Jeg fik kun indtrykket af de ville stoppet alle dansk damge.
Så blev det ttl at alle danske dange, blot tromme slageren er dansk fra e Metallica så er man ude,
Men nu synes jeg der sker genrelt med alle "skandinaviske" sange?
Jeg kan fx sagtens høre Rihanna Shakira som jeg plejerer, men inden skandinaviske?
De har fjernet I øst og vest, Koda er kun en lille del af det...
JEg kan kun opfordre til at hvis i søger bestemte danske sanke eller skandinavisike.
Så vør kretiv i søgningen, ofte findes de en en Live eller Remix version, eller skal vi helt tilbage::
Husker staidig da jeg havde en 500 GB harddisk, o hver gang jeg sprugt nogle som så spurgte jeg lige i samtalen om ikke de har nogen musik jeg lige skulle suge - og det havde de fleste - bare besvørligmåde at gør det på ;)
Jeg vil anbefale at købe sin musik eller betale for streaming alt efter ens lyttemønster. Piratkopiering af musik er "so last year" :)
Koda er dem der forhandler og formidler sangere i Skandinavien. Dvs. det er dem der sørger for at når radioen spiller en sang, så for kunstneren penge. Det samme med streaming tjenester og herunder Google's YouTube.
Google mente dog at de indtægter som sangerne fik i gennem YouTube skulle sættes ned med 70% hvilket Koda ikke mente var en god forretning for sangerne. Da de så ikke kunne finde en løsning på det, har de valgt at stoppe samarbejdet indtil videre, hvilket betyder at sange fra skandinaviske sangere ikke længere kan høres af folk fra skandinavien. Efter hvad jeg kan forstå kan man godt med en vpn i f.eks. Canada.
Men da Koda kun styre det for skandinaviske sangere, er det så også kun dem vi ikke kan hører, og det er derfor vi stadig kan hører Metallica, AC/DC osv. da de ikke er påvirket af det.
Man kan da sagtens finde dansk musik
Kan ske at Richard Ragnvald ikke er omfattet af Koda.
Ellers kan jeg ikke forklare hvorfor vi kan hører ham, og måske også andre :) Ved bare at Koda gjorde så man ikke kan afspille det musik de forhandler i forbindelse med Koda aftalerne.
Har ikke mulighed for at tjekke, men kan også ske at de har fundet en aftale.
Jeg synes heller ikke det er til at finde ud af, det har også fået ram på 80% af det Nighwish jeg typisk hører, især mange af de gode live koncerter er blokeret ☹
Godt nok kan jeg jo altid høre dem på Spotify, men nogle gange er det nu også fedt at smide en koncert på TV'et og skrue godt op for anlæget. Håber de snart bliver enige, ellers skal man jo til at rode i VPN.
Er det ikke bare at bruge en VPN?
#7 det er ikke helt rigtig de 70% nedsætning var kun for at forlænge den gamle aftale midlertidig igen. Reelt set har YouTube tilbudt en forbedring i forhold til hvad de fik med den gamle aftale
triedset skrev d. 09-09-2020 11:33:52
Koda er dem der forhandler og formidler sangere i Skandinavien. Dvs. det er dem der sørger for at når radioen spiller en sang, så for kunstneren penge. Det samme med streaming tjenester og herunder Google's YouTube.
Google mente dog at de indtægter som sangerne fik i gennem YouTube skulle sættes ned med 70% hvilket Koda ikke mente var en god forretning for sangerne. Da de så ikke kunne finde en løsning på det, har de valgt at stoppe samarbejdet indtil videre, hvilket betyder at sange fra skandinaviske sangere ikke længere kan høres af folk fra skandinavien. Efter hvad jeg kan forstå kan man godt med en vpn i f.eks. Canada.
Men da Koda kun styre det for skandinaviske sangere, er det så også kun dem vi ikke kan hører, og det er derfor vi stadig kan hører Metallica, AC/DC osv. da de ikke er påvirket af det.
Er Kevin Lyttle og Sean Paul fra Skandinavien?
triedset skrev d. 09-09-2020 11:33:52
Det passer så ikke, da Koda også står for en masse udlandske kunstner her i Danmark. Så der er MEGET udenlandsk musik vi heller ikke kan høre på YT nu.
Bare tag dette Goa trance track. Det kan ikke høres her hjemme pga. Koda
Sheyba - Ganesh https://www.youtube.com/watch?...
Ja jeg oplever også en masse udenlandsk der pludselig ikke er tilgængelig (not available in your country) eller helt er blevet fjernet, så det er ikke kun danske kunstnere.
Ja især når man er stor fan af Louisa Johnson... så er det ikke nok at høre, man vil SE (og røre) gg ;)