Ultrawide monitor med KVM og replikator

Diverse d.  15. juli. 2020, skrevet af PhillipA
Vist: 367 gange.

PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
15-07-2020 13:44:48
Svar/Indlæg:
293/32

Hejsa 

Håber I kan holde sommervarmen ud 🙂

Da jeg som så mange andre, er begynd at arbejde en del hjemmefra, grundet den aktuelle corona situation, overvejer jeg at udskifte min nuværende Dell SG2716DG skærm, til en ultrawide, som nemt kan tilsluttes min bærbar med USB-C/ThunderBolt - Jeg har en ThinkPad T470s. 

For at det giver mening skal skærmen opfylde følgende krav. 
-Den skal have indbygget KVM, så jeg nemt kan skifte mellem min stationær som tilsluttes med DisplayPort, og min bærbar som skal tilsluttes med USB-C. 
-Mus og tastatur skal kunne sættes til skærmen, så de kan skifte mellem stationær og bærbar gennem KVM. 
-Der skal være replikator i skærmen, så min bærbar oplades gennem USB-C/ThunderBolt (minimum 65w), så jeg ikke behøves at tilslutte bærbarens lader. 
-Da jeg spiller lidt spil i ny og næ, vil det være et plus hvis skærmen er minimum 100Hz når jeg har min stationær tilsluttet med DisplayPort. 
-Jeg tænker at opløsningen skal være 3440x1440 og skærmen 34/35", så den heller ikke bliver alt for stor. 
-Jeg tænker det skal være enten IPS eller VA panel for at få et skarpt billede. 

Er der nogen der har erfaringer med et setup som dette? 

Jeg har kigget på denne model, men ved ikke om der er andre/bedre alternativer, eller måske nogen her inde der kan dele deres erfaring med den: https://www.philips.dk/c-p/346... ;

Da der ikke er nogen kategori der hedder "skærm", synes jeg "diverse" var med oplagte - beklager hvis den skulle placeres anderledes. 

Ser frem til jeres input 🙂 

Hilsen Phillip

Jacob_Mortensen
 
Overclocker
Tilføjet:
15-07-2020 14:03:30
Svar/Indlæg:
3/0

Jeg har købt præcist den skærm du linker til af præcis de samme årsager som du søger en skærm. Jeg kan ikke sige meget andet, end at jeg er fuldt ud tilfreds og er meget begejstret over hvordan det hele kører smooth ift. at skifte input automatisk mellem stationær og bærbar.

Jeg er ikke så pernitten hvad angår billedkvalitet. Kommer dog fra en pg279q og er vant til et skarpt billede - synes ikke jeg mangler noget ifm. skiftet, men hvis man kigger godt efter, er der sikkert en del forskel i kvaliteten. Men ikke noget jeg studser over som casual gamer 😊



PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
15-07-2020 14:10:43
Svar/Indlæg:
293/32

#1 Tak for dit input.

Synes også den model ser meget lovende ud.

Skærmen jeg har nu er med et TN panel, så tænker heller ikke billedkvaliteten er et ømt punkt for mig.

Hvilken bærbar bruger du den sammen med, og virker det fint med opladning? 🙂



Jacob_Mortensen
 
Overclocker
Tilføjet:
15-07-2020 14:21:33
Svar/Indlæg:
3/0

Jeg kan ikke huske den eksakte model på bærbaren men det er en Lenovo med USB-C som understøtter opladning, og det virker bare fortrinligt. Det fungerer også perfekt med det kablede netværk i skærmen som så føder netværket videre via USB-C også. Jeg havde mine bange anelser inden jeg fik den hjem - jeg havde svært ved at tro at det hele ville fungere gnidningsfrit med så meget forskelligt data i ét kabel. Men frygt blev gjort til skamme heldigvis 😊

 

Jeg gik skridtet ud og supplerede med trådløst keyboard og mus fra Logitech hvor receiverne så sidder i skærmen. Corona gjorde mig godt og grundigt træt af kabelrod, så nu fik jeg gjort en ende på det.

 

Konens bærbar understøtter ikke USB-C men bluetooth derimod. Keyboard og mus kan skifte mellem logitechs lightspeed og Bluetooth med tryk på en knap på enhederne, så på den måde bidrager det også til en relativt elegant løsning til bærbare som ikke har USB-C. Det var et sidespor. Men måske du/I har samme brugsmønster 😊



PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
15-07-2020 14:39:41
Svar/Indlæg:
293/32

Det tyder jo på, at mine "bekymringer" er præcist de samme som du har stået med, så det er rigtig fedt med din feedback! Nu er jeg endnu mere hooked på det 🙂

Det kan være jeg også skal overveje et sæt trådløst mus/tastatur ved samme lejlighed.

Den langhårede herhjemme kører på sin MacBook med stor glæde, så det er ikke en del af ligningen her 🙂



Minava
 
Superbruger
Tilføjet:
15-07-2020 17:15:50
Svar/Indlæg:
143/25

Jeg er ret godt tilfreds med den her:
https://www.pricerunner.dk/pl/... ;

Det er godt nok thunderbolt 3 men mon ikke den også understøtter tilsluttelse via usb-c 3.1.

VA-panel, 100hz, 3440x1440p, dobbelt input via 2 usb-c/thunderbolt 3 porte bag på og 2 usb-a porte direkte i skærmen. Jeg har ikke selv brugt KVM delen da jeg kun har en bærbar.



PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
15-07-2020 18:57:46
Svar/Indlæg:
293/32

#5 Ser også ud til at være en fed skærm, men kan ikke rigtig gennemskue om den har KVM-funktionen i sig. Samsung "praler" i hvert fald ikke med det på deres produktside.

Men jeg siger mange tak for inputtet 🙂



speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2020 20:31:35
Svar/Indlæg:
786/83

Hvad med denne her: 

https://www.asus.com/dk/Monito...

Det er en skærm, jeg selv overvejer at købe. Billedkvaliteten er rigtig god - især efter en en rigtig kalibrering. Jeg kan dog ikke helt gennemskue, om den har den ønskede KVM-funktion.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af speed six d. 15-07-2020 20:31:54.


PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
15-07-2020 20:58:43
Svar/Indlæg:
293/32

Den ser bestemt også lækker ud og har sikkert et pænere billede end den fra Philips, men synes desværre ikke det ser ud til at den har KVM funktion hvilket er et krav😕



PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
16-07-2020 09:42:08
Svar/Indlæg:
293/32

På baggrund af de input i er kommet med, har jeg nu bestilt den Philips skærm jeg linker til i 0# 🙂