Er hwt helt død?

Om siden d.  08. juni. 2020, skrevet af gasolin
Vist: 2313 gange.

gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2020 01:58:12
Svar/Indlæg:
5504/640

Synes ikke forsiden med forumsvar,forumtråde og så videre har ændret sig ret meget det seneste døgn, selv i forhold til hol synes jeg hwt er lidt død, der sker ikke ret meget.

 

Jeg har ellers kigget en del i weekenden for at se om der var nogen spændende tråde man kunne deltage i, men synes der har været lidt dødt, selv min Mere køling (cpu) er stadig selv om det ikke er en gammel tråd blandt de seneste forumtråde

 

Kan det passe?

 

xystos
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2020 05:30:05
Svar/Indlæg:
293/5

jeg vil ikke sige helt død, men det er rigtigt at der ikke er lige så mange tråde som der har været tidligere. Syntes til gengøld de laver masser af reviews som jeg god kan lide



nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2020 08:01:54
Svar/Indlæg:
714/10

Det har jeg også lagt mærke til igennem de sidste par år, og de svar der så må komme, når man laver en tråd, kan man google sig frem til.

Det er min bedste måde at beskrive, hvad det er blevet til.

 

Men jeg kigger da engang imellem herind alligevel.



Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2020 09:26:17
Svar/Indlæg:
8762/174

Meget af aktiviteten er nok flyttet over på diverse grupper på de sociale medier. 

Den eneste side computer relateret side, hvor der stadig er en del aktivitet er nok hol.dk. 

Det har altid været en børnehave derinde, så de har nok nemmere ved at tiltrække nye yngre brugere. 



neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
08-06-2020 10:00:52
Svar/Indlæg:
1129/307

Hvis brugerne går på Google istedet for at spørge herinde, så går der lidt død i den.

 

Så har i spørgsmål om computere eller andet trivielt, så opret da endelig i forum :)



NielsPeter
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2020 10:51:27
Svar/Indlæg:
242/41

Jeg kigger herind dagligt og checker nyheder og markedet. 

Men jeg poster kun hvis jeg har noget at tilføje.

Har gennem tiden fået meget gode svar på spørgsmål herinde som ikke var google venlige. 

Har også været ude for at spørge om noget konkret og så få bonus info med som har hjulpet en del.



mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2020 12:09:55
Svar/Indlæg:
3746/627

hwt har altid været mit foretrukne site. Fuldt med helt fra start. er det ikke 30 år gammelt snart, men må indrømme det sidste års tid eller 2 har jeg søgt andre steder hen... 



gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2020 12:16:42
Svar/Indlæg:
5504/640

HWT er kun 20 år https://hwt.dk/historie



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 08-06-2020 12:19:57.


mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2020 14:22:21
Svar/Indlæg:
3746/627

jeg var med på oc.dk.... 



Toronto
 
Superbruger
Tilføjet:
08-06-2020 14:51:08
Svar/Indlæg:
382/3

død og død, knap så meget sludder som på hol, og der knap så meget trafik

men ser du på antal hits, hvis du sætter noget til salg er der faktisk en del aktivitet 😉 



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
08-06-2020 17:38:47
Svar/Indlæg:
4295/306

Jeg har også været på HWT siden starten (og oc.dk dagene), og er enig i at forum aktivitet ikke er hvad det har været.

 

Men jeg tænker også at tiden i dag er anderledes end for 20 år siden. Dengang fik man meget ud af at overclocke og tweake og pille i sin computer. Jeg husker snildt 50-100% hurtigere CPU gennem overclock. I dag får man måske 10% eller også får man intet ud af det. Bare se Ryzen manuel vs auto-overclock - ingen forskel så bare lad den stå på auto.

"I gamle dage" var det også næsten et krav for at kunne køre de nyeste spil (hvem sagde Crysis?). 

Da jeg var teenager læste jeg computerblade og gik på forums for at få det bedste ud af min PC. Entusiast markedet er blevet så main-stream at folk bare går i Elmutanten og køber udstyr. Reviews læses gerne (eller ses på YouTube), men aktiv forum aktivitet hvor man skal ned og pille er der nok ikke så stort behov for mere ud over for os gamle nørder. 

Det er bare min lomme-filosofi og betragtning af mine teenage drenges adfærd. 🙂

 

HOL har måske mere aktivitet, men det handler jo ofte om alt andet end hardware. 🙂



#11
mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2020 20:22:14
Svar/Indlæg:
3746/627

#10

tror du har fuldstændig ret



Balanovic
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2020 20:42:03
Svar/Indlæg:
654/36

Efter min mening, så er en generelt lavere aktivitet i dag også et resultat af just google it kulturen. 

Da jeg eksempelvis skulle finde et nyt headset her forleden, kan jeg faktisk vove at påstå, at jeg ikke turde spørge i forums, hverken her eller hol. Er det tåbeligt? -Well, der er sikkert en gut her på HWT, der ved en del mere omkring headsets i budget klassen, end jeg ville kunne google mig til på et par timer. 

Hvis folk har en interesse for et emne, jamen så elsker de at tale om det. Se os, en bunke IT interesseret der nørder hardware 😎 

Med udgangspunkt i ovenstående dog, så er der måske også lidt mere information på interwebbet end for 10-15 år siden inden for vores likehood. - Og reddit eksisterer i guess.

 Jeg vil dog hellere snakke med en fellow HWT'er der er i gang med morgen kaffen på en lørdag imens han er i gang med at repaste hans R9 290 for 6. gang. 🤣



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Balanovic d. 08-06-2020 20:42:40.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-06-2020 21:20:58
Svar/Indlæg:
2897/83

#10 Helt enig

Jeg er stadig bidt af at læse om hardware, men alt der handler om overclocking, er jo næsten ligegyldigt i dag. Så der er ikke så mange fifs, tweaks og særlige komponenter som gjorde et fdorum som dette levende.



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
08-06-2020 23:50:47
Svar/Indlæg:
15982/637

Jeg har i de senere år også lagt mærke til at juni og juli måned på hwt.dk, er dem med lavest aktivitet. Jeg tror sommervejr og andre projekter der trækker, gør at der ikke er så mange inde og kigge. Dette kombineret med, at hwt er den gamle "skare" af brugere, hvor vi ikke ser så mange af den yngre generation af pc brugere, da de primært benytter sociale medier, som vidensdeling platform. Så i og med os der for 20år siden var 20, nu er 40 etc, ja da er der også nogle andre ting, der kræver fokus. Når vi når august plejer aktiviteten at stige igen.



Gazivodo
 
Overclocker
Tilføjet:
09-06-2020 08:41:11
Svar/Indlæg:
190/4

Akke ja...Jeg savner os' http://www.hardwaretidende.dk/... * ..det var vist omkring  '04 Den lukkede...osv..osv

*HOV-SA!?? Er Rune på spil i år: 3 juni 2020?! ;-D 

PS. Hvad så med Dailyrush? Er de ikke i live? 

 

 



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gazivodo d. 09-06-2020 08:43:24.


Anomynous
 
Superbruger
Tilføjet:
09-06-2020 12:38:10
Svar/Indlæg:
382/14

Jeg er tit inde på siden men poster sjældent noget. Tror der er mange der besøger hwt med de vilkår.



cybercb
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
09-06-2020 14:25:45
Svar/Indlæg:
1447/40

#16 

jeg har det på samme måde og sådan har det været siden jeg joined siden tilbage 2007. 

Det hænder da at jeg opretter en tråd eller svare i en, men lagt hen af vejen læser jeg dem kun. 

 



TPultra
 
Overclocker
Tilføjet:
09-06-2020 14:52:56
Svar/Indlæg:
188/2

Ja, ligesom i mange andre skriver... 

Så er jeg selv flere gange dagligt inde på siden her og ligeledes på hol.dk, men opretter sjældent tråde. Tjekker siden igennem for reviews, tråde jeg måske kan være behjælpelig med samt køb & salg. Jeg vil sige, der er mere liv i forumdelen på hwt.dk end der er på Tweak.dk som kalder sig Danmarks største. 😎



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2020 14:54:57
Svar/Indlæg:
5869/1285

#14 Gid det var så vel. For 20 år siden var jeg allerede tæt på 40 år! Men ja, vi gamle har en noget anden tilgang til et forum som hwt.dk end de unge i dag. Da jeg startede på internettet en gang i midt-90'erne, var min tid med "primitive" computere allerede overstået (Vic20, C64, Amiga 500, Amiga 1200 osv osv) og jeg var med på PC-vognen. Dengang var BIOS en meget meget simpel tilgang til floppydrev og harddiske, ur og dato. Resten stillede man selv ved hjælp af jumpers, senere dipswitches. Dvs man skulle selv tildele IRQ, DMA, bushastighed på bundkortet, hastighed på CPU'en oma. Og det var bestemt ikke al hardware der kunne køre sammen, selvom div stik passede! Da var der behov for hjælp, når noget drillede.

I dag er det jo nærmest som at samle noget med lego-klodser, sætte strøm til, og så kører det, hvis man altså har samlet delene rigtigt. 

 

 



#20
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2020 17:22:01
Svar/Indlæg:
5750/124

Jeg er også en af dem, der lejlighedsvis stikker næsen herind forbi. Jævnligt tjekker jeg køb/salg, pt. mest fordi kærestens lillebror mangler en maskine der kan spille lidt (til billige penge). Men ellers kan det også hænde, at jeg smider en kommentar eller to (som fx nu 🙂 ). 

Som bonus info: jeg startede nok her på siden i 2004, og var på et tidspunkt den med 3. eller 4. flest forumsvar :D (Allan havde, selvfølgelig, flest forumsvar på det tidspunkt). Desværre er tællerne blevet nulstillet engang, nok for 10 år siden :P 



gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2020 17:33:40
Svar/Indlæg:
5504/640

Tidlig lørdag morgen 


Lige nu




Schimmell
 
Overclocker
Tilføjet:
09-06-2020 18:43:25
Svar/Indlæg:
210/17

Jeg hænger også stadig på, der kommer altid noget nyt at læse om og så får man gode svar hvis man har brug for det.



KiloDunse
 
Programmør
Tilføjet:
09-06-2020 19:08:01
Svar/Indlæg:
1605/96

Hvad ville gøre, at i ville bruge HwT.dk mere?



gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2020 19:34:17
Svar/Indlæg:
5504/640

Jeg deltager nogen gange i tråde på hwt eller bare læser dem og andre gange laver samme indlæg på hol og hwt fordi der ofte forskel på hvor hurtigt jeg for svar eller hvem der skriver, for det ikke altid de samme på hol og hwt der svarer 



freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
09-06-2020 23:00:57
Svar/Indlæg:
6367/477

Jeg må indrømme at jeg er lidt overrasket over så mange læser med uden at komme med kommentarer. Jeg har samme spørgsmål som Kilo, men også flere.

Vi har eksperimenteret noget med video på det seneste, ser i disse?

Jeg spurgte efter feedback her:

https://hwt.dk/nyhed/26200/nyh...

Tråden læst 500+ gange, men ingen feedback.

Kan jeg være heldig at hive lidt ud af jer gamle brugere her?

Personligt vil jeg altid gerne have en kommentar. Enten godt eller skidt, hellere en diskussion og evt. forbedring end at fortavse det. Vi vil altid gerne høre hvad der er godt og skidt 😀



M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
09-06-2020 23:56:26
Svar/Indlæg:
2084/124

Forum aktiviteten er generelt på retræte... Det er den største nedgang jeg har oplevet i min tid som bruger på HWT/OC.. Dog har der tidligere været bølger som typisk vender i forbindelse med lancering af en spillekonsol... 

Jeg håber på at det sker igen.... 

Men endelig, sig til hvis at i efterlyser noget på forum, der bliver lyttet til jeres feedback! Som du bemærkede(fik sagt hej :) ) var vi igang i sidste uge, og weekenden, dog ikke forum, men på en af de sociale platforme, rent resultat mæssigt en succes, planlægning og udmelding er der lidt vej igen - men vi har til hensigt at få det lidt flettet sammen i den nærmeste fremtid.



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2020 09:43:37
Svar/Indlæg:
5869/1285

Hvis det er muligt, så gerne anmeldelser af lidt andet hardware end lige CPU/GPU/AIO, f.eks: 

Skærme, 27-34" lige/buede, VA/IPS(OLED!!), Free-sync/G-sync, 16/9, 21/9, 16/10

Multiprintere LaserColor  

Ekstra gaming udstyr (her er Logitech brugt som eksempel):

https://www.logitechg.com/da-d...

https://www.logitechg.com/da-d...

https://www.logitechg.com/da-d...

Højttalersæt 5.1/7.1 (igen er Logitech brugt som eksempel):

https://www.logitech.com/da-dk...

SSD'ere på 8 Tbyte: https://www.guru3d.com/news-st...  Nej, det er pjat det sidste 🙂

 

Som andre har nævnt tidligere, så er gevinsten ved OC efterhånden så lille, så det for mange af os er næsten ligegyldigt, og for nogle få en hobby i sig selv (og denne hobby er så ikke nok til at drive et site som hwt.dk på trods af rødderne til denne side)



Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2020 13:30:37
Svar/Indlæg:
1271/38

Reviews finder jeg desværre andetsteds med bedre definerede og opfyldte test standarder, hvor tests er udført under så vidt muligt ensartede forhold i ens test-setups osv. Nyhedsartikler er for det meste bare snakket PR efter munden eller omformuleret fra andet sted jeg følger. Væriden her må findes i skribentens subjektive observeringer, da det er her man kan udskille sig fra mængden af faktuel data - Noget jeg prøvede at smøre tykt på i min tid som review-skribent herinde.

Selve aggregeringen og oversættelsen af nyheder er egentligt ikke særligt værdifuld for mig personligt, så der skulle mere fokus på diskussionen der følger i min optik. Men når alle beskeder herinde fylder en halv 1080p side i højden pga. avatars, titler osv., så er der ikke lagt op til meget på den front.

 

Og så synes jeg HardwareOnlines forside giver mig et bedre overblik over brugeraktivitet - Det giver mig mere lyst til at interagere.



freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
10-06-2020 13:37:29
Svar/Indlæg:
6367/477

#28

Hvor lang tid er det siden du har kigget CPU/bundkort tests? I den nye Gigabyte Xtreme artikel er der f.eks. video gennemgang både af kassens indhold men også af BIOS. Ydelse på bundkort er 100% ens, det eneste der skiller producenterne ad er RAM training ved XMP, eller hvis de kører 101 BCLK, eller fuld turbo hele tiden. Så sammenligning giver i min verden ikke meget mening, generelt giver benchmarks ikke så meget mening ved standard hastighed, det handler mere om hvor langt du kan komme med OC både på CPU men også på RAM.

Jeg synes nu også at sammenligning mellem CPU'er er ganske fine. Vi forsøger at holde det samme hardware, og det synes jeg nu lykkedes ganske fint, det meste af tiden. Hvis ikke der kan sammenlignes bliver hardware sendt til skribenten for at han kan lave sammenlignings benchmarks.



#30
ekud
 
Overclocker
Tilføjet:
10-06-2020 15:49:15
Svar/Indlæg:
15/0

Interessant debat.

Personligt har jeg ikke været bruger i ret mange år på både hol og hwt, så jeg har ikke været med igennem udviklingen siden start. Grunden til at jeg oprettede en bruger både på hol og hwt var fordi en ven refererede begge sider som gode salgs kanaler af hardware og det er hvad jeg primært har benyttet begge sider til.

Med tiden har det dog udviklet sig lidt, eftersom at jeg har bemærket der indimellem er nogle interessante posts og nyheder, men det er primært forum og køb/salgs afdelingen der interessere mig. Næsten alle nyheder som bliver skrevet herinde er noget jeg allerede ved i forvejen fra de mange forskellige internationale youtube kanaler og nyhedssider jeg indhenter information fra, så mange af nyhederne overrasker mig ikke, påtrods af det er der stadigvæk interessante artikler indimellem at læse - dog ender jeg tit med at skippe lidt i artiklerne fordi jeg synes det grammatiske niveau og måden de er skrevet på ikke helt fanger mig.

 

Som Bonghætte også er inde på, så føler jeg mange tests herinde mangler en bedre, mere struktureret og ensartet test metodologi, det er en af de primær årsager til at jeg ofte referere til Gamers Nexus da de formår at være en af de dygtigste på netop det område og er med til at sætte standarden for hvordan man tester. Jeg påpeger ikke at jeres benchmarks er dårlige, men at der er plads til forbedering. Indimellem er der også de artikler som også blev nævnt, der virker blot som om de direkte er oversat fra en anden artikel eller PR snak som jeg oftest ikke læser mere end de første par linier da jeg ikke gider at bruge min tid på disse typer artikler, her mangler jeg en mere personlig, fyldestgørende, detaljeret og dybdegående artikel. Det behøver ikke at være 10 sider, men blot at det ikke føles som om en har brug 15 minutter på at skrive den artikel. Med det sagt, er utrolig mange af artiklerne super relevante, jeg mangler bare at det er hwt's version af den information som bliver fremstillet. En af de mest interssante artikler jeg har læst herinde i den senere tid er "HP's Integrity blade server", noget helt unikt som jeg ikke har set andre steder og da jeg selv er hardware entusiast og har stor interesse i det vi ikke ser til dagligt og med en forkærlighed for servere, faldte denne artikel i god jord ved mig. Et helt unikt emne og artikel som jeg ikke har set andre steder.

 

Dette leder mig videre til Hol vs Hwt, hvilke forcer har begge sider? Som jeg ser det, så er HWT meget mere aktiv med artiklerne, hvor Hol er fuldstændig død på det område. I min optik kunne de lige så godt fjerne "nyhederne" på Hol da de nyheder de skriver er meget tæt på irrelevante og de skriver en nyhed 2-3 gange om året, useriøs i min bog. Dog har Hol meget større aktivitet på salgs kanalen og forum delen, dette er dog ikke i mange tilfælde en god ting, fordi man oplever utrolig mange som opretter falske profiler og sælger tomme papkasser samt gæste brugere, nye brugere der snakker om, i min bog, ligegyldige emner og største delen af dem er blevet skrevet om tidligere og fordi deres søge funktion er primitiv, benytter folk sig sjælden af den da den er tæt på ubrugelig. Det er en af Hwt's forcer, avanceret søgning og så er den let tilgængelig. Men Hwt har nogle unikke forum indlæg som jeg ikke har set på hol før, f.eks. "Vis dit seneste køb" tråden som jeg ret jævnligt kigger efter opdatering på da jeg af en eller anden mærkelig årsag synes det er super sjovt at se hvad andre har erhvervet sig af nye ting og sager. Det er en form for bruger interaktion som jeg ikke ser på samme niveau på Hol.
Jeg bilder mig selv ind at modenheds niveauet på forum/køb/salg er højere på Hwt, det er sjældent man oplever folk opføre sig umoden og uopdragen, om det er pga. aktivitets niveau, gæste brugere eller at gennemsnitsalderen på Hol er lavere har jeg ikke helt identificeret.

 

HardwareOnline

  • Mere forum aktivitet (måske pga. mere aggressiv og synliggørelse af form/køb/salg på alle sider hvor Hwt kun har på forsiden hvor den forsvinder lidt pga. skrift farve og font sammensætningen.)
  • Flere køb/salgs annoncer
  • Ingen nyheder
  • Opdatere sjældent siden, det føles som en hjemmeside fra starten af 2000 tallet.
  • Simpel profil med næsten ingen informationer så som statistik, bruger niveau osv.

HardwareTest

  • Begrænset Forum Aktivitet
  • Begrænset køb/salgs annoncer
  • Massere af nyheder (nogle af dem utrolig unikke og ikke set andre steder)
  • Er gode til at tage feedback som f.eks. er blevet skrevet inde på Hol og tage nogle af de gode forslag til sig, ydermere er Hwt bedre til at lytte til deres brugere end hvad jeg oplever på Hol, dette er en kæmpe force!
  • Redigering samt ændring af salgs annonce/indlæg fungere MEGET bedre end på Hol (dog kunne den stadig være bedre)
  • Mere avanceret profil, dog også mere rodet

Jeg vil gerne tilføje et sidste punkt på Hwt's liste og det er selvfølgelig video delen. Personligt har jeg ikke kigget ret meget i det, men det er en spændende retning at gå i. Da vi ikke rigtig har så meget dansk youtube content på hardware og xoc, ser jeg helt klart et stort potentiale på dette område. Rent teknologisk er Hwt's side meget længere fremme end Hol, men det kan været vi kommer til at se et paradigme skifte når det nye Hol design engang om et par årtier ruller ud.

 

Som jeg ser det "kæmper" Hol og Hwt om aktivitet på mange af de samme parametre, forum/køb/salg, men hvor hwt differenciere sig er på nyheder og evnen til at i større omfang kunne følge med tiden mht. til udvikling af siden. Med det nævnt, så føler jeg at både Hol og Hwt kunne bruge et ansigtsløft på design og layout delen, så de føles moderne og er mere interessant for brugeren.

Årsagen til at jeg ikke har taget tweak ind i denne indlæg, er fordi jeg aldrig er der inde. Jeg læser ikke deres nyheder og jeg følger ikke med i deres forum da de få gange jeg har kigget der inde, har været lav aktivitet samt designet på deres foum del er forfærdelig, det ligner noget fra 90'erne. Dog har de formået at få et ansigtløft som får deres side til at føles moderne, men opsætningen er stadigvæk rodet og er en af årsagerne til at jeg har opgivet at finde rundt på deres side.

 

Min konklusion er at Hwt bør fokusere på at få et ansigtsløft samt deres unikke områder og gør dem større. Hvis Hwt kan finde en indgangsvinkel til at skabe større interesse for brugere, så skal forum/køb/salgs kanalerne nok blive større med tiden (Hwt er langt foran funktionalitetsmæssigt kontra Hol på dette plan), for lige pt. har Hol vundet aktiviteten forum/køb/salgs kanalerne selvom resten af siden er lig nul.

Hwt er ikke dødt, det skal bare udvikles og arbejdes mere på 🙂



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af ekud d. 10-06-2020 15:50:30.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2020 16:53:00
Svar/Indlæg:
5504/640

Der kommer snart en opdatering af Hardwareonline



#32
ekud
 
Overclocker
Tilføjet:
10-06-2020 17:04:00
Svar/Indlæg:
15/0

#31 Årtier var skrevet med ironi og jeg vil se det før jeg tror på det 😉



Gazivodo
 
Overclocker
Tilføjet:
10-06-2020 18:08:32
Svar/Indlæg:
190/4

 

Burgurne skrev d. 09-06-2020 14:54:57

#14 Gid det var så vel. For 20 år siden var jeg allerede tæt på 40 år! Men ja, vi gamle har en noget anden tilgang til et forum som hwt.dk end de unge i dag. Da jeg startede på internettet en gang i midt-90'erne, var min tid med "primitive" computere allerede overstået (Vic20, C64, Amiga 500, Amiga 1200 osv osv) og jeg var med på PC-vognen. Dengang var BIOS en meget meget simpel tilgang til floppydrev og harddiske, ur og dato. Resten stillede man selv ved hjælp af jumpers, senere dipswitches. Dvs man skulle selv tildele IRQ, DMA, bushastighed på bundkortet, hastighed på CPU'en oma. Og det var bestemt ikke al hardware der kunne køre sammen, selvom div stik passede! Da var der behov for hjælp, når noget drillede.

I dag er det jo nærmest som at samle noget med lego-klodser, sætte strøm til, og så kører det, hvis man altså har samlet delene rigtigt. 

 

 

+1



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
10-06-2020 18:50:33
Svar/Indlæg:
15982/637

Jeg kan huske engang hvor, der var meget aktivitet omkring casemodding og råd hertil, men desvære så er det også forsvundet i takt med kabinettet bliver mere cable management venlige og nu helt efter RGB og tempered glass er blevet en standard at kunne få fat i ? I dag er det næsten en større udfordring at få fat i et stål kabinet med metal sider hvor man kan modde fra bunden af uden pre-fabrikation. 

Det er desværre lidt som om denne "mainstream" del har slugt case modding konceptet. Der er nogle ting PC og hardware verdenen som engang var på entusiast niveau og gjorde at debatterne blev holdt ved lige, men i takt med flere elementer i det at lave PC'er etc og opsætte og slutte til er blevet meget mere plug and play i stedet for plug and pray, så er hele PC "communitiet" også blevet lidt mere mainstream og derfor og lidt mere udtømt af nye ting og muligheder.
Indrømmet  så e der ikke så mange indlæg mere at teknisk karakter i forhold til brugen af hardwaren eller opsætning, da det meste blot kører i dag uden at der skal røres ved så meget. 

 

Mht aktivitet og forslag til at få lidt af det tilbage, så har jeg tænkt lidt over det også. Engang havde vi person profiler "nyheder/artikler", hvor man kunne komme lidt bag om crew og hvem XXX er og laver og ellers har af interesserer etc. Andet kunne være "månedens rig/setup" -aka hvor brugere kan lægge billeder op af deres maskiner uanset HW etc, og så kunne man lave noget hurlumhej her evt med afstemning/konkurrence etc. Eller evt noget med månendens HWT'er baseret på xxx ting, f.eks aktivitet, forumhjælp etc. Jeg ved ikke om sådan nogle tiltag måske kunne antænde en lille gnist ved både nye og gamle brugere, eller om man tænker det bare er en døgnflue.


 



freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
10-06-2020 19:29:44
Svar/Indlæg:
6367/477

Rigtig flot feedback fra ekud, og jeg synes at du fortjener noget respons på denne, da jeg personligt er glad for at se denne form for feedback fra brugere.

 

´dog ender jeg tit med at skippe lidt i artiklerne fordi jeg synes det grammatiske niveau og måden de er skrevet på ikke helt fanger mig. 

Har du mulighed for at kunne uddybe en smule mere? Det er mig der står med ansvaret for CPU og bundkort, så jeg kan ikke snakke for resten, men generelt synes jeg at vi har en god grammatik, især hos CPU og bundkort. Jeg har lidt for travlt til at få læst alt der bliver lagt op, mest med enten at planlægge artikler eller skrive dem, eller få dem godkendt efter en skribent har skrevet en artikel, men jeg synes selv at jeg gør det OK men hensyn til grammatik. Desuden har vi korrekturlæsere på alle artikler der læser dem igennem for fejl efterfølgende.

 

Som Bonghætte også er inde på, så føler jeg mange tests herinde mangler en bedre, mere struktureret og ensartet test metodologi, det er en af de primær årsager til at jeg ofte referere til Gamers Nexus da de formår at være en af de dygtigste på netop det område og er med til at sætte standarden for hvordan man tester.

Jeg har personligt skrevet en stor guide som giver os alle en streamlining af benchmarks vi kører. Når alle kører ens benchmarks bliver det hele pludselig en del bedre i min optik. Jeg vil dog påpege at vi ingen chance har imod Gamers Nexus, jeg forsøger så godt jeg kan, men vi har bare ikke læsertallene til at kunne gøre det de gør desværre, selvom at jeg virkelig gerne ville. Hele strukturen er anderledes bygget op, og det vil ødelægge en del af det HWT gør sig til HWT hvis disse ting blev ændret. Jeg forsøger altid at komme tættere på dette, men jo mere vi graver ned i hardwaren, jo længere bliver artiklen og ikke mindst det arbejde der ligges i en artikel. Personligt afsætter jeg mellem 10 - 15 arbejdstimer for at have en klargjort artikel om et enkelt bundkort, skal det cuttes ned bliver jeg nødt til at cutte dele af artiklen, og det synes jeg er synd.

 

En af de mest interssante artikler jeg har læst herinde i den senere tid er "HP's Integrity blade server", noget helt unikt som jeg ikke har set andre steder og da jeg selv er hardware entusiast og har stor interesse i det vi ikke ser til dagligt og med en forkærlighed for servere, faldte denne artikel i god jord ved mig. Et helt unikt emne og artikel som jeg ikke har set andre steder. 

Det var mig der skrev denne artikel, og som jeg skriver på sidste side: "og lad mig vide om det er noget der har haft interesse, så vil jeg lave flere af disse mini gennemgange for dem der er nysgerrige." Desværre fik jeg dog aldrig nogen respons, udover et enkelt tomt svar. Jeg kan dog se at den er blevet læst en del gange, men det gør mig ikke klogere på om den er god eller dårlig. Jeg mangler feedback som dette til netop disse ting, for hvis jeg ikke ved om folk gider læse det, kan jeg heller ikke helt retfærdiggøre at bruge en 5 - 6 timer på at skrive sådan en, især historien om Itanium var en hård og lang ting at skrive, og jeg må indrømme at med den respons der har været (eller ikke har været) følte arbejdet lidt spildt. Det er virkelig glædeligt at det ikke var spildt, og jeg kan kun takke dig for at komme med dette input! Jeg ville ønske flere læsere ville komme med disse indspark.

 

Jeg bilder mig selv ind at modenheds niveauet på forum/køb/salg er højere på Hwt, det er sjældent man oplever folk opføre sig umoden og uopdragen, om det er pga. aktivitets niveau, gæste brugere eller at gennemsnitsalderen på Hol er lavere har jeg ikke helt identificeret. 

Jeg kan ikke snakke for selve siden, men kun mit eget arbejde og den standard jeg selv sætter. Jeg giver dig ret i at modenheden herinde er noget større, men det er også noget vi har arbejdet med for at opnå. Så vidt jeg kan se i interne beskeder har HWT altid gået efter at have en mindre brugerbase, men tilgengæld have en hvor der kan diskuteres i en ordenlig tone. Selvfølgelig vil vi dog gerne have flere aktive brugere, det er disse der gør sitet til hvad det er.

 

Jeg vil gerne tilføje et sidste punkt på Hwt's liste og det er selvfølgelig video delen. Personligt har jeg ikke kigget ret meget i det, men det er en spændende retning at gå i. Da vi ikke rigtig har så meget dansk youtube content på hardware og xoc, ser jeg helt klart et stort potentiale på dette område

Endnu en gang kommer du med en feedback jeg har stået og manglet! Tusind tak for det! Jeg lavede for kort tid siden en gannemgang af en BIOS da jeg lige har fået capture card og en snowball. Disse videoer tager lang tid at lave, og igen spurgte jeg efter respons: "Vi vil rigtig gerne have kommentarer fra jer læsere, er det noget i vil se fremover? Er videoen for lang, gennemgås der ikke alt, og er den derfor for kort? Smid gerne en kommentar, vi kigger med og tager alle gerne alle forslag til overvejelse." Men nyheden er helt tom for kommentarer, og videoen er kun vist 50 gange. På video føler jeg at jeg har en meget større mulighed for at gå længere i dybden med tingene, og samtidig hjælpe folk der måske gerne vil have lidt ekstra ydelse ud af deres system, eller blot afklare diverse myter omkring hardware, det er bare meget svært når man ikke ved om man gør det godt eller skidt. Jeg er selv xoc mand, og vi fik streamet en del i sidste uge med LN2, noget vi gerne vil arbejde videre med, og her vil vi også meget gerne have feedback.

 

Min konklusion er at Hwt bør fokusere på at få et ansigtsløft samt deres unikke områder og gør dem større. Hvis Hwt kan finde en indgangsvinkel til at skabe større interesse for brugere, så skal forum/køb/salgs kanalerne nok blive større med tiden (Hwt er langt foran funktionalitetsmæssigt kontra Hol på dette plan), for lige pt. har Hol vundet aktiviteten forum/køb/salgs kanalerne selvom resten af siden er lig nul. 

Jeg kan ikke svare på sitets vegne her, personligt vil jeg dog mene at der er et godt overblik over siden når man kommer ind på den, og at finde rundt er det her jeg synes det er nemmest. Om der skal laves et facelift vil jeg lade bossen svare dig på, men personligt er jeg nu OK tilfreds som designet er nu.

 

Endnu en gang TUSIND tak for dit lange og dybdegående svar - det har givet mig en smule at arbejde med, og jeg vil ønske at der kom flere af disse!



Balanovic
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2020 01:17:38
Svar/Indlæg:
654/36

#35 Har et lille indspark til det med reviews. 

 

Vi som læsere er godt klar over HWT ikke er i stand til at følge samme metodologi for alt der testes. - jeg som bruger savner dog en mere jordnær review del. Var helt spændt da jeg så Ryzen 3300X og 3100 dukke op på siden. Men føler dog ikke rigtig jeg har fået noget ud af læse jeres review, frem for at se en youtube video fra Linus eller TechYes. 

 

De nye Ryzen blev sat op mod en 7700K, som GamersNexus også gjorde. Hvad jeg håbede på, var en række tests mod ældre systemer, såsom DDR3 i7 platforme. Størstedelen der er inde på siden vil jeg nærmest vædde med sidder med et ældre system end 7.gen alligevel. 

 

 



freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
11-06-2020 01:39:19
Svar/Indlæg:
6367/477

#36

Tusind tak for input, dette har dog været diskuteret tidligere, men jeg vil lige give et hurtigt overblik lige netop med hvad du kommer med der.

 

Hvor meget jeg end ønsker at kunne sammenligne med disse systemer, så kan det bare ikke lade sig gøre med sidens størrelse og midler. HWT har hverken middel eller mulighed for at sidde med alle platforme der er blevet udgivet, hvilket betyder at vi ikke kan genteste. Vi har større grafikkort til vores benchmarks for at sikre at vi har det nye udstyr. Et ældre grafikkort såsom GTX 680 vil f.eks. slet ikke køre på Z490 platformen, og vi behøver højt ydende grafikkort til vores tests for ikke at have disse til at holde systemet tilbage.

Problemet er her så, at hvis jeg skal sammenligne med 7700K f.eks., så bliver jeg nødt til at genteste denne platform med det grafikkort der bliver brugt til de andre grafikkort, men mit 2070 eksisterede ikke da 7700K udkom. For at kunne sammenligne skal jeg altså have platformen liggende, hvilket jeg desværre ikke har mulighed for.

Som beskrevet tidligere kan vi slet ikke følge med disse større review youtube/sites da disse netop har mulighed for at genteste disse gamle platforme, og har desuden tiden til det, da de arbejder fuld tid.

Jeg har et arbejde hvor jeg er hjemme klokken 17 i hverdagen, hvorefter jeg skal lave mad, herefter har jeg nogle timer til HWT, og i disse timer når jeg ganske enkelt ikke at teste flere ældre platforme inden en release, dette er en langsommelig process også, som tiden bare ikke er til.

Jeg ville inderligt ønske at jeg havde tiden, men ved siden af HWT har jeg også andre ting, og kan ikke bruge 100% af min fritid kun på at benchmark ældre platforme. Desværre kan vi bare ikke være med her 😢



Gazivodo
 
Overclocker
Tilføjet:
11-06-2020 03:17:10
Svar/Indlæg:
190/4

 



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
11-06-2020 09:20:46
Svar/Indlæg:
4295/306

Rigtig gode indspark og tusind tak for input folkens!

 

Som Freak_Master også skriver så husk at skrive en linje på reviews som feedback - det betyder virkelig meget for motivationen på den der har skrevet et review og gør at der lægges lidt ekstra i fremtiden. Også hvis der er ting der sættes pris på eller som man gerne ser uddybet eller kan springes over.

 

Vi ser også rigtig gerne at man deler billeder når man laver nyt system. Det giver et liv og inspiration til andre og sjovt at læse hvis der er nogen der har lavet noget anderledes. 🙂



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
11-06-2020 09:42:02
Svar/Indlæg:
4295/306

Ift nyheder er det lidt svært, for det vil altid være nyheder vi selv har støvet op fra andre sider (oversat) eller pressemeddelelser sendt fra producenter som forventer vi gengiver hvad de sender til os. Derfor vil man altid finde identiske nyheder på andre sites, og ofte er udlandet hurtigere på knapperne, eftersom de har betalt personale der ikke lave andet mens HWT er frivillige der gør det i deres fritid et par gange om ugen.

Der er efterhånden også så mange leaks af de rigtig saftige nyheder (nye grafikkort og cpu'er f.eks.), så når den officielle nyhed endelig rammer er det ofte kendt på forhånd. Personligt læser jeg meget de mere saftige spekulative sider, men det er ikke noget vi gengiver som sådan her på siden eftersom det blot er spekulation og tvivlsomme leaks.



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
11-06-2020 17:49:33
Svar/Indlæg:
15982/637

Nogen gange tænker jeg på om det er omsonst at lave anmeldelser. når vi på forhånd ved, at vi ikke kan konkurrere med Guru3, Gamers Nexus, TechSpot/Hardware Unboxed etc, fordi vi hverken har tid eller midlerne til det. Danmark har ikke stort nok "publikum" til at kunne begive sig ud i noget, der ligner en etableret review virksomhed med del-/fuldtidsansatte. 
Når man kan bruge noget der ligner 48timer frivilligt på en anmeldelse uden respons eller kommentarer, så kan motivationen være svær at tage med videre til næste anmeldelse 🙂.

Jeg vrider virkelig mit hoved rundt over hvad der kan gøre, at f.eks grafikkort anmeldelserne er mere interessante ? hvad skal der til for at få respons/feedback -hvad er det vi skal fokusere på i stedet for, når man alligevel læser tilsvarende korts anmeldelse på f.eks GN ?. Skal vi teste i noget andet eller titler der ikke alle er AAA ?  Skal der mere fokus på udseende/layout og gimmicks eller skal de være OC potentialet der skal i fokus, så vi kan skære mere ned på udseende/software og stock tests ?🙂



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 11-06-2020 17:50:36.


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2020 18:00:10
Svar/Indlæg:
5504/640

Skal man teste grafikkort skal man have mulighed for at teste imod relevante grafikkort, det samme med cpuer

 

Kan ikke nytte noget at det man tester imod er det var det "vi" lige havde, det skal ikke være forskelligt hver gange, det skal nogenlunde være det samme hver gang



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2020 18:02:29
Svar/Indlæg:
5869/1285

#41 Eller teste mere smalle produkter (f.eks som jeg skrev om i #27), og så helt springe de "store" ting over som hwt's tests alligevel ikke kan konkurrere med de store sites?



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
11-06-2020 18:36:47
Svar/Indlæg:
15982/637

 

gasolin skrev d. 11-06-2020 18:00:10

Skal man teste grafikkort skal man have mulighed for at teste imod relevante grafikkort, det samme med cpuer

 

Kan ikke nytte noget at det man tester imod er det var det "vi" lige havde, det skal ikke være forskelligt hver gange, det skal nogenlunde være det samme hver gang

Det kræver at HWT for lov at beholde testproduktet, men vi er ikke så priviligerede som f.eks Jayztwocents, der kræver at kunne beholde produktet til fremtidig reference og tests, for at ville teste en producents produkt. 9 ud af 10 ting der lander hos os skal afsted igen, og derfor har vi ikke noget "lager" og kan kun sammenligne med hvad vi nu har tilgængeligt på det pågældende tidspunkt.



Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
11-06-2020 19:59:46
Svar/Indlæg:
3661/82

En ting der ville hjaelpe vare at konklusionerne staar i maal imod data indsamling og en evt forklaring til hvordan konklusion er fremkommet fra det viste data.

 

naar jeg ser en konklusison hvor produkt A for hojere performance score end produkt B paa trods af den er daarllige paa samtlige  matematiske modeller jeg kan finde paa ,over de data skribent har leveret, saa er det svaert at tage serioesiteten bag det, og det virker som om score er basret paa fri fantasy

Nar det saa blive bragt op at den score der er gevet ikke stemmer overens og man hoere ingenting til forklaring giver det igen kun mulighed for at spekulere i at der er intet system bag score fordelingen

Der skal ikke mange af disse eksempler til foer jeg giver op at bruge en kilde da jeg simpelthen ikke kan stole paa det.

 

Denne aendring kraever ikke meget I form af oekonomisk investering.
 

 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 11-06-2020 20:00:54.


Westvind
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2020 20:26:11
Svar/Indlæg:
227/16

Her er absolut ikke dødt - fedt. HwT er bare mit forum. Jeg er glad for at se alle de  kontruktive kommentarer.



#47
ekud
 
Overclocker
Tilføjet:
11-06-2020 23:03:07
Svar/Indlæg:
15/0

"Har du mulighed for at kunne uddybe en smule mere? Det er mig der står med ansvaret for CPU og bundkort, så jeg kan ikke snakke for resten, men generelt synes jeg at vi har en god grammatik, især hos CPU og bundkort. Jeg har lidt for travlt til at få læst alt der bliver lagt op, mest med enten at planlægge artikler eller skrive dem, eller få dem godkendt efter en skribent har skrevet en artikel, men jeg synes selv at jeg gør det OK men hensyn til grammatik. Desuden har vi korrekturlæsere på alle artikler der læser dem igennem for fejl efterfølgende."

Selve korrekturen er ganske tilfredstillende, den er bedre end mit sidst indlæg i denne tråd 😀 Noget jeg savner i artiklerne er mere indhold i form af tekst, mange af siderne er mere billede end tekst og samtidig føler jeg at jeg bruger mere tid på at trykke næste side end at læse, så det jeg egentlig tænkte med "det grammatiske" var ikke helt korrekt defineret i forhold til hvad jeg tænker, "mere fyld" er mere konkret.

Nu ved jeg ikke om der er et bestemt formål med at siderne er opdelt i stedet for en lang artikel, men personligt foretrækker jeg én lang artikel som jeg kan scrolle igennem, dog kan jeg godt se et argument for at have flere sider når siderne bliver virkelig lange, men jeg har endnu ikke oplevet at det er situationen. Så det grammatiske niveau er ganske fint og du, samt de andre skribenter, skal have stor ros for at i gider at lægge tid og energi i at producere indhold til siden - for det er i min optik med til at holde siden i gang. 

Dog vil mere fylde i form af tekst vil være rart.

"Jeg har personligt skrevet en stor guide som giver os alle en streamlining af benchmarks vi kører. Når alle kører ens benchmarks bliver det hele pludselig en del bedre i min optik. Jeg vil dog påpege at vi ingen chance har imod Gamers Nexus, jeg forsøger så godt jeg kan, men vi har bare ikke læsertallene til at kunne gøre det de gør desværre, selvom at jeg virkelig gerne ville. Hele strukturen er anderledes bygget op, og det vil ødelægge en del af det HWT gør sig til HWT hvis disse ting blev ændret. Jeg forsøger altid at komme tættere på dette, men jo mere vi graver ned i hardwaren, jo længere bliver artiklen og ikke mindst det arbejde der ligges i en artikel. Personligt afsætter jeg mellem 10 - 15 arbejdstimer for at have en klargjort artikel om et enkelt bundkort, skal det cuttes ned bliver jeg nødt til at cutte dele af artiklen, og det synes jeg er synd."

Igen vil jeg gerne rose dig for at du rent faktisk tænker i de samme baner som jeg og du gør hvad du kan inden for de rammer du har. Jeg er fuldt ud forstående med at skribenterne ikke lever af at levere indhold som f.eks. GN, LTT og Der8auer gør, at i så rent faktisk prøver ihærdigt, er selvfølgelig kun prisværdigt. Jeg føler ikke der kan cuttes mere af artiklerne, jeg følere nærmere at jeg mangler mere som tidligere nævnt, lidt mere dybde og flere detajler, her tænker jeg ikke nødvendigvis flere tekniske detajler men det kan være flere kommentar/forklaringer til billederne og gøre det mere spiseligt for ikke teknisk orienterede folk som os.

"Det var mig der skrev denne artikel, og som jeg skriver på sidste side: "og lad mig vide om det er noget der har haft interesse, så vil jeg lave flere af disse mini gennemgange for dem der er nysgerrige." Desværre fik jeg dog aldrig nogen respons, udover et enkelt tomt svar. Jeg kan dog se at den er blevet læst en del gange, men det gør mig ikke klogere på om den er god eller dårlig. Jeg mangler feedback som dette til netop disse ting, for hvis jeg ikke ved om folk gider læse det, kan jeg heller ikke helt retfærdiggøre at bruge en 5 - 6 timer på at skrive sådan en, især historien om Itanium var en hård og lang ting at skrive, og jeg må indrømme at med den respons der har været (eller ikke har været) følte arbejdet lidt spildt. Det er virkelig glædeligt at det ikke var spildt, og jeg kan kun takke dig for at komme med dette input! Jeg ville ønske flere læsere ville komme med disse indspark."

Ja, du skal selvfølgelig have respons når dine værker er godt. Faktisk tænkte jeg også på at skrive en kommentar til artiklen, men kom fra det igen. Generelt er det sjældent at jeg vælger at gå ind i forum indlæg osv., ikke kun her på Hwt men også på Hol.

Dette er begrundet at jeg sjældent føler der er grundlag og et behov for at jeg ytre mig i samtalerne og jeg er en af de "trælse" da jeg altid levere lange indlæg i trådene da jeg bedre kan lide kvalitet og indhold fremfor one-liners (dem er der allerede alt for mange af). I retrospekt burde jeg dog have givet en kommentar da jeg rent faktisk synes det er nice!

Dette leder mig også videre til hvilke typer af indhold der ellers kunne være på hwt og nu er jeg der8auer fanboi og æder alt hans content med det samme han spytter noget ud og det som fanger mig ved det han smider ud, er at han rammer en niche området hvor får rent faktisk levere unikt content. Der er rigelig med LTT og Jayztwocent typer kanaler som snakker ofte om det samme (især når der kommer nye hardware releases ud), her differnciere der8auer sig ved at finde andre indgangsvinkler som ofte er lidt mere teknisk orienteret og det er her jeg føler din artikel falder i god jord ved mig, jeg lære noget nyt og spændende omkring computerens historie og om et område jeg ikke kendte til i forvejen. 

Selvfølgelig er det ikke alle som synes det er lige så fedt som andre, men det er helt klart en unik indgangsvinkel som jeg ikke ser andre danskere kan levere. Jeg vil senere i dette indlæg komme med et par forslag til hvad man eventuelt kan fokusere på af indhold til artiklerne.

"Jeg kan ikke snakke for selve siden, men kun mit eget arbejde og den standard jeg selv sætter. Jeg giver dig ret i at modenheden herinde er noget større, men det er også noget vi har arbejdet med for at opnå. Så vidt jeg kan se i interne beskeder har HWT altid gået efter at have en mindre brugerbase, men tilgengæld have en hvor der kan diskuteres i en ordenlig tone. Selvfølgelig vil vi dog gerne have flere aktive brugere, det er disse der gør sitet til hvad det er."

Dette synes jeg bare skal fortsætte, det er en af de forcer Hwt har i forhold til Hol og det vil selvfølgelig ikke fortsætte med at være på samme niveau hvis der kommer flere aktive brugere, men de nuværende aktive brugere er også med til at sætte en "standard" for tonen her inde og så skal resten nok følge med.

"Endnu en gang kommer du med en feedback jeg har stået og manglet! Tusind tak for det! Jeg lavede for kort tid siden en gannemgang af en BIOS da jeg lige har fået capture card og en snowball. Disse videoer tager lang tid at lave, og igen spurgte jeg efter respons: "Vi vil rigtig gerne have kommentarer fra jer læsere, er det noget i vil se fremover? Er videoen for lang, gennemgås der ikke alt, og er den derfor for kort? Smid gerne en kommentar, vi kigger med og tager alle gerne alle forslag til overvejelse." Men nyheden er helt tom for kommentarer, og videoen er kun vist 50 gange. På video føler jeg at jeg har en meget større mulighed for at gå længere i dybden med tingene, og samtidig hjælpe folk der måske gerne vil have lidt ekstra ydelse ud af deres system, eller blot afklare diverse myter omkring hardware, det er bare meget svært når man ikke ved om man gør det godt eller skidt. Jeg er selv xoc mand, og vi fik streamet en del i sidste uge med LN2, noget vi gerne vil arbejde videre med, og her vil vi også meget gerne have feedback."

Her kan jeg kun se en fordel, for hvis du begynder at lave mere video/youtube content vil Hwt ramme et bredere segment. I stedet for kun at have artikler på Hwt, så skaber man aktivitet på Youtube hvor utrolig mange andre bruger allerede benytter deres tid, knyttet sammen med en artikel som ikke behøver at være lige så dybdegående som selve video'en men som kan motivere til at se video'en giver lige pludselig content på flere platforme og rammer derfor et bredere publikum og er med til at synliggøre Hwt på andre plan.

Et andet grundlag for at lave mere video content er at mange har travlt i dag og gider ikke bruge tid på at læse artikler MEN vil gerne bruge 5-15 minutter på at se en video. Man kan ydermere lave content som er ekslusivt (unlisted video'er) til Hwt for at få folk ind på Hwt og man kan embedde video'en i artiklerne som jeg ser allerede blive gjordt.

Jeg tror ikke du skal være så tilbageholde eller bange for at skabe content for ofte skal man lave en del før at man rammer et større publikum og så vil feedbacken blive større. En af måderne man kan forbedre feedback herinde på Hwt, er ved at implementere (uden at være for cliché) en thumbs up/down. Det er en simpel måde at brugere kan give feedback uden at skrive.

Jeg er glad for at du kan bruge noget af det konstruktive feedback jeg prøver at levere 🙂

-------------------

"Ift nyheder er det lidt svært, for det vil altid være nyheder vi selv har støvet op fra andre sider (oversat) eller pressemeddelelser sendt fra producenter som forventer vi gengiver hvad de sender til os. Derfor vil man altid finde identiske nyheder på andre sites, og ofte er udlandet hurtigere på knapperne, eftersom de har betalt personale der ikke lave andet mens HWT er frivillige der gør det i deres fritid et par gange om ugen.


Der er efterhånden også så mange leaks af de rigtig saftige nyheder (nye grafikkort og cpu'er f.eks.), så når den officielle nyhed endelig rammer er det ofte kendt på forhånd. Personligt læser jeg meget de mere saftige spekulative sider, men det er ikke noget vi gengiver som sådan her på siden eftersom det blot er spekulation og tvivlsomme leaks."

Kunne man eventuelt kategorisere det som en presse meddelelse, fordi så ved man at det ikke nødvendigvis er noget med ret meget dybde eller detajle og på den måde kan man bedre acceptere at det egentlig blot er information som bliver videregivet? På den måde vil i stadigvæk kunne bruge pressemeddelelser til at skabe indhold og så fokusere mere på at gøre artiklerne mere grundig. Informationen er jo ikke irrelevant bare fordi at der er mange andre kilder til den samme information og der vil med garanti også være folk som læser informationen herinde før de tjekker youtube og andre nyheds sider ud. 
-------------------

"Nogen gange tænker jeg på om det er omsonst at lave anmeldelser. når vi på forhånd ved, at vi ikke kan konkurrere med Guru3, Gamers Nexus, TechSpot/Hardware Unboxed etc, fordi vi hverken har tid eller midlerne til det. Danmark har ikke stort nok "publikum" til at kunne begive sig ud i noget, der ligner en etableret review virksomhed med del-/fuldtidsansatte. 
Når man kan bruge noget der ligner 48timer frivilligt på en anmeldelse uden respons eller kommentarer, så kan motivationen være svær at tage med videre til næste anmeldelse 🙂.

Jeg vrider virkelig mit hoved rundt over hvad der kan gøre, at f.eks grafikkort anmeldelserne er mere interessante ? hvad skal der til for at få respons/feedback -hvad er det vi skal fokusere på i stedet for, når man alligevel læser tilsvarende korts anmeldelse på f.eks GN ?. Skal vi teste i noget andet eller titler der ikke alle er AAA ?  Skal der mere fokus på udseende/layout og gimmicks eller skal de være OC potentialet der skal i fokus, så vi kan skære mere ned på udseende/software og stock tests ?🙂"

Hvordan kan Hwt differenciere sig på dette punkt? En anmeldelse af en Gpu er ikke nødvendigvis en dårlig ting, men måske vil det give mere mening at skabe sammenhæng. F.eks. kunne man lave artikler hvor man fokusere på low/mid/high level builds i forskellige prisklasser som kan inspirere folk til at bygge computere ud fra, og i disse artikler kan man lave nogle game tests så man kan se hvad man kan forvente at få at fps i diverse populære spil som folk spiller Det er oftest her interessen er for den generelle gamer som ikke er hardware nørd.

Dette vil være relevant for lillemor/far som har en søn der skal konfimeres men ikke aner en dyt omkring hardware og har brug for at blive guidet til et bedre valg, så kan sønnike på 13-14 år give artiklen videre til mor/far som så kan tage en beslutning derfra. En Gpu anmeldelse i sig selv er egentlig fint nok, men når det ikke er sat i relation og i perspektiv, er det ofte bare tal som ikke kan bruges til noget, hvorimod de her build guides, kald dem hvad du vil (der er mange på youtube ja, men hvor mange er danske?), de kan meget bedre sætte Gpu'en i perspektiv og hvad man kan bruge den til, hvis man derefter gerne vil dykke mere ned i hvad denne Gpu kan i forhold til andre, så har i en artikel hvor i har testet Gpu'en og brugere kan gå mere i dybden - hvis de vil.

Tager Hol i reference, kan jeg ikke nævne hvor ofte jeg ser folk spørge andre brugere til råds omkring deres build, hvorfor ikke benytte sig af denne mulighed og blive en rådgiver for dem igennem artikler? Så kan folk også debattere om skribenten har remt plet eller ej i debatten.

-------------------

Som tillæg til artiklerne, har jeg allerede været inde på et par forslag som kan være en mulighed. Det jeg egentlig tænker der er det overordnede mål med artiklerne er at levere noget som er unikt i forhold til andre på markedet. Ja mange får opdateringer direkte fra LTT, Jayz, GN osv., men de er ikke danske og de hverken snakker eller skriver dansk, så fokusér på dansk content som alle kan forstå og forholde sig til.

Eventuel find nogle flere at disse unikke/niche områder som "HP's Integrity blade server" o.lign, nogle andre indgangsvinkler som f.eks. der8auer og skab noget content som gamers rent faktisk kan bruge og forholde sig til, det kan være i form af købs guides.

Ja man kan sige at en benchmark/test af en gpu kan være en "købs guide" men når det ikke bliver sat i relation til real world, tror jeg at det oftest er ubrugelig for de mindre tekniske. Det er bl.a her LTT rammer et godt segment fordi selv lille mor kan forstå hvad han snakker om. For mit vedkommende er det intet problem at forstå hvad der bliver skrevet om, men jeg er også ret teknisk orientere og det er noget som jeg personligt holder af - dog skal målet være at ramme så mange som muligt.
Da jeg læste at Hwt manglede skribenter overvejede jeg faktisk at skrive ind og høre om der kunne være interesse i at få nogle artikler omkring sikkerhed ind på siden, fordi det et landskab som hele tiden udvikler sig -  dog er jeg i tvivl om jeg vil være den rette person som skribent da jeg ikke har erfaring som skribent og lod derfor være. Men det er f.eks. én måde at skabe noget content som jeg ikke rigtig kender andre danske sider har.

 

Feedback til artiklerne, ja jeg kan sagtens forstå alle gerne vil have feedback og det fortjener i! Selvom det kan gøres bedre, så gør i stadigvæk et godt stykke arbejde og det er bestemt ikke spild i min optik.

Ved at implementere thumbs up/down og knytte det sammen med bruger feedback i form af kommentar & antal visninger/læsninger (Man kunne eventuelt måle på hvor lang tid en læser bruger på at læse en artikel og om personen læser alle siderne igennem), så kan der skabes en bedre måling, fordi én aspekt som er vigtig at forstå er, at jeres arbejde IKKE er ligegyldig blot fordi ingen kommentere. Statistisk set tror jeg der er mange som jeg, der læser men ikke giver feedback og ved at gøre det nemmere og mere simpelt (thumbs up/down) kan brugere give et hurtigere feedback end ved at skrive - hvilket hjælper jer til at se om det er noget folk kan bruge eller ej. Det er en lidt anden indgangsvinkel til meningsmåling og vi kan jo se at youtube benytter af netop disse teknikker i stor stil.

Jeg savner at artiklerne ikke er så opdelt som de er på nuværende tidspunkt, det får artiklerne til at fremstå tomme, tøre og ikke fyldig. Ved at skabe én lang artikel vil det være muligt at vende denne opfattelse til mere indholdsrigt og spændende. Hvis det eneste argument for at dele siderne op er pga. kommentar, så kan man lave i toppen af artiklen, en knap som føre direkte ned til kommentare. Det er også muligt at lave en opdeling hvor man har artiklen for sig med et link i bunden (eventuelt) som leder videre til debatten omkring denne artikel under forum.


Lige pt. bliver artikler også oprettet under forum, hvilket i min optik bliver rodet fordi ofte når jeg selv klikker ind på en artikel under forum, bliver jeg mødt med et link som føre til et ekstra klik. I stedet for denne opsætning kan man oprette debat delen under "Litteratur" og derved skaber man mere forum indhold/potentiel aktivitet og samtidig fjerne et næsten tomt forum indlæg som bliver erstattet med debatten til artiklen. Ja der er et godt argument for at kunne kommentere på selve artiklen, men nuværende opsætning føles lidt rodet.

 

Eftersom jeg er inde på forum delen leder det mig videre til et spørgsmål om hvorfor der ikke eksistere en discord server som hedder Hwt hvor brugere herinde kan mødes, snakke og eventuelt game? Potentielt kan det selvfølgelig godt mindske aktiviteten i forum, men forum er skrift hvor discord er snak og derfor vil der stadigvæk være et grundlag for at folk debattere igennem forum. Man kunne, ved at have denne Hwt discord server, også have en bot som giver brugerne besked når der kommer nye artikler eller eventuelt forum/sagls aktivitet. Mange gamere og nørder sidder allerede og snakker på discord, ikke nødvendigvis på Hwt, men de kan stadigvæk modtage notifikationer den vej igennem når der kommer nyt indhold på Hwt.

Knytter man youtube video'erne sammen med discord breder man lige man ligepludselig Hwt endnu mere ud og gøre det endnu mere synligt for mange andre mennesker som ikke nødvendigvis kender til Hwt, det kræver selvfølgelig lidt arbejdet at etablere, men PR wise kunne det være en god mulighed.

 

Mht til selve design delen, tænker jeg med et ansigts løft på Hwt, ikke nødvendigvis layout delen, men farverne. Pt. er farverne lidt grå og kedelige og noget af teksten er næsten usynlig pga. skrift farven. Ved at kigge efter en ny farve palette vil man kunne få siden til at føles mere moderne og indbydende. Dette skaber i mange tilfælde også mere interesse i at besøge siden. Ved at pifte siden lidt op med en font eller to samt en anderledes farvepalette vil man faktisk kunne få siden til at føles super moderne. Nu er jeg ikke selv grafiker eller designer, men programmør/hacker så farve forslag er jeg ikke den bedste til. Men jeg kan ret hurtigt finde et par forslag som ikke vil tage alt for lang tid. F.eks. er https://color.adobe.com/explor... et super lækker værktøj til at finde farve sammesætninger som man hurtigt kan teste af på siden.

Det er selvfølgelig stadigvæk vigtig at vedvare en unik sammensætning så Hwt ikke kommer til at ligne andre sider. Man kan også runde hjørnerne af på nogle af boksene så siden ikke føles lige så kantet. 

Ydermere kan man også, uden at komme til at ligne Hol for meget, tilføje forum/salgs aktivitet menu'en til venstre som vil synliggøre aktiviteten lidt mere. Lige nu føles siden ikke så aktiv da jeg ikke kan se live at der nu er et nyt indlæg eller en ny salgs annonce. Jeg tror en af årsagerne til at Hol har mere aktivitet end Hwt på det område er netop at det føles mere aktivt da det fremstår mere tydeligt. Implementere man denne aktivitets funktion med ajax vil siden føles levende og når aktiviteten er mere synligt vil det også motivere til at klikke. Det er næsten det eneste område hvor Hol differenciere sig i forhold til Hwt.

 

Nu er der også blevet forslået "Månedens build", hvilket jeg godt kan lide idéen om, fordi man ender med at inkludere brugerne mere og det giver mere indhold til artiklerne, det er selvfølgelig en funktion der skal arbejdes videre på inden det vil være relevant, men allerede nu eksistere muligheden for at fremstille sit build under sin profil og ved at lave månedens build motivere man også brugerne til at holde disse oplysninger opdateret. Eventuelt knytte månedens build sammen med en lille præmie for at skabe et større incitament. På nuværende tidspunkt er der allerede nogle konkurrencer, disse konkurrencer kan man så eventuelt knytte sammen med en form for aktivitet, som f.eks. kan være månedens build.



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af ekud d. 11-06-2020 23:05:05.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
12-06-2020 04:43:45
Svar/Indlæg:
3661/82

#47

Hvis du skifter farver tema til "grey" for du noget some rent faktis ker fornugit valg ar favre med god indelling of fonruftig kontrast

alle 3 andre er dog horrible med deres moderne design hvor tekst skal vare svaert at laese saa vi lave lyse graat paa hvid baggrund eller  maerke graat paa blaa bagrund.

 

tror faktis at HWT er det eneste site som tilbyde at dark tema som jeg ikke bruger pga den horrible mangel paa kontrast mellem text og baggrund

 

Kritikken kring standard farve opsaetning omkring hvordan farve valget IKKE gavhints til oejene hvor man ska fokusre og laese blev bragt op da de lanceret sneak peak af det nye design for at paa aar siden

 

 

TLDR: skift tema til grey det goer siden langt mere laesbar



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 12-06-2020 04:45:58.


#49
ekud
 
Overclocker
Tilføjet:
12-06-2020 15:40:55
Svar/Indlæg:
15/0

#47 Det hjælper ikke rigtig på folk som ikke er logget ind, samt jeg har lige prøvet at skifte til de forskellige temaer og samme problem opstår, meget af teksten går i ét med baggrunden, dog er det lækkert at der rent faktisk er mulighed for at vælge tema på siden. Synes faktisk det mest læsbare tema af de 4, er default indstilling.



freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
12-06-2020 15:46:37
Svar/Indlæg:
6367/477

 

ekud skrev d. 12-06-2020 15:40:55

#47 Det hjælper ikke rigtig på folk som ikke er logget ind, samt jeg har lige prøvet at skifte til de forskellige temaer og samme problem opstår, meget af teksten går i ét med baggrunden, dog er det lækkert at der rent faktisk er mulighed for at vælge tema på siden. Synes faktisk det mest læsbare tema af de 4, er default indstilling.

Jeg hælder mere til det gamle LAKS tema, det var rødt. Det blev lavet lidt som en intern joke her på redaktionen, og blev fjernet da dette design udkom 🤣

Jeg vil gerne svare dig på din feedback, jeg har dog for travlt i dag, men jeg vil lige lave et ordenligt svar til dig, nu hvor du kommer med så fin en feedback som jeg har stået og manglet i lang tid efterhånden, blot så du ved at du ikke er glemt. 🙂



krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-06-2020 20:01:33
Svar/Indlæg:
2335/16

Der mangler simpelhen en (like/not like) IMO når nu i efterspøger kommentar på test osv.

Folk i dag har bare for travlt til at skrive, et Like er vel også bedre end ingen ting og også er form for anerkendelse.



TPultra
 
Overclocker
Tilføjet:
13-06-2020 17:37:21
Svar/Indlæg:
188/2

Tænker nogle guides til at bygge samt opsætning af software til en discount server (minimums krav) til Plex med flere streams samt CSGO og Minecraft kunne være et hit for mit vedkommende. 



Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2020 20:12:16
Svar/Indlæg:
2418/151

Kunne vi få en live chat vindue herinde med GiF mulighed på forsiden, 😀 det skal nok blive sjovt, den skulle være ude på forsiden.. 



M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
14-06-2020 22:04:23
Svar/Indlæg:
2084/124

 

bender!!! skrev d. 14-06-2020 20:12:16

Kunne vi få en live chat vindue herinde med GiF mulighed på forsiden, 😀 det skal nok blive sjovt, den skulle være ude på forsiden.. 

 

Det kunne være lir - det fungerede rigtig godt på OCX, men det var et noget mere modent/jævnalderne publikum, dengang var der ikke en eneste under 20 og kun få over 40, chatten var ikke altid helt stueren - hvilket udminbar kunne give problemer på HWT, da aldersgruppen går fra helt ung til pensionist.



Anonym2021815192642
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2020 15:24:30
Svar/Indlæg:
2418/151

#54 😈True 



#56
ekud
 
Overclocker
Tilføjet:
16-06-2020 22:43:03
Svar/Indlæg:
15/0

 

freak_master skrev d. 12-06-2020 15:46:37

  

ekud skrev d. 12-06-2020 15:40:55 

#47 Det hjælper ikke rigtig på folk som ikke er logget ind, samt jeg har lige prøvet at skifte til de forskellige temaer og samme problem opstår, meget af teksten går i ét med baggrunden, dog er det lækkert at der rent faktisk er mulighed for at vælge tema på siden. Synes faktisk det mest læsbare tema af de 4, er default indstilling. 

Jeg hælder mere til det gamle LAKS tema, det var rødt. Det blev lavet lidt som en intern joke her på redaktionen, og blev fjernet da dette design udkom 🤣 

Jeg vil gerne svare dig på din feedback, jeg har dog for travlt i dag, men jeg vil lige lave et ordenligt svar til dig, nu hvor du kommer med så fin en feedback som jeg har stået og manglet i lang tid efterhånden, blot så du ved at du ikke er glemt. 🙂

No rush, jeg vil tillade mig at vente spændt i mellemtiden 🙂

krikke skrev d. 12-06-2020 20:01:33

Der mangler simpelhen en (like/not like) IMO når nu i efterspøger kommentar på test osv. 

Folk i dag har bare for travlt til at skrive, et Like er vel også bedre end ingen ting og også er form for anerkendelse.

Ja, man behøver ikke engang at implementere thumbs down, blot at der er en like funktion vil være tilstrækkelig i sig selv, dem som ikke kan lide artiklen lader jo blot være med at "like".

 

TPultra skrev d. 13-06-2020 17:37:21

Tænker nogle guides til at bygge samt opsætning af software til en discount server (minimums krav) til Plex med flere streams samt CSGO og Minecraft kunne være et hit for mit vedkommende. 

Er der ikke rigelig med csgo og minecraft server guides derude? Dog kan jeg godt se en stor værdi i generel server opsætning på windows/linux, noget jeg selv har en del års erfaring med og sagtens kunne skrive artikler om - ikke en dum idé 🙂

bender!!! skrev d. 14-06-2020 20:12:16

Kunne vi få en live chat vindue herinde med GiF mulighed på forsiden, 😀 det skal nok blive sjovt, den skulle være ude på forsiden.. 

Jeg føler et behov for at referere til Discord igen, for hvad er pointen i at have en live chat vindue når man kan implementere discord og sætte en discord server op? Personligt vil jeg ikke få brugt en live vindue til noget - dog kan jeg godt se idéen når der er live streams, der vil en live chat integreret på siden være en brugbar funktion.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ekud d. 16-06-2020 22:44:06.