Hej.
Efter at have haft TN, IPS, 8-bits TN og nu VA synes jeg, at jeg har været næsten hele vejen rundt.
Første TN var en katastrofe med 6-bit farver.
IPS led af dårlig kontrast og IPS-glow, men havde flotte mættede farver (kunne dog kun vise lyse-sort), og en nogenlunde hastighed, så bevægelse ikke blev alt for blurred.
TN 8-bits havde flotte farver var knivskarp uanset bevægelse på grafikken, men dårlig kontrast (igen kunne den kun vise "lyse-sort" og næsten ingen detaljer i mørke områder)
VA har fine farver, flot kontrast, men panelet er lige langsomt nok. Ved sidelæns bevægelse (drejer trucken i et bymiljø f.eks. i Eurotruck sim 2) bliver billedet ret blurred, men spiller jeg Doom Eternal så oplever jeg ikke dette nær så meget. Jeg har prøvet at rode med free-sync vs AIM stabilizer, men på Eurotruck sim er der praktisk talt ingen forskel (har prøvet med både 120hz og 165hz)
Min nye VA-skærm er denne: https://hwt.dk/test/26199/giga...
Med alle de ovennævnte skærme har jeg spillet Eurotruck simulator 2, og det er ud fra det jeg har beskrevet de dårlige og gode sider ved paneltyperne. Dette vindue (chromebrowser) opfører sig lidt som eurotruck, trækkes vinduet op og ned, er teksten stadig let læsbar mens der trækkes, men bevæges vinduet sidelæns, så er det straks væsentligt sværere at læse teksten. Plejer VA at opføre sig sådan afhængig af bevægelsesretning?
Nogen der har en ide til, hvordan jeg kan minimere "skaderne" på billedet i Eurotruck sim 2? Enten ved hjælp af skærmens indstillinger, eller ved hjælp af Nvidia driverens indstillinger?
Prøv at hent ratings kalibrerings fil icc
https://www.rtings.com/monitor...
Under
Post Calibration
Tryk på linket "here"
Du skal lige huske på at der er forskel på panelerne.
Har du prøvet at ændre overdrive settings?
Ja, jeg har haft prøvet at ændre på langt det meste i selve skærmens OSD.
På denne side findes der et download link til en ICM-fil min monitor, men selv den giver ingen forskel i den sidelæns blurred oplevelse 😢.
Jeg vil ha' en monitor med samme farvegengivelse, opløsning og hastighed som spejlet har på badeværelset!!
Burgurne skrev d. 17-07-2020 18:30:28
Ja, jeg har haft prøvet at ændre på langt det meste i selve skærmens OSD.
På denne side findes der et download link til en ICM-fil min monitor, men selv den giver ingen forskel i den sidelæns blurred oplevelse 😢.
Jeg vil ha' en monitor med samme farvegengivelse, opløsning og hastighed som spejlet har på badeværelset!!
den skærm findes ikke