UPS - Hvad for en?

Diverse d.  05. juni. 2020, skrevet af Jones2011
Vist: 818 gange.

Jones2011
 
Overclocker
Tilføjet:
05-06-2020 11:01:13
Svar/Indlæg:
487/43

Hej 

Jeg tænker på at købe en UPS, da jeg bor i et lejet hus hvor EL netværket ikke er så godt og der tit sprænger en sikring eller lignede.. Men jeg synes det er lidt meget en jungle og finde rundt i de forskellige mærker og om jeg skal finde en med IEC eller Schuko Sockets ?

Jeg har haft kigket lidt på en PowerWalker VFI 1000 TG UPS fra Compumail, den står til 1300,- 

og så en AmazonBasics - Uninterruptible Power Supply, 1500 VA, 6 IEC Sockets til 1000,-

eller kender i et mærke og model, som i vil anbefale, den skal være på minimum de 800+ Watts

bnjw
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2020 12:23:41
Svar/Indlæg:
45/1

De fleste UPS solgt her i DK er med IEC udtag, og kabler til dette er nu ikke det mest kostbare at købe.

Er dog svært at sige hvad du skal købe, når du ikke skriver noget om hvad du regner med at belaste UPS'en med i Watt, og hvor længe den i så fald skal kunne køre på batteri.

PowerWalker plejer at være ok til prisen.

Personligt ville jeg dog se på Eaton 5S 1000i i stedet, sammenlignet med dem du har fundet. Grunden til dette er hvor stort tab de har i drift. PowerWalker har et tab på ca.10%, hvor Eaton kun har 3%. Så kan man regne lidt på hvor længe de skal være i drift for at indhente prisforskellen på 200kr.



Jones2011
 
Overclocker
Tilføjet:
05-06-2020 14:17:28
Svar/Indlæg:
487/43

#1 Jeg vil have min computer, skærm, router og så en kommende lille plex server til den. 

Hvis jeg belaster min computer fuldt ud med stort OC, trækker den lige under 500W, derfor jeg skrev den skulle kunne trække på minimum 800W, når jeg nu også gerne vil tilføje de andre ting også hen af vejen :) 

om hvor lang tid den skal kunne holde strøm, så tænker jeg at hvis den blev belastet næsten fuldt ud og så strømmen gik, så sad jeg jo allerede ved computeren, og der ville 2-3 min være nok for at kunne nå og slukke computeren inden batteriet blev tømt helt. 



micbanand
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2020 20:25:36
Svar/Indlæg:
713/74

https://www.ebay.co.uk/itm/Eat...

hvis du tør udenlandsk. 

ser ud til, han gør en del i det med, god feedback



Crashzone
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-06-2020 23:36:24
Svar/Indlæg:
480/8

Jeg har en næsten som ny APC SMT3000i med masser af C13 stik og kabelskinner, batterier er fra 2018, så de er friske. Der sidder et netværksmodul i enheden. Den kommer med USB-stik hvorpå der er APC software osv.

 

 Den har 2700 Watt (Sinwave.), og kan holde et par pc'er tænd og en kæmpe server 😉

 

Jeg forlanger dog minimum 2500, lokation Aalborg omegn, kan leveres hvis omkostningerne dækkes. Fragten ville nok udgøre ca. 300-400 kr på en 1/4 palle leveret.



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Crashzone d. 05-06-2020 23:41:07.


Jones2011
 
Overclocker
Tilføjet:
06-06-2020 09:38:55
Svar/Indlæg:
487/43

#3 jeg har ingen problem med at købe i udlandet, men selv om den også har RTB warranty, så ville jeg skulle give omkring 500,- for at få den sendt til UK, hvis der kommer problemer.

#4 Tak for tilbuddet :) Men den er både lidt for overkill til mig, og ser helst at jeg køber nyt, da hvis der nu opstår problemer, så har jeg både garanti og kan få service af firmaet :) 

 

Men jeg vil kigge lidt mere rundt på nettet,  nu har i nævnt APC og Eaton, så kan jeg jo kigge nærmere på de mærker :) 



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
06-06-2020 17:26:38
Svar/Indlæg:
219/60

Var det ikke en bedre idé at få fixet elnettet?. Må da være røvirriterende at skulle skifte sikringer hver 2. dag!



Jones2011
 
Overclocker
Tilføjet:
06-06-2020 18:32:20
Svar/Indlæg:
487/43

#6 det kommer nok ikke til at ske med den udlejer vi har.. Det her hus kører alt lys, fryser, køleskab og stikkontakter på enkel sikring.. lige skiftet fra en 10A til en 13A sikring, men tvivler på at det kommer til at hjælpe meget.. det hjalp lidt da jeg tog 2 af vores EL radiator fra og satte vores Tv - Anlæg og min computer til dem i stedet, de har trods alt 4 A16 til den gruppe,   men vi er begyndt og lede efter andet og bo i, da vi er ved at blive MEGA træt af det her og alle de problemer der er med det her hus. Vores udlejer lover og lover  at tingene nok skal blive fixet, men der sker ikke en skid, vi har en endda haft kommunen inden over, og han fik et påbud med nogle ting der skulle laves, men det hjalp ikke så meget...

 



Jones2011
 
Overclocker
Tilføjet:
06-06-2020 18:42:02
Svar/Indlæg:
487/43

Da vi flyttede her ind gik der et par måneder, så brændte der noget ledning ude i relæet sammen, som var det der kom fra vores el selskab til selve relæet mener jeg, som gjorde at den sendte meget mere strøm rundt i hele huset, alt lyset blinkede, mit anlæg summede og min computer gik ud, så nu er min strømforsyning begyndt og summe, når den laver meget, tror det er en transistor som vibrerer i den. Så ja der har squ været en del problemer med det her hus og vi gider det squ ikke mere...



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
06-06-2020 21:21:43
Svar/Indlæg:
219/60

ganske forståeligt. Lyder som noget gammelt lort ;)

Var det ikke noget bare at købe en billig bærbar, bare  midlertidigt til i finder noget ordenligt at bo i ?



yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-06-2020 21:27:13
Svar/Indlæg:
1347/11

hvis det er sikringsskabet som er kortsluttet, så hjælper det ikke at sætte en UPS ind til din computer, så gælder det om at få lavet den tavle hurtigst muligt idet det kan medfører at du brænder mange ting af i huset.

Jeg kan godt se at hvis din udlejer ikke vil lave det, så må du enten selv få det lavet, eller også må man flytte.



Jones2011
 
Overclocker
Tilføjet:
06-06-2020 21:35:22
Svar/Indlæg:
487/43

#10 det er længere tid siden det skete, og det blev også lavet dagen efter. jeg ringede selv efter en elektriker som fixede det. For ja den nåede da i de få timer det skete at brænde flere ting af i hjemmet... 



Jones2011
 
Overclocker
Tilføjet:
06-06-2020 21:37:44
Svar/Indlæg:
487/43

#9 som sagt vi leder også efter andet nu, fordi der bliver ved med at være ting der skal laves, som aldrig bliver lavet.. ikke kun problemer med EL men mange andre ting i hjemmet også.. 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Jones2011 d. 06-06-2020 21:40:07.


Anonym202187141154
 
Moderator
Tilføjet:
07-06-2020 07:24:10
Svar/Indlæg:
1767/90
#0 Du har dine rettigheder, DET skal være iorden og udlejer SKAL få det fixet, hvis han ikke vil, så skal du kontakte LLO.dk (Lejernes Landsorganisation)


yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2020 14:37:27
Svar/Indlæg:
1347/11

-> #13 det er jo kun hvis lejer er medlem af LLO at man kan bruge dem, og LLO tager kun sager de er 110% sikre på at vinde, i de fleste tilfælde råder LLO til at man selv tager dialogen med udlejer da man plejer at kunne opnå bedste forståelse hermed. Desværre har mange af de store boligselskaber og mindre udlejere bedre advokater end LLO.

Man er lidt bedre stillet med en mindre udlejer, men hvis de ikke gør noget eller afhjælper manglerne så er der kun civilt søgsmål tilbage, og det kan godt være dyrt for ens pengepung for at få ret, men ikke desto mindre kan udlejer stadigvæk lade være med at foretage en udbedring. Der er mange som afvejer den tid det tager at lade sagen gå sin gang kontra det at udbedre fejl og mangler ved ens lejemål, i sidste ende er det jo et spørgsmål om penge. Sådan som lovgivningen er i nuværende tid, så er udlejer stillet bedre end lejer.



Jones2011
 
Overclocker
Tilføjet:
08-06-2020 20:59:08
Svar/Indlæg:
487/43

Ja tror næppe det ville hjælpe noget med LLO i denne sag, Jeg har ved to af mine tidligere udlejere, har jeg haft kørt LLO sager, da de krævede hele mit depositum da jeg flyttede, men ingen ret havde til det. Jeg vandt begge sager plus fik ekstra ved den ene, da han havde opkrævet vand forkert. 

Men som jeg har skrevet tidligere, så har jeg selv haft fat i kommunen, som har haft nogle folk ude og givet ham en påbud og sagt at han skulle ordne sådan noget som, at dele kloakken fra spildevandet og fix at den var sunket. Fix skuret så der ikke var fare for sammenstyrtning (Vi bruger det heldigvis ikke rigtigt) og andre små ting. Men her efter et 10 mdr, har han ikke rigtig fået gjort så meget.. Ja så får han snart bøder, men hvis bøder er langt mindre end hvad han skal bruge på at fixe tingene, så tror jeg han hellere vil det.. 

Så der er ikke så meget andet at gøre end og finde et andet sted og så advare andre folk om at flytte ind her..