Min 840 evo har det vidst ikke for godt, eller også er alle/nogen af mine mp3 filer korrupte. Det startede for en del år siden hvor min sekundære fysiske disk(3.5") begyndte at komme med små kliks, men kun når der blev spillet musik. Senere blev al musik smidt over på en mindre disk(2.5"), og de små klik blev ført med over. Jeg tænkte så, for at blive fri for klikkene, så fik jeg smidt det hele over på en ssd. Om det så er derfor eller af andre årsager, så er DET også begyndt at blive et problem nu 😕
Måske dét er årsagen?
Aaaaanyways, hver gang jeg starter maskinen op nu, så vil den have at jeg tømmer papirkurven. Jeg har tjekket op hvad der er af filer, og den er helt tom, og de eneste filer der henvises til, er på drev D: som er blevet fjernet for nogen tid siden.
Hvis jeg hører noget musik, hvor jeg bruger winamp, så virker det til at disken nogen gange stall'er, som om at den går i sleep mode, selv om den er i brug.
Så hva faen gør jeg, skal jeg ud og bruge penge på en ny, eller anden disk, og måske komme ud for at den samme fejl bliver ført videre, eller kan selve disken fikses?
Hvis du højreklikker på papirkurven og vælger egenskaber har du mulighed for at vælge at filer skal fjernes med det samme.
Det betyder naturligvis du skal være lidt mere forsigtig med papirkurven.
Tjekket drevet for fjel?
I stifinder - højreklik drevet vi taler om, egenskaber -> funktioner -_ undersøg for fejl.
Ja ok tanken var nu bare at fejlen kunne blive rettet ved at få Windows til selv at slette alt papirkurvens data.
Men faldt over den her artikel om den ssd model :o det kunne muligvis være relateret?
https://www.anandtech.com/show...
Tikken fra harddiske er for resten ikke noget at bekymre sig over, det er bare læsehovedet der bevæger sig.
Mest informative log jeg har set fra microsoft længe, der var rent faktisk information :D
Der står et sted Please run "chkdsk /spotfix" to fix the issues.
Måske de skulle have skrevet det i toppen af den smøre :o
Evt prøv CMD sfc /scannow
Hvis man sletter fra en harddisk til papirkurven og ikke sletter filerne fra kurven og fjerner disken, vil kurven vise at der er filer i den, men åbner man den, vil den være tom.
Kunne du måske finde den disk du slettede fra og sætte den i og derved tømme kurven..?
#8 årh den disk ved jeg ikke om jeg har mere, eller om den fungerer
Jeg har ryddet op i systemfilerne, og pt virker det