Fraråd imod køb hos CompuMail

Diverse d.  28. august. 2020, skrevet af AsdQ
Vist: 972 gange.

AsdQ
 
Overclocker
Tilføjet:
28-08-2020 10:08:42
Svar/Indlæg:
0/1

FRARÅD IMOD KØB HOS COMPUMAIL   
Jeg har lige haft en længere samtale med reklamationsafdelingen fra CompuMail, da et system jeg skulle samle havde et defekt ASUS Prime X570-P bundkort, og defekt Gigabyte RTX 2070 Super grafikkort...  
Delene blev modtaget hos CompuMail d. 12/08 til reklamation, og opfølgningen er sket den 28/08, altså 16 dage efter...    

Jeg spurgte til status, og fik af vide at delene stadigvæk var til reparation hos leverandørerne, hvortil jeg spurgte hvordan det kan tænkes at være "reklamation inden for rimelig tid" når der er gået over 2 uger, hvor til jeg fik svaret: "Da delene er til reparation hos leverandøren, som har ret til at indhente reservedele til en evt. reparation opgiver de en forventet reklamations ventetid på 3-5 uger"... Jeg spurgte så hvordan det ikke er muligt af få delene ombyttet, da dette er gængs service ved IT-dele der på ingen måde fungere (begge dele testet i donor system), hvortil jeg fik svaret: "Vi har desværre ikke en service aftale med hverken ASUS eller Gigabyte, som tillader os at direkte ombytte vare fra dem", og jeg spurgte så hvordan det kunne være at de ikke havde det??? Svaret var klart: "For at være de billigste på markedet har vi valgt at ikke indgå aftaler med disse mærker, da udgiften til disse aftaler i så fald skulle afdækkes af salgsprisen"... Jeg fik så af vide at der var nogle mærker som de faktisk har service aftaler med, som tillader dem at ombytte direkte, som f.eks.:  
- MSI  
- Corsair  
- Cooler Master  
- et par mere   

Jeg spurgte så hvorfor det ikke klart fremgik på deres hjemmeside, hvilke partnere de samarbejdede med, så man kunne gennemskue hvilke produkter man kunne forvente en udbytning hos, hvor jeg fik svaret: "Det er ikke tilladt, af en eller anden årsag", hvortil jeg svarede at det nok var en beslutning fra ejerene af CompuMail der ikke ville miste salg på vare de ikke kunne levere rettidig service på... Det fik jeg intet svar på...   

Jeg er klar over at alt hvad de gør er indenfor retningslinjerne fra forbruger rådet, men jeg vil på ingenmåde foreslå at spare 50-100kr hos CompuMail, for at skulle vente op til 5 uger for at få ens dele tilbage...

freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
28-08-2020 10:35:49
Svar/Indlæg:
6368/477

Jeg var igennem samme mølle hos Proshop hvorfor jeg heller ikke handler der længere.

Dustin og Komplett ombytter ret hurtigt, og jeg har aldrig haft problemer med DCS der ejer compumail.



Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2020 12:25:57
Svar/Indlæg:
833/98

Jeg handler med deres erhvers afdeling DCS for tæt på 1mill om året, og har aldrig oplevet problemer med RMA eller fejl på deres leverings tider i nævneværdig grad.



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
28-08-2020 16:15:59
Svar/Indlæg:
1919/73

Måske skulle vi lave en liste - så folk kan i hvilke forretninger man kan forvente længere "service"-tid og så kan man gøre om med sig selv om det er værd at spare et par kr. eller 100,- eller om man heller skal vælge en leverandør med bedre service og så betale det mere.



phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2020 16:51:42
Svar/Indlæg:
1399/43

 

Tha PAC skrev d. 28-08-2020 12:25:57

Jeg handler med deres erhvers afdeling DCS for tæt på 1mill om året,

Måske derfor

 



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2020 17:32:03
Svar/Indlæg:
5874/1287

God ide #3.



Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2020 19:17:04
Svar/Indlæg:
833/98

Jeg syntes ideen med en liste er rigtig god, men kender bare fra mine egen kundebase, og ellers både herinde og bekendte, at prisen er det langt langt langt de fleste går op i, om det så bare er sølle 50.- så køber de det hellere på nettet ved den billigste butik. 

 

Selv med sådan en liste herinde ville folk gøre det samme i 99% af tilfældene. De ville købe de billigste steder også bagefter brokke sig over servicen, som da klart i de fleste tilfælde er ringere, når man får produktet meget billigere end andre steder. De sparer da et sted for at holde prisen nede, det er logik. At man bliver sur over det undrer virkelig mig.

 

Jeg handler rigtig meget med DCS/compumail, men 95-98% af det jeg køber er til videresalg indenfor B2B, da det simpelten er for svært at overbevise private folk om at god personlig service er 100kr værd i dagens danmark

 

Der til sagt, så har jeg aldrig oplevet en RMA ved DCS der ikke er blevet ombyttet med det samme, tit sender de endda en ombytter inden jeg sender den defekte retur, men det er nok der forskellen er på B2B og privat salg, jeg har opgivet at markedsføre mig til private, der er simpelthen for meget BØVL.

 



phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2020 11:56:32
Svar/Indlæg:
1399/43

#6 jeg sidder som projekt leder i et firma hvor vi sælger og servicerer sikrings og sol afskærmning, hvis du vidste hvad vi har haft af bøvl med private der brokker sig over småpenge når de har fået deres faktura f.eks. kan de ikke forstå at det koster penge i tilkørsel at få en mand ud til dem, de tror bare de skal betale for den tid der bliver brugt på onsite.

Vi er simpelthen begyndt at sige det inden vi kører ud til dem at det her koster det inden vi kommer.



Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2020 12:10:47
Svar/Indlæg:
833/98

#7 Præcis, så at lave en liste herinde er en god ide, hvis folk ellers vil bruge dne, men vil æde mine gamle underbukser på at det gør folk ikke, for det er pengene der bestemmer altid.



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
29-08-2020 13:28:27
Svar/Indlæg:
15982/637

Hvis alle reklamationer blot skulle være ombytning, hvor så overhoved have reklamationer, men bare lade firmaer ombytte og lade dem bøde og bløde for det.

Jeg ved ikke hvor mange gange folk via mit erhverv brokker sig over, at vi ikke blot kan ombytte da der jo er reklamationsret. Sådan fungerer det bare ikke. Reklamationsafdelingen skal have varen og vurdere om den er reklamationsberettiget. Reklamationerne  kommer ind på stribe og hver har sit nummer i køen ind til det bliver tjekket. Og det kan godt tage tid selv om alle skynder sig. Når produktet så er besigtiget så er det om det skal videre til leverandør for reparation eller om leverandøren vil lave en direkte.

Så sent som i går blev jeg kaldt idiot, abe og inkompetent fordi hendes el-løbehjul "først" var færdig behandlet fra RMA efter 13 dage. Den slags lytter man til hver dag og til sidst bliver man desværre lidt ligeglad med kunderne, når man konstant bliver svinet til uanset hvad man gør.

#6. Ja der er himmelråbende forskel på B2B og B2C salg. Tidligere sad jeg kun med B2B kunder og alt var i en professionel og respektabel dialog på trods af man kunne opleve uenigheder, nu med B2C inde over, da har jeg ikke tal på alle de navne jeg er blevet kaldt og folk har råbt og skreget i røret.



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 29-08-2020 13:41:35.


Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2020 15:43:27
Svar/Indlæg:
833/98

Private er bare pisse ligeglad med servicen bare prisen er  lav, ja altså lige indtil der er noget i vejen, så forventer de hifi klubben service i bilka og andre lignende steder. Det får man bare ikke når man ikke vil give bare lidt for det. 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tha PAC d. 29-08-2020 15:44:08.


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
29-08-2020 16:33:00
Svar/Indlæg:
5678/460

 

Gripen90 skrev d. 29-08-2020 13:28:27

Hvis alle reklamationer blot skulle være ombytning, hvor så overhoved have reklamationer, men bare lade firmaer ombytte og lade dem bøde og bløde for det.

Jeg ved ikke hvor mange gange folk via mit erhverv brokker sig over, at vi ikke blot kan ombytte da der jo er reklamationsret. Sådan fungerer det bare ikke. Reklamationsafdelingen skal have varen og vurdere om den er reklamationsberettiget. Reklamationerne  kommer ind på stribe og hver har sit nummer i køen ind til det bliver tjekket. Og det kan godt tage tid selv om alle skynder sig. Når produktet så er besigtiget så er det om det skal videre til leverandør for reparation eller om leverandøren vil lave en direkte.

Så sent som i går blev jeg kaldt idiot, abe og inkompetent fordi hendes el-løbehjul "først" var færdig behandlet fra RMA efter 13 dage. Den slags lytter man til hver dag og til sidst bliver man desværre lidt ligeglad med kunderne, når man konstant bliver svinet til uanset hvad man gør.

#6. Ja der er himmelråbende forskel på B2B og B2C salg. Tidligere sad jeg kun med B2B kunder og alt var i en professionel og respektabel dialog på trods af man kunne opleve uenigheder, nu med B2C inde over, da har jeg ikke tal på alle de navne jeg er blevet kaldt og folk har råbt og skreget i røret.

wow .. en flink kunde ... har selv stået i butik .. og oplevet værere .. stod på tank engang og en kunde ville have ekstra meget dressing i sin franske .. fair nok .. hun får max hvad der kan være uden prøvet flækker og pølsen stadig kan være der ... hun tager imod og går ud af butikken .. så går der nogle minutter og så fare hun foran 20 mennesker i kø og råber og skriger jeg er en f*cking spasser der ikke kan finde ud af noget som helst og der var for lidt dressing i og F dit og F dat .. så jeg hev pølsen ud og fyldte den med dressing og maste pølsen i .. sådan frue .. jeg beklager der ikke var nok i første gang

pølsen kunne ikke komme halvt ned i brødet og brødet flækket .. men hun fik det som hun ville have det :) .. 

det var 1 fransk hotdog :) jeg er blevet truet med tæsk af en gammel grå håret pensionist .. pga. pakke han havde bestilt .. han kom med faktura til os i pakkeshop på tanken .. uden pakke nummer eller Track and trace eller noget kun faktura og råben og skrigen  ;)hehe



#12
nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2020 19:39:49
Svar/Indlæg:
714/10

#11

 

Haha..... en kost!!

 

Sidder også i service, og kunden har altid ret, selvom man skal sluge en kamel i ny og næ.



scummy
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2020 19:36:08
Svar/Indlæg:
267/20

Pssssst Compumail , Proshop og Merlin ligger alle på 

Michael Drewsenvej i Højbjerg

 

You do the mate

2+2 =Lortebutikker



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
30-08-2020 19:43:20
Svar/Indlæg:
4295/306

Ift liste er det så ikke det Trustpilot og lign er til for?

 

Jeg oplever at alle kan have dårlige og gode oplevelser ved de samme leverandører (jeg har selv haft gode oplevelser ved både Compumail og Proshop). Men for at få et statistisk overblik skal man op i større mængder.

 

Hvis vi laver en liste herinde kan den hurtigt blive farvet af at 5 personer har haft en dårlig oplevelse, men vi får ikke med de 100 hvor det kørte glat igennem...



PCDania
 
Superbruger
Tilføjet:
30-08-2020 20:09:10
Svar/Indlæg:
598/0

 

KleitusIV skrev d. 30-08-2020 19:43:20

Ift liste er det så ikke det Trustpilot og lign er til for?

 

Jeg oplever at alle kan have dårlige og gode oplevelser ved de samme leverandører (jeg har selv haft gode oplevelser ved både Compumail og Proshop). Men for at få et statistisk overblik skal man op i større mængder.

 

Hvis vi laver en liste herinde kan den hurtigt blive farvet af at 5 personer har haft en dårlig oplevelse, men vi får ikke med de 100 hvor det kørte glat igennem...

Kunne ikke have sagt det bedre selv. 



#16
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-08-2020 20:16:41
Svar/Indlæg:
1399/43

#13 tror lige du skal komme ind i  kampen Compumail har intet med Proshop at gøre 

Pssssttt de har adresse i trige