på salg@computersalg.dk eller ved telefonisk kontakt, alternativt kan standardfortrydelsesformularen benyttes. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag hvor du har modtaget din vare, til den dag den sendes eller leveres retur.
Vi skal venligst bede om at varen sendes retur senest 14 dage efter meddelelse om købet fortrydes.

Returforsendelse
Når fortrydelsesretten udnyttes skal du selv stå for omkostningerne for at levere varen retur, fx returfragten. "

https://www.computersalg.dk/sh...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af CDCRenegade d. 26-05-2020 09:50:39.

Slizerdk

Newbie
Tilføjet:
28-05-2020 08:22:01
Svar/Indlæg:
197/3

Hejsa

Skriv til afsender at du fortryder handelen, så skal du kun betale returporto og får resten tilbage.

Da pakken er uåbnet og i original indpakning er der jo ikke slid eller nedslag i gensalgspris.

mvh.

fuerzzz

Bruger
Tilføjet:
31-05-2020 13:57:30
Svar/Indlæg:
219/60

Hehe kan godt se det var noget forvirrende skrevet. Det var også tidligt om morgenen jo !

Oversættelse:

Hvis jeg bestiller X vare til levering på posthuset, men ikke afhenter den, og den derfor går retur til afsenderen, hvad sker der så ?

Altså dels med mine penge (det varen nu har kostet) og med fragtomkostninger?

Og har jeg i juridisk forstand "benyttet min returret" ved slet ikke at afhente pakken ?

Der kan være mange grunde til dette. Fx man er havnet på hospitalet eller er syg eller lign som gør at man ikke fysisk kan hente pakken alligevel... !

Håber det hjalp lidt på forståelsen ;)

fuerzzz

Bruger
Tilføjet:
31-05-2020 13:59:13
Svar/Indlæg:
219/60

Jo men hvis man fx er ny-opereret, kan det være temmelig problematisk at gå ind på en hjemmeside, eller skrive en email, eller... lave en RMA, eller returseddel, og hvad man ellers kan ;/