Alternativ Email?

Software d.  22. juni. 2020, skrevet af fuerzzz
Vist: 750 gange.

fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
22-06-2020 03:17:28
Svar/Indlæg:
219/60

I mange år har jeg brugt Sol.dk´s mail. 

Troede egenligt at de var finansieret af reklamer, så derfor har jeg og så "accepteret" at en hel del "junkmail" i min inbox. Faktisk har jeg kun brugt til når jeg forventede at få post fra en specifik, fx billeder af en jeg chattede med, fra min bankrådgiver, eller andet. 

Anyway, de lukkede først Debat-afdelingen, og kun være en "nyhedsside", og nu lader det til at Email-afdelingen også skal til at lukke - i al fald vil de fra  11-juli opkræve 49 kr pr måned, blot for at man har deres email hos dem. 

Det er naturligvis "helt i skoven", så inden da skal jeg have fundet en anden email-løsning. 

Så hvordan gør man det, dels når:

Ved de fleste vil skrige "Gmail!", eller "hotmail", men jeg er ikke så vild med at internationale firmaer som Google eller Microsoft ved ALT om mig (det gør de nu nok i forvejen dog GG). 

Men findes der ikke et dansk alternativ?

Og så er der hele delen med, at når man har over 500 kontakter på email, hvordan skal man overbevise alle dem om at man har ny Email-adresse? Det er naturligvis let at ringe til ens familie og nære venner og sige "den er god nok , det er min nye email", men at ringe til 500 venner, bekendte, forretningsforbindelser osv bliver sgu noget omstændigt. 

Hvad ville i gøre - bare begynde at betale de 49 kr om måneden de ønsker eller hvad?

Hvis det var 9 kr ville jeg måske, men 49 det er ligeså meget som et mobilabonnement, eller en kasse billige øl, og da slet ikke for noget jeg kan få gratis andre steder?

Nikkip
 
Overclocker
Tilføjet:
22-06-2020 12:05:26
Svar/Indlæg:
208/25

Jeg har den her. Tidligere hed det Ofir mail.https://www.godstart.dk/opret-...

Den  er dansk og gratis hvis du ikke skal bruge meget plads.

Du kan vel sende en mail til alle, fra den du har nu om du har fået ny mail. 

 



mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2020 20:46:41
Svar/Indlæg:
4217/223

#1 hvis jeg husker ret, så hed de Forum til at starte med

#0 hvad med jubii, kan se den stadig eksisterer med mail server?



martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-06-2020 22:29:03
Svar/Indlæg:
2826/100

 

Kramler skrev d. 22-06-2020 20:46:41

#1 hvis jeg husker ret, så hed de Forum til at starte med

#0 hvad med jubii, kan se den stadig eksisterer med mail server?

Jubii tager så vidt jeg husker også penge, i hvert fald det sekund du gerne vil have mulighed for at bruge andet en webmail.

#0

Hvis det var mig, så ville jeg rive mig løs af alle de her gratis sider. Fakta er jo at google, Microsoft osv. lever af at vide alt om dig - og bryder du dig ikke om det er der kun tilbage at søge videre eller acceptere det.

Dertil kommer jo, at alle kan blive opkøbt ol. hvor din mail så potentielt kommer til at koste penge eller forsvinder eller kører videre som altid.

Så hvis du vil være sikker på der ikke sker noget med adressen  og du ikke vil ligge ved en af de store spillere så er der vel næsten kun tilbage at du køber et domæne og køber dig adgang til et webhotel (koster typisk 10,- om måneden plus domæne til 50,- om året). 

Så kan du flytte det imellem udbydere, men du ejer det selv og bestemmer selv over hvad der skal ske med det. Det er umidelbart måden du kan sikre dig at du ikke skal skifte mail igen.

Omkring skifte af mailadressen så er den jo svær, for du har brugt den e-mail adresse mange steder gætter jeg på, lige fra webbutikker til bekendte, så der er vel næsten kun at gå igang med at kontakte dem som er relevant fra en ende af - indrømmet, jeg er ikke misundelig på dig.

 



jmose
 
Moderator
Tilføjet:
23-06-2020 17:07:11
Svar/Indlæg:
3863/538

Protonmail bryster sig af at være særdeles privat: 

 

https://protonmail.com/



PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
24-06-2020 08:33:12
Svar/Indlæg:
293/32

#4 +1 



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2020 08:42:13
Svar/Indlæg:
6181/270

Må jeg foreslå Gmail eller Outlook?

Det koster gratis



bnjw
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-06-2020 09:47:30
Svar/Indlæg:
45/1

Bruger protonmail.com

Virker glimrende og din mailboks er krypteret