Hej med jer.
Er der nogen af jer der har handlet med Alternate.dk før og hvordan har jeres oplevelse været med dem?
Jeg bestilte i fredags 2x EK-Quantum Torque HTC 16 - 6er-Pack, men får så set at jeg har fået taget forkert farve, så jeg vælger at annulere orderen. Jeg får også hurtigt en bekræftelse på det og kan se på min side på Alternate.dk at jeg ikke har nogen ordre hos dem mere.
Men jeg kan se at beløbet stadigvæk er reserveret. Det er det også lørdag, søndag og Mandag indtil ca kl 11. Så bliver beløbet hævet af dem, selvom orderen er annuleret. Jeg skriver hurtigt til dem om problemet, men har endnu ikke hørt fra dem og beløbet er ikke tilbage ført til mig og man kan kun kontakte dem via en mail formular på deres hjemme side.
Andre der har oplevet dette eller ikke har kunne komme i kontakt med dem?. Nu kontakter jeg min bank i morgen og får dem til at trække beløbet tilbage, da jeg har mail på både orderen og annuleringen, så jeg har beviser nok på at de har trykket disse penge uden at måtte
ja det et super godt sted at handle, den email du har fået af dem, kan du annullere din ordre..
bare rolig du får pengene retur, de siger også hvor mange dage det tager i din anden email du får ved at trykke på annullere.. husk når det kommer til at overføre penge tilbage, er det altid kun på hverdage.
Det her er alt der står i annullerings mailen.
Kære kunde,
vi bekræfter hermed annullering af din bestilling med bestillingskode ..............
Mht. vores produkters tilgængelighed og priser henviser vi til vores hjemmeside samt til vores annoncer i aktuelle pc-magasiner.
Du er velkommen til at kontakte vores salgs-team, hvis du har ubesvarede spørgsmål vedr. produkters tilgængelighed.
Med venlig hilsen
ALTERNATE
_________________________________
ALTERNATE GmbH
Philipp-Reis-Str. 2-3
35440 Linden
Tyskland
Adm. Direktør: Carsten Kellmann
Jurisdiktion Lokal domstol Gießen HRB 2110
Momsregistreringsnummer iht. §27a UStG
DE 112 595 008
SE-nr. DK 127 181 28
E-Mail: mailto:info@alternate.dk
Som du kan se så er der hverken nogen links i mailen eller noget om hvornår jeg får mine penge
der går ca 2-5 hverdage med at retur af penge mener jeg, men du kan godt skrive til dem på engelsk, jeg ved nemlig ikke hvor god deres dansk er, hvis du føler for det... men havde de sendt produktet af sted ?
Nej de havde ikke sendt produktet da det ikke er på lager. Så derfor forstår jeg ikke hvorfor de trækker pengene på en ordre der ikke kan sendes og er blevet annulleret.
jeg købte nogen ram, hvor jeg fandt ud af samme dag, at de var forkert, så jeg annulleret den og bestilte de andre, så trak de godt nok for begge ram sæt, men fik hurtigt (samme dag) de andre tilbage igen.
det hele er styret af en computer, det derfor det virker så firkantet.. hvis man skal have svar fra deres medarbejder, så skal butikken lige være åben.
Jeg må snakke med min bank i morgen og høre dem hvor lang tid jeg kan vente med at gøre noget
ok, men ellers køre det ret smarte frit med alternate.de, jeg ved godt de ikke må trække pengene før det sendt af sted.
Har handlet der tit, også hvor jeg skulle have penge tilbage. Ingen problem. Høflig kundeservice, dog helst på Engelsk eller Tysk. Nogle få medarbejdere kan Dansk.
hold da op jeg var træt i går :-o "smarte frit" jeg mente "smerte frit"
bender!!! skrev d. 07-10-2020 20:48:01
ok, men ellers køre det ret smarte frit med alternate.de, jeg ved godt de ikke må trække pengene før det sendt af sted.
Det må de gerne.
"Må sælgeren hæve pengene inden varen er leveret?
Sælgeren må hæve pengene allerede, når du har bestilt varen. Også selvom den først skal leveres på et senere tidspunkt.
Der findes ingen fælles EU-regler for, hvornår sælgeren må trække beløbet for varen på din konto, og sælgeren kan derfor hæve pengene allerede, når du har bestilt varen.
Blandt de nordiske forbrugerombudsmænd er der dog et fælles standpunkt om, at sælgeren ikke bør trække beløbet, før varen er afsendt."
Når okay tak jeg var faktisk i tvivl..
#12 har ret, når det er en forretning uden for DK, hvor EU-regler gælder. I DK overtrumfer de danske regler på nogle områder EU-reglerne, og dette er et af de områder SVJH.
Har handlet der et par gang uden problemer.
#12 Da de køre med et dansk domain, så høre de også under dansk lovgivning og i følge https://www.forbrugerombudsman... må en erhvervsdrivende på internettet først hæve penge, når en vare er sendt.
Jeg har fået mine penge, men det var nu ikke Pga. Alternate.
Jeg kontaktede min bank i dag og fortalte dem om sagen. Min bank rådgiver bad mig så sende en kopi af de 2 mails jeg har fået fra Alternate og 30 min sener ringer min bank rådgiver tilbage til mig og siger at de har afvist betalingen og at mine penge igen står på min konto, da Alternate har trukket penge for noget de hverken havde på lager eller har afsendt og de havde bekræftet en annullering af den order.
Nu kommer det sjove så. Ca. 20 min sener så får jeg en mail fra Alternate om at min bank har afvist betalingen og at orderen hermed er afvist????. Det virker bare ikke som en firma der har styr på noget som helst i min verden.
Det kan godt være at andre har haft gode oplevelser med dem, men jeg skal i hvertfald ikke handle der en anden gang og kigger man på trustpilot, så er jeg ikke den eneste der har oplevet det her med penge der bliver trukket fra ens konto uden at varen er sendt og at kunde service ikke svare tilbage.
#16 Det kan sagtens være en autogeneret e-mail som sendes i det øjeblik at der bliver registreret afvist betaling. Det er ikke unormalt.
Har handlet der flere gange, også i denne uge.