Nyt TV med "centerfod"?

Diverse d.  29. august. 2020, skrevet af fuerzzz
Vist: 430 gange.

fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
29-08-2020 01:58:27
Svar/Indlæg:
219/60

Hey HWT´ere. 

Det er ikke helt PC stuff, men siden den også skal  bruges til PS4, og output fra min PC håber jeg det går an. 

Jeg er ret "blank" inden for TV-verdenen, men det jeg har er nu over 10 år gammelt (Samsung) og er mildest talt godt brugt. Og blot 32" . Størrelsen er sådan set fin nok, da jeg kun ligger ca 3 meter fra det, men skal jeg have nyt ville jeg nok gå en tand op i størrelse.

Nu så jeg så lige hos power at man kan få et LG på hele 55" for blot 2.777 kr? Vildt de er blevet SÅ billige.

Problemet er at jeg ikke har plads til 55". 43" ville være passende. 

Et andet problem er at jeg har en kommode med en soundbar på, som ikke er specielt bred, som det skal stå ovenpå. 

Derfor skal jeg finde et med en "centerfod", altså ikke et med seperate "ben" i hver sin side. Af praktiske årsager er der ikke mulighed for væg-ophæng.

Så tænker jeg også at jeg måske kan få "bedre teknologi" i et i samme prisklasse som det 55", når jeg vælger et som er en del mindre?.

Jeg har heldigvis ikke hjemmeboende børn eller katte som kan komme til at skubbe det på gulvet, men det hænder jeg kommer hjem i en brandert. Så en mulighed for at "bolte"/skrue det fast til TV-møblet ville også være en fordel?

Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2020 07:18:32
Svar/Indlæg:
1906/25

Størrelse og pris er ikke længere så sammenhængende, som før i tiden.

Det er faktisk sværere at lave et godt TV i lille størrelse end i stor størrelse, da pixels på skærmen skal være mindre og tættere. 

Her er fra elmutanten i 43" - 49" - bemærk, når et TV ikke har en stor kant, fylder et TV jo ikke så meget

Du kan på deres hjemmeside indtaste størrelsen i "fra / til"

http://kortlink.dk/elgiganten/...



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Walenad d. 29-08-2020 07:19:39.


CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
29-08-2020 11:05:08
Svar/Indlæg:
1919/73

Producenterne tjener mere på et 55"-65" end på et 49" eller mindre.

Derfor er der mange modeller der ikke fremstilles mindre end 55" - det giver et mindre udbud.

De billigste TV modeller er ofte ikke en pot pis værd - Er du heldig så kan du finde sidste års mellemklasse model til 4.000 -5000 f.eks. Q70

https://www.bilka.dk/produkter...

 

Samsung har dog smidt et 43" på gaden i år Samsung 43" Q60T til 3.500,- 

Det er på tilbud så du skal ikke tænke for længe

https://www.elgiganten.dk/prod...

 

 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af CDCRenegade d. 29-08-2020 11:06:27.


nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-08-2020 13:02:51
Svar/Indlæg:
714/10

Mit bud ville være et Panasonic TX-40GX810E

 

https://www.milolydogbillede.d...



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
29-08-2020 16:03:56
Svar/Indlæg:
219/60

Okay tak for gode bud og overraskende info!

Især det med at TV ikke er billigere at fremstille og dermed billigere for køberen fordi de er mindre, og derfor blir de større og større. 

Men hvis jeg tog et 55" eller 65", ville jeg skulle sidde og dreje hovedet fra side til side hele tiden for at læse underteksten på X Serie/film/udsendelse.

Min lejlighed er ikke så stor i al fald ikke det område hvor Tvet står/skal stå. 

Måske kan jeg lige nøjagtig knibe en 49" ind. 

Alternativt skal jeg få "all in". I form af et væg-mount, og have en 55" på en "arm",  og gerne med fjernbetjening, således at det slår sig selv ud når man tænder det, og ind til væggen når man slukker det. 

Men allerede her "lugter" det alt for mange dollars ;)

Men overordnet? i den nedre prisklasse så får man hvad man får? HAr hørt man skal holde sig fra Phillips med deres "ambi-light". 

Men er det så lort Harald Nyborgs mærke "Arena" eller er det fint brugbart, bare ikke så kendt?



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
29-08-2020 17:29:17
Svar/Indlæg:
1919/73

#4

Hold dig fra sære mærker - gå efter de velkendte og besøg evt. Flatpanels og læs et par tests

Jeg vil stadigvæk fastholde at med et Samsung Q60 43" så får du et godt TV til kun 3.500,-

 

 

 



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
30-08-2020 00:43:29
Svar/Indlæg:
219/60

CDCrengade takker, tror jeg napper sådan et så !