Lam reklame - skift til Chromebook?

Diverse d.  22. juni. 2020, skrevet af fuerzzz
Vist: 545 gange.

fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
22-06-2020 04:42:54
Svar/Indlæg:
219/60

Hvad er det egenligt der har fundet på det, med at "Skift til sikkerhed, - skift til Chromebook"?

Ikke nok med at det er Pcere som netop kun kan bruges til Chrome (glem alt om selv ældgamle spil). 

Men så er der da ikke en skid mere "sikkerhed" i den end der er i enhver anden bærbar PC. Det kommer jo 100 % an på hvad man gør med den ;)

Jeg har altid klaret mig med intet anti-virus, og andet pjat. De få gange det er "gået galt" fx med "love-virus" så har man naturligvis en backup, og på en lille time så får man også lige en frisk Windows på, så slemt er det heller ikke...

Synes bare det er virkeligt plat at de forsøger at sælge "Chromebooks" som værende "med indbygget sikkerhed", sikke en gang salgsgas !

Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-06-2020 07:35:29
Svar/Indlæg:
1906/25

Er selv stor tilhænger af chromebooks og cloudready ("fake" chromebooks) - men man kan sagtens blive inficeret:

https://finans.dk/tech/ECE1223...



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Walenad d. 22-06-2020 07:36:55.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
22-06-2020 15:02:50
Svar/Indlæg:
4033/364

Jeg er også glad for min Cloudready PC.

jeg kan godt klare mig med en gammel PC med cloudready til lige at tjekke web og det mest gængse.. Fair nok gaming, der dutter det ikke rigtig (well har ikke prøvet stadia - synes det er for dyrt og har ikke prøvet med GeForce Now) . Mange har jo ikke brug for alt det ekstra som Windows kan - så kan Chromebook være et fint alternativt. 

Sikkerhed - tja det er en linux kernel og det meste kører igennem Chrome , men 3. parts add ins giver da nogle udfordringer rent sikkerhedsmæssigt.  Intet er 100% sikkert, men for en IT novice så skal der noget mere til at få rodet sig ud i noget på en chromebook end i Windows. 



martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
22-06-2020 22:38:40
Svar/Indlæg:
2826/100

 

@ngler skrev d. 22-06-2020 15:02:50

Jeg er også glad for min Cloudready PC.

jeg kan godt klare mig med en gammel PC med cloudready til lige at tjekke web og det mest gængse.. Fair nok gaming, der dutter det ikke rigtig (well har ikke prøvet stadia - synes det er for dyrt og har ikke prøvet med GeForce Now) . Mange har jo ikke brug for alt det ekstra som Windows kan - så kan Chromebook være et fint alternativt. 

Sikkerhed - tja det er en linux kernel og det meste kører igennem Chrome , men 3. parts add ins giver da nogle udfordringer rent sikkerhedsmæssigt.  Intet er 100% sikkert, men for en IT novice så skal der noget mere til at få rodet sig ud i noget på en chromebook end i Windows. 

Er ikke uenig i det du skriver, that being said, så er vi jo efterhånden videre fra de gode gamle 00'ere hvor folk lavede vira i stor stil for at irritere andre.

I dag er sikkerhed jo langt hen af vejen mere et spørgsmål om at få dig til at betale noget - enten frivilligt eller via phising, og ved sidstnævnte som jeg vil gætte mig til er det flest bliver ramt af er enheden du sidder på irrelevant.

Hvis du får en mail og trykker på linket der sender dig til den falske Nemid side, ja, så er du ramt uanset om det er et produkt med æble bagpå, en windows, android eller andet. 

Snakker vi behov, så er jeg enig i at det kan give mening, men at parkere den under sikkerhed vil jeg mene er at stramme den, i hvert fald når vi snakker marketing.