Levering Elgianten / og kan et TV tåle at blive vendt på hovedet ?

Diverse d.  22. september. 2020, skrevet af fuerzzz
Vist: 608 gange.

fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
22-09-2020 21:32:45
Svar/Indlæg:
219/60

Jeg bestilte et TV fra El-giganten. Der er var så et fragtgebyr, som der jo er på alle pakker. 

Muligt jeg ikke har læst helt deres betingelser helt igennem, men er dette forløb normalt:

Først forventer jeg som med alle andre forsendelser (altså som man ikke decideret har bestilt til pakkeboks/butik, at fragten omfatter levering til ens hoveddør. 

Der kan naturligvis være ekstra fragt på, hvis det fx er en vaskemaskine, stort køleskab, en seng eller andre store ting som kræver at de er 2 "stærke mænd" på bilen.

Men i første forsøg vidste jeg ikke at jeg SKULLE besvare et opkald ca 30 min før de kom. Men vi fik aftalt en ny tid som så var i dag. 

Jeg er syg for tiden så har satme vat i armene. Men så ringede han også en ½ time før og sagde han var her om en halv times tid. Fino sagde jeg . 30 senere ringer han så igen og siger nu kan jeg godt hende det (et TV på 43"), på vel 10 kg i alt, ikke noget problem for sådan et friskt postbud at bære op på 2. sal. 

Mener da helt bestemt da jeg bestilte min 32" computerskærm der kom den helt op til min dør !. 

Og det har mine bærbare computere og andet jeg har bestilt da også. 

Og kan et TV overhovedet tåle at blive "trillet" op af en trappe? Han var ikke just behjælpelig, selvom han godt kunne se jeg kæmpede en del med det !!.

Altså så kunne Elgiganten jo have skrevet på deres hjemmeside,  noget om 199,- kr for oppebæring i etageegendomme eller lign, lige som Jysk fx gør hvis man køber en seng, og kun er 1 person, så kan det være noget svært at bakse med alene op af trapper, hvis man ikke er HE-MAN ;)

Men er det helt normalt ?

gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
22-09-2020 22:21:28
Svar/Indlæg:
5678/460

kort sagt .. ja .. det er mere vis den har fået hårde slag osv. 

ellers var det i gamle dage f.eks plasma skærme ikke var glade for at ligge ned pga. vægten fra glasset som kunne masse plasma cellerne sammen og ødelægge skærmen 



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
22-09-2020 23:20:49
Svar/Indlæg:
219/60

Ok jeg har ikke pakket det ud endnu, men det burde være ok så alligevel ?

Jeg havde ikke lige nogen anden måde at få det op på end "rulle det op af trappen" hvis du ved hvad jeg mener...

Men jeg er godt nok flad nu, så det er TIDLIGST i morgen jeg får sat det til men mon ikke det virker så. 

Jeg har før bestilt en fryser,  /den mindste skabsfryser men kunne få. 

Den skulle jeg ligeledes hende nede på P-pladsen, og "trillede "op".  Og det virker fint. 

Men nu er det jo også to vidt forskellige teknologier ;)



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
22-09-2020 23:39:05
Svar/Indlæg:
219/60

Men burde de så ikke lave et mulighed med tillæg 99,- eller 199,- for at bære op i etageegendomme? Altså et 43" TV er jo ikke større end en enkelt pakkepost kan håndtere. 

Eller han kunne have forslået at hjæpe mig mod betaling. Gruer da da for engang jeg skal have noget at meget tungt, at så komme til at stå med det helt alene ned ved kantstenen gg.



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
22-09-2020 23:41:18
Svar/Indlæg:
219/60

Altså især måske hvis man sammenligner med fx Nemlig.som, ved godt det ikke er samme type varer, men de kan sagtens være lige så tunge, og de kommer altid op, og tager mellem 9 og 29,- i levering ! Altså ikke til "trappesten" men helt til døren !



NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
23-09-2020 00:58:24
Svar/Indlæg:
1893/88

Nu arbejder jeg selv i Elgiganten, dog ikke som fragtmand. men du kan selv vælge på vores hjemmeside om det skal være til kantstenen eller indbæring.

 

-- Og et tv kan både tåle at stå på hoved eller bund, det er fuldstædig lige meget, der er sammen beskyttelse hele vejen rundt.

 

Jeg har dog været ude engang fordi en sælger fucked op, og der havde manden brækket armen, der hjælp jeg det bare lige ind hurtigt. Tror desværre det kommer an på personen som arbejder :/ Nogle tager reglere meget stramt, og andre let.

 




Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af NicklasAPJ d. 23-09-2020 01:02:48.


fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
23-09-2020 01:49:33
Svar/Indlæg:
219/60

Jamen det er muligt.

At set bare var mig dig der troede leveret til døren.

De gør andre firmaer bare.

Eller er der en størrelse på det . Altså lige som posten ikke vil have over 20 kg, hvad ville de så alle have?



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
23-09-2020 02:14:22
Svar/Indlæg:
219/60

Det kommer det bare ikke det nærmere end jeg troede.

Hulle der ståde  999  jr var det dindt,

Delle ogsp 199 eller 299 hvis det også skule instulleres.

Så det kom ikke længere. . 

Synes bare - det kan du jo sige vide itl dem at, .. lige nu kan der være folk med Coaroa, som ikke vil i seperate rum. 

synes jeg man bær reaspektere, især sygesom mig, og jeg blev tvunget ned på gaden, de sprugete ikke engange !

Men så kan jeg da nok finde Power i stenmtiden !



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
23-09-2020 02:14:37
Svar/Indlæg:
219/60

Se ovenstående



zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
23-09-2020 08:49:25
Svar/Indlæg:
701/7

Ved større pakker, så som fjernsyn, hårde hvidevarer mv. er det altid levering til kanstenen, medmindre du tilvælger ind- og opbæring.

At du ikke vil betale et ekstra-gebyret for den service, det kan ikke være firmaernes skyld. Tag noget ansvar og tag dig sammen. Nej, det er ikke synd for dig. Nej, vi har ikke ondt af dig.

Btw. fint du vælger Power fremover, de tager altså dette samme gebyr.

Jesus christ!



M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
23-09-2020 12:46:32
Svar/Indlæg:
2084/124

 

zylichh skrev d. 23-09-2020 08:49:25

Ved større pakker, så som fjernsyn, hårde hvidevarer mv. er det altid levering til kanstenen, medmindre du tilvælger ind- og opbæring.

At du ikke vil betale et ekstra-gebyret for den service, det kan ikke være firmaernes skyld. Tag noget ansvar og tag dig sammen. Nej, det er ikke synd for dig. Nej, vi har ikke ondt af dig.

Btw. fint du vælger Power fremover, de tager altså dette samme gebyr.

Jesus christ!

Virtuel high5. 

Jeg fik levering til hoveddøren i gadeplan med bilka. 

Der var de flinke nok til stille det ind i entré. 

Men derfra til at forvente etage ejendom, nej, bare nej. 

Man for hvad man betaler for som udgangspunkt. 



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
23-09-2020 17:49:59
Svar/Indlæg:
219/60

Ja ok helst fint gg. 

Nok bare mig er have forblændet mig på at da jeg fik min 32" skærm så kom den fint HELT op til døren. 

Men grænsen er så ved 43" TV og alt opefter der er større. 

Altså jeg er helt med på at give fx 199 ekstra for oppe-bæring jeg troede bare at 43" TV, på 10 hb, var under "grænsen for hvad man kan kaldet det. 

Seføli hvis der skal være 2 mand på bilen og det er et komfur fx. Men et TV som enhver normal stærk mand kan have under den ene arm op ?

Nå men jegfik nu bakset det op alligvel - tak (ikke eksisterende naboer)...!...