Airflow, med minimal støvindtag - kan det lade sig gøre

Diverse d.  03. august. 2020, skrevet af VAMOSALAPLAYA
Vist: 497 gange.

VAMOSALAPLAYA
 
Superbruger
Tilføjet:
03-08-2020 20:09:37
Svar/Indlæg:
232/38

Hej alle

Jeg sad igår og kiggede en masse kabinetter igennem, med fokus på bedst muligt airflow. Tænkte så på om man kan få et kabinet der gør det rigtig godt samtidig med at holde støv på det minimale?

Har i nogle erfaringer selv til hvilke kabinetter der kunne være rigtig interessante for mig, eller er minimal støvindtag noget man ofrer ved at gå efter et godt airflow?

Har pt. et umiddelbart fint nok kabinet, med fint flow igennem, et phanteks enthoo evolv. Dog er selve støvfiltrer placeringen ret dum sat, iforhold til at der er mange forskellige huller og sprækker den kan suge støvet ind igennem.

 

Gør jævnligt rent med støvsugning og gulvvask, så på den front gør jeg hvad jeg kan får at prøve at holde områderne så støvfrie så muligt, så der ikke er den bedste mulighed for støvet at trænge ind, men alligevel oplever jeg stadig et kabinet med en del støv.

 

Er der håb for mig om et støvfrit kabinet, og samtidig godt airflow?

Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
03-08-2020 21:35:38
Svar/Indlæg:
978/63

Du skal primært bare sørge for at der er lige meget airflow ind som der bliver skubbet ud. Har du mere udsugning end du har indtag så vil du have meget mere støv inde i kabinettet, filtrene kan ikke tage alt. 

1.Lige fordelt airflow (bedst) men ikke nemt fordi der er filtre som forhindre airflow ind i dit tilfælde.. Dit bedste valg er positivt airflow
2. Positivt tryk, mere ind end ud
3. Negativt tryk, mere ud end ind (Værste scenario, masser af støv)

Leg lidt med det selv :) hygge



VAMOSALAPLAYA
 
Superbruger
Tilføjet:
03-08-2020 22:39:58
Svar/Indlæg:
232/38

 

Freedom skrev d. 03-08-2020 21:35:38

Du skal primært bare sørge for at der er lige meget airflow ind som der bliver skubbet ud. Har du mere udsugning end du har indtag så vil du have meget mere støv inde i kabinettet, filtrene kan ikke tage alt. 

1.Lige fordelt airflow (bedst) men ikke nemt fordi der er filtre som forhindre airflow ind i dit tilfælde.. Dit bedste valg er positivt airflow
2. Positivt tryk, mere ind end ud
3. Negativt tryk, mere ud end ind (Værste scenario, masser af støv)

Leg lidt med det selv :) hygge

Faldt godt over under og overtryk princippet ja, positivt tryk må i såfald være benævnelsen overtryk. I og med man skaber et overtryk inden i kabinettet, tvinger man vel nærmest luften til at søge alle de udveje den kan (sprækker og huller)?

 

Dermed kan man være heldig at mindske støvindtaget, så længe man har filtreret luftindtag? Dvs så er huller og sprækker som naturligvis ikke er filtreret, sikret mod at støv trænger ind med et overtryk?



VAMOSALAPLAYA
 
Superbruger
Tilføjet:
03-08-2020 22:44:39
Svar/Indlæg:
232/38

Så skal jeg have fundet et kabinet, der helt dækker fronten bag blæserne med filter, og helst gerne med perforeret/mesh front, samt selvfølgelig filter for PSU og i toppen. Dem ved jeg der bliver lavet en masse masse forskellige af, det bare at finde den der gør det bedst iforhold til airflow og måske også helst lavt støjniveau 



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
03-08-2020 23:34:35
Svar/Indlæg:
5678/460

prøv og tjek Review på youtube af GamersNexus ..  virklig gode test af airflow kabinet og nogengange er mesh og støvfilter dumt .. .. men vis det er godt mesh med god størrelse behøves du ikke støvfilter i front for mesh tager det meste :) .. men tjek GamersNexus .. mange test :)



VAMOSALAPLAYA
 
Superbruger
Tilføjet:
04-08-2020 08:34:56
Svar/Indlæg:
232/38

 

gandalf18 skrev d. 03-08-2020 23:34:35

prøv og tjek Review på youtube af GamersNexus ..  virklig gode test af airflow kabinet og nogengange er mesh og støvfilter dumt .. .. men vis det er godt mesh med god størrelse behøves du ikke støvfilter i front for mesh tager det meste :) .. men tjek GamersNexus .. mange test :)

Jeg fik set en masse af hans indhold ja, han har vidst også en tabel hvor han rangere udfra støj/airflow, super gode videoer :)



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
05-08-2020 22:19:52
Svar/Indlæg:
15982/637

Jeg er super glad for mit Phanteks Eclipse P600S TG kabinet. Da det kan være både high airflow og silent optimeret alt efter behov. Front og toppanel sidder fast med magneter og kan tages let af. Hvis jeg sidder og spiller og skal have godt med airflow så tager jeg blot panelerne af. Når spilsessionen er overstået og der bare skal være stille så er det på med panelerne igen. Det bliver næppe bedre hvis man skal have det bedste fra begge verdener.




VAMOSALAPLAYA
 
Superbruger
Tilføjet:
06-08-2020 22:43:24
Svar/Indlæg:
232/38

 

Gripen90 skrev d. 05-08-2020 22:19:52

Jeg er super glad for mit Phanteks Eclipse P600S TG kabinet. Da det kan være både high airflow og silent optimeret alt efter behov. Front og toppanel sidder fast med magneter og kan tages let af. Hvis jeg sidder og spiller og skal have godt med airflow så tager jeg blot panelerne af. Når spilsessionen er overstået og der bare skal være stille så er det på med panelerne igen. Det bliver næppe bedre hvis man skal have det bedste fra begge verdener.


Er der støvfiltre i front og top :)?