Ny samle-selv PC slukker sig selv under gaming

Diverse d.  10. august. 2020, skrevet af Isvaffel
Vist: 425 gange.

Isvaffel
 
Enthusiast
Tilføjet:
10-08-2020 20:47:45
Svar/Indlæg:
12/7

Hej alle,

Jeg håber at I kan hjælpe mig med mit issue!
Jeg samlede for 2 uger siden min stationære med spritnye dele, og har siden da oplevet at den slukker sig helt, mens jeg streamer & gamer. 

Specs:
- ASUS MAXIMUS VII HERO
- AMD Ryzen 9 3900XT
- Corsair H100i
- ASUS STRIX 2080Ti OC 11GB
- 32GB DDR4 3600MHz
- 2TB M.2 PCIe SSD Corsair MP600 Gen4.
- 2TB SATA SSD Samsung QVO
- 6x Corsair QL120 RGB fans
- CORSAIR RMx Series RM750x

Problemet sker, som nævnt, når jeg gamer og/eller streamer i tilfældige tidsintervaller, men dog kun en enkelt gang pr. session. 
Hver eneste dag, hvor jeg har streamet og gamet samtidigt har min PC slukket sig selv helt. Den hurtigste tid har lagt på 25 minutter, og den langsommere tid ligger på 53 minutter. Det der dog undre mig er at den efter den har slukket sig en enkelt gang, så gentager problemet sig ikke før næste dag igen. Jeg har kunnet game og streame samtidigt i 4 timer og 24 minutter uden at den slukkede sig EFTER dens første nedlukning, og sådan har det været i alle tilfælde. 

- Jeg har kunnet få lov til at streame og game i en 3,5 timers session uden en komplet shutdown i onsdags. 

- Intet er overclocked. 
- I bios har jeg kun opsat mit korrekte RAM speed.
- Bios er nyeste version. 
- Den slukker helt. Intet genstart, bare nedlukning. Ingen bluescreen heller. 

Temps ligger et OK niveau.
- GPU: 78 - 83°
- CPU: 70 - 72°
 

Anomynous
 
Superbruger
Tilføjet:
10-08-2020 22:28:57
Svar/Indlæg:
382/14

Går den bare ud med det samme? Eller lukker den ned, som hvis du havde trykket "Luk computeren"?



nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2020 08:10:00
Svar/Indlæg:
714/10

For at finde problemet, skal du bruge udelukkelsesmetoden for det kan virkeligt være alt galt med din pc, selvom den er ny.

 

Hvis det var min, ville jeg skille alt ad og være ekstra opmærksom når det blev samlet igen.

 

Hvis der ikke umiddelbart er nogen fejl at se, ville jeg gøre som den gut her.

 

https://www.youtube.com/watch?...



myrizzle
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-08-2020 14:02:52
Svar/Indlæg:
1895/41

Har du div. forskellig software til at styre RGB og Keyboards tastaturer med?

Min computer crasher med Steelseries Engine installeret..

Du kan prøve at bytte dine ram over i andre slots, det har også nogengange noget at sige - eller har hørt om det før på X570