Hvad skal man gøre for at få leveret en pakke?

Diverse d.  25. september. 2020, skrevet af fuerzzz
Vist: 540 gange.

fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
25-09-2020 22:00:49
Svar/Indlæg:
219/60

Udover naturligvis at betale for det.

Nu er det 5. pakke i træk, hvor jeg har  betalt for levering HELT hjem, og får bare en tam besked om at de har forsøgt levering, men ingen blev truffet hjemme - sgu da klart når de ikke engang banker på døren. Tvivler faktisk på de overhovedet har været ned på P-pladsen.

Hvis de tror det letter deres arbejder, så må de tro om igen, for lader konsekvent pakker gå retur, så kan de jo bare få lov at køre 2 - eller flere gange.

Troede lige jeg kunne løse problemet ved at bestille min vare fra et firma som bruger GLS i stedet for PostNord, det blev det kun endnu værre af (leveret til pakkeudleverings-sted endnu længere væk).

Sjovt nok kan "de mindre firmaer" som selv leverer deres pakker GODT finde ud af det. Det er ikke fordi min bolig er gemt bag en tyk hæk ingen kan finde.

Fx fik jeg nyt TV med Elgiganten, og Dagligvarer fra Nemlig.com, Osuma, eller Coop.dk/mad, kommer også igennem fejlfrit !

Så  hvad skal jeg gøre for at pakkeposten kommer igen - det var ikke et problem førhen, i al fald ikke sådan at det var helt normalt at gøre sådan, hvilket det åbenbart er.

Alternativt kender nogen en computer butik som sender med DAO? Selvom man kan frygte at pakke så blot havner i en pakkeshop endnu længere væk ?

Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2020 22:05:01
Svar/Indlæg:
833/98

Få Flex levering, så kan de ikke komme og sige du ikke har været hjemme, og venter du en pakke og du er bange for den skal stå udenfor, så bare bliv hjemme som nu og modtag den 😏🙂



mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2020 23:24:18
Svar/Indlæg:
4217/223

Hvorfor ikke bare vælge at de leverer pakken i den nærmeste pakkepost, og så gå/cykle/køre hen og hent pakken i stedet?

Efter jeg flyttede ned til byen, så har det været mere bekvemt for mig, selv at kunne gå ned og hente pakken når jeg har tid, i stedet for at sidde og vente en hel/halv dag på noget som ikke dukker op. Bl.a også fordi nogen af de forskellige bud ikke kan finde ud af at gå op ad en trappe, og ind ad en dør(jeg bor på 1. sal med 3 andre lejemål)



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
25-09-2020 23:45:16
Svar/Indlæg:
219/60

Primært fordi at min pakkebutik kun er åben mellem 13 og 17, og så skal jeg havde en anden til at hente den. 

Ja også bare det faktum at jeg har betalt for levering til døren, så skal jeg vel også have det ?

Fx hvis det er et computerkabinet, så foretrækker jeg også at det leveres helt til døren, end jeg skal bakse med det gennem halvdelen af byen, og siden op af trapperne. 

Så hellere betale lidt ekstra !



shadow1
 
Overclocker
Tilføjet:
26-09-2020 00:25:41
Svar/Indlæg:
273/31
#0 angående DAO så er de begrænset af max størelse og max værdi af pakker som de levere (skal kunne være på deres små scootere)
det er I hvert fald hvad jeg har fået a vide

jeg er holdt op med at få leveret til døren for de gør det samme her
selvom der er dør telefon og elevator så de ikke engang skal rende på trapper og jeg kommer gerne ned

jeg har mødt et pakkebud på parkeringspladsen hvor jeg ventede en pakke
han indrømmede at det var pga tid og plads i bilen og sedlen havde han skrevet på forhånd så han kun skulle skrive tidspunkt på (det er dog ca 2 år siden og var postnord)

derfor vælger jeg altid (når det er muligt) levering til postbutik men vi kan så også hente til kl 22


fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
26-09-2020 02:35:53
Svar/Indlæg:
219/60

#4

Nå det lyder ikke videre opløftende. 

Men firmaer som reelt ikke kan / vil levere skal da holde op med at tilbyde det så ?

Det er også lige så meget pga Corona at jeg har undgået offentligheden så vist muligt. 

Men kender i så nogen som rent faktisk leverer hele vejen hjem? Konkret er det et sæt Tastatur og mus jeg mangler. 

Er begyndt i at tænke i alternativer, om fx Bilka måske har den slags? Eller om jeg bare får endnu en "du kan hente den i X pakkeshop", NEJ ! - det var ikke det jeg bad om, og FUCK nej i har ikke forsøgt at "træffe mig" , det er jo en lodret løgn.

Ja jeg er tæt på pissed off. Det kan måske ske en gang, måske var jeg lige i bad, eller hørte høj musik, men det sker ikke 5 gange i træk !

Nogen burde fyres, medmindre det er standarden inden for PostNord og GLS, at man bare skal skrive sedler, og så kan folk selv hente deres pakker X sted, selvom de har betalt for levering. 

Hvis jeg ved jeg ikke er hjemme ved leveringen, ville jeg nok bestille til pakkeboks/udleveringssted, og ikke betale ekstra for udbringning ?



nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2020 11:30:26
Svar/Indlæg:
714/10

Kan GLS levere min pakke igen?

Hvis din pakke er forsøgt leveret og herefter taget med tilbage til vores depot, har vi mulighed for at levere din pakke igen.
Vi kan levere din pakke til:

  • en PakkeShop
  • den samme adresse igen
  • en ny adresse

 

Post nord bruger flexmodtagelse:

 

https://www.postnord.dk/modtag...



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
26-09-2020 12:37:23
Svar/Indlæg:
219/60

Jovist. Men hvad hjælper de når de så bare kører ned på min parkeringsplads, og så "gætter på" at jeg ikke er hjemme, og derfor kører igen?

Så kan pakken jo forsætte i systemet i al evighed.

MHT til Flex: Det har jeg ikke brug for, idet jeg netop ALTID er hjemme til at modtage de pakker jeg bestiller.



morteng
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2020 12:43:21
Svar/Indlæg:
242/71

Det virker fint hjemme hos os, vi oplyser bare om kamera overvågningen, og så har de ingen problemer med at aflevere pakkerne på adressen



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
26-09-2020 14:30:02
Svar/Indlæg:
219/60

morteng ja det var smart.

Men nu bor jeg til leje i en opgang. Er ikke sikker på de er så vilde med hvis jeg begynder at sætte kameraer op i opgangen.

Update:

GLS svarede relativt hurtigt, og tilbyder at bringe min pakke ud igen, så den kommer formentlig mandag eller senest tirsdag. Så bliver det spændende om de bare kører hen på Ppladsen og ryger en smøg og smutter igen (GLS har GPS i bilerne, så de kan ikke snyde ved SLET ikke at komme).

Eller om de rent faktisk kommer op med min pakke som jeg har betalt for 5 gange nu, hvor de bare har dumpet på afhentningssted istedet !

Så mangler jeg bare svar fra PostNORD. Men de er jo traditionelt ret langsomme i optrækket, så sikkert ikke svar før mandag, og det er sikkert en afvisning af problemet.



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af fuerzzz d. 26-09-2020 14:33:49.


Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2020 19:49:14
Svar/Indlæg:
833/98

Hvis du er hjemme hele tiden, så brug da flex levering og modtag pakken, så kan de ikke løbe fra det, så skal de op og aflevere pakken underordnet om du er hjemme eller ej, og er du hjemme alligevel, så kan jeg ikke se problemet, så gør da det. 



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
26-09-2020 23:04:21
Svar/Indlæg:
219/60

Jo det løser jo "problemet" men kun med PostNord. 

Der er stadig GLS og DAO som ikke har den slags "special-services"

Men som sagt GLS har indvilget i at bringe ud en gang mere, og denne gang rent faktisk give mig pakken, rent fysisk. 

PestNord har slet ikke svaret (og forventer egenligt heller ikke at de svarer så lortede som de er). 

Så er der jo DAO, men de er ikke heller en rigtigt mulighed, da de slet ikke har udbringning her, men kun en butik i den anden ende af byen i en lille kiosk.

Igen sjovt at OSuma, Coop, Bilka, Nemlig og lign kan "finde ud af det", og de andre ikke kan , det er jo ikke raketvidenskab at finde min bolig !



poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2020 23:20:17
Svar/Indlæg:
2885/268

Fuerzzz Jeg forstår godt din frustration For jeg har selv oplevet det her rigtig mange gange, og selvom jeg ofte er hjemme til og kunne modtage pakken så vælger jeg at få mine pakker sendt så jeg selv skal hente pakken på nærmeste pakkeshop/posthus

1 jeg spare penge på fragten.
2 jeg skal ikke føle mig fanget her i mit eget hjem, så kan jeg godt lide friheden at jeg kan gøre hvad jeg har lyst til



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
27-09-2020 00:09:07
Svar/Indlæg:
219/60

Jeg skal nok lige komme tilbage på  mandag, når vi ser som GLS så rent faktisk får min pakke bragt ud i praksis !

Eller om ,,,, ja de ikke gør så...