Nyt TV - en lille historie...!

Diverse d.  02. oktober. 2020, skrevet af fuerzzz
Vist: 667 gange.

fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
02-10-2020 02:46:09
Svar/Indlæg:
219/60

Dette er blot en historie og ikke et spørgsmål:

Jeg havde har/et 10 år gammel Samsung TV på 32 tommer. 

Det havde egenligt gjort sit job ret godt. 

Bortset fra jeg fik det gratis, fordi det spontant skruede lyden helt ned hos den tidligere ejer. 

Jeg fik så Googlet mig frem til hvordan man helt frakobler knapperne på selv TV-et, for at undgå dette. 

Problemet er at man så ikke længere kan skifte kanal eller justere lyd på selve TV´et, men kun på fjernbetjeningen.

I sidste uge "døde" fjernbetjeningen så. Først troede jeg at den blot skulle have nye batterier, men det havde ingen effekt, derfor var jeg låst på den kanal den nu stod på. Nat geographic trods alt, og ikke News eller Tegnefilm.

Så bestilte et nyt, nu var det trods alt ret gammelt alligevel, og 1800 kr kunne jeg få et 43" i Elgiganten, så hvorfor ikke. 

Dets fødder er bare lige nøjagtigt 3-4 cm længere fra hinanden end den kommode det skal stå på. 

Og ja man kunne bare ligge en plade pvenpå, som ragerede et bare cm mere tiol hver side, men sådan en har jeg ikke!

Hvad gør man så? Man strikker et gammelt kabinet for et sidepanel, og stiller det helt op af væggen. 

Og trækker kommoden de 5 nødvendige cm ud. 

Jeg jeg bør nokfinde mig et andet TV-møbel, men jeg gad altså ikke se Cartoon Network mere, men så længe inden skubber til det skal det nok blive der ;)

og så er der en fjernbetjening med til som virker så jeg kan skifte kanaler og justere lyd. 

Dog var det bestemt ikke let at få leveret. 

Det Kan godt være at jeg var naiv at tro at det var lige som med alle mulige andre pakker, altså når man bestiller hjem til, og ikke til "pakkeudleverings-sted" så forventede jeg faktisk at en person ville komme til det til min dør. Men sådan er det ikke med så store ting. Muligt det er helt normalt. 

I al fald fik jeg at vide at jeg ikke var hjemme om fredagen, selvom jeg var, men de tilbød så at komme igen om tirsdagen. 

Og nu bor jeg på anden sal, og har ret svage arme, så det var noget af et mas at få det op på 2.sal. Der er ingen elevator, og ingen hjælp, så jeg måtte "trille det op af trapperne". 

Det ser heldigvis ud til at det har overlevet den behandling, for det virker helt som forventet. 

Dog vil jeg nok tænke mig en ekstra gang om inden jeg køber fx computerskærme over 40" (den jeg har nu er 32" og den kom de altså fint om på med)...!

Men i sidste ende blev alting godt, trods alt ;)

hatafdild
 
Superbruger
Tilføjet:
02-10-2020 05:28:15
Svar/Indlæg:
78/15

Har du ikke allerede postet den historie en gang?



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
02-10-2020 07:19:21
Svar/Indlæg:
219/60

DEt var i al flad først nu jeg fik nosset mig sammen til at pakke det ud og få sat op ;)



Rumsterestangen
 
Overclocker
Tilføjet:
02-10-2020 07:49:48
Svar/Indlæg:
136/0

Tv, og andre større ting, er som regel kantstens levering. Du betaler typisk ekstra for at få det smidt indenfor, og yderligere for evt. montering. 

Jeg har selv næsten lige modtaget, slæbt ind, og ophængt et 75" på væg selv. Den havde nok ikke gået med "ret svage arme" 😂 

Jeg tænkte godk nok flere gange undervejs, at skidtet nok blev revet midt over før jeg fik det hængt op selv. Men det gik uden uheld. Jeg fik det snedigt løst ved hjælp af maskulin stædighed, en stor mængde bandeord og oceaner af raseri. Lidt for dårligt, at det ikke stod skrevet i manualen man skulle bruge det, men fandt ud af det alligevel.



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
02-10-2020 10:00:37
Svar/Indlæg:
219/60

Ja det er nok bare mig som havde for store forventninger. 

Kan bare huske da jeg fik min 32" computerskærm, som kom en alm pakkepost da med den, og HELT om, uden jeg skulle bestille "ekstra oppebæring".. 

Som jeg skulle med min seng,

Problemet er så at man slet ikke har muligheden for at tilvælge "oppebæring": 

Så men jeg fik det da bakset op og også på plads og det kører som det skal nu. 

Så en lang, historie, men som trods alt er endt godt ;)

Så grænsen mellem om de (pakkeposten) går op med den eller ej, må så ligge et sted mellem en 32" og en 43" skærm.

Man kan så sige at det er hyklerisk, ikke imod en betemt pakke bud, med bude generelt. For når jeg bestiller øl så GÅR de skul hele vejen op, og så med 3 eller 4 øl på en gang altså rammer, og det er 8 kg pr stk, og de vejer 8 kg hver pr ramme + hvis jeg har bestilt mælk, juice og alt muligt andet oven i, så er der ingen problemer?



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-10-2020 14:42:48
Svar/Indlæg:
5874/1287

#4 Så lad være med at bo på 2. sal 😉



fuerzzz
 
Bruger
Tilføjet:
02-10-2020 22:25:50
Svar/Indlæg:
219/60

#5

Ja det er også lidt træls med de fucking trapper.

Ved godt nogle nærmest bare kan løbe op af dem også med en sofa eller seng på nakken, men så "fit" er jeg bare ikke. 

Men da jeg flyttede ind havde jeg været hjemløs i 10 mdr. Så har man ikke rigtigt "råd" til at sige nej vel. Og slet ikke til så lav en husleje som det er. 

Plejer at prale med at jeg har "Penthouse" da det er det højeste sted i byen GG.