Hej.
Jeg kigger pt på ny skærm, den ene en UW skærm - Gigabyte G34WQC og den anden er ASUS TUF VG27AQ
Jeg har i dag en ASUS VG248QE.
Jeg kunne godt tænke mig at gå UW vejen da det ser ret lækkert ud, til gengæld har Gigabyte skærmen ikke G-Sync hvilket ASUS skærmen har. Min skærm budget ligger i de der 3-4000 kroner, og når 3070 engang udkommer har jeg tænkt mig at skifte mit 970 ud med det.
Nu når jeg aldrig har haft G-sync eller prøvet det... Kommer jeg til at mangle det? Er det det værd? Jeg synes desværre at UW G-Sync skærme på de 32-34" er ret dyre, og jeg kan ikke helt få mig selv til at bruge den slags penge på en skærm pt.
Nogle gode råd? :)
Personligt så foretrækker jeg G-Sync - men du kan nøjes med Adaptive Sync
Det er jo 2 ret forskellige skærme i størrelse. Hvad gamer du? I hvilken opløsning?
Jeg foretrækker altid at have en stor.
G-sync er bestemt vaerd det hvis du kan leve med at koere med FPS under din HZ.
grunden til at jeg ikke gaar op i gsync er pga jeg altid sikre mig at min FPS kan driver skaermen fuld ud, naar din fps er hoej nok giver gsync ingenting i forhold til vsync. da der ike er brug for at sloeve skaermen ned.
evt can du bruge fastsync til DX spil og triple buffering til OGL spil men det er ikke det samme som gsync/freesync
Jeg har både haft Fresync og GSync og begge fungerer utroligt godt. Jeg vil aldrig have en skærm uden. I gamle dage låste man sig til en producent, men med de nye grafikkort kan nvidia køre på Freesync skærme og de nye GSync moduler kan også understøtte Freesync. Man skal dog se sig rigtig godt for og være sikker på man har en af "de nye" så man ikke låser sig fast.
Samtidig er det værd at bemærke at det nye Gsync Ultra modul der understøtter høj opløsning, Hz og HDR bliver så varmt at det kræver blæser, så der vil jeg gå udenom GSync modul og holde mig til Freesync (som blot er AMD's navn for den indbyggede åbne VRR standard).
GSync virker i mange tilfælde også kun over DisplayPort, mens HDMI 2.1 åbner for muligheden for ægte 4K@120Hz@10bit@HDR (både Displayport 1.4 og HDMI 2.0 skal man gå på kompromis), så de kommende HDMI 2.1 skærme i 4K@120 vil være med den åbne VRR over HDMI og ikke med GSync modul.