Fortnite dx12 Vs dx11

Gaming d.  10. oktober. 2020, skrevet af loopdk
Vist: 711 gange.

loopdk
 
Superbruger
Tilføjet:
10-10-2020 09:36:16
Svar/Indlæg:
1351/206

Goddag de herre og damer.

 

Knægten spiller fortnite på min maskine og igår skulle jeg så hjælpe med nogle settings han have set på YouTube.

 

Jeg har en 6700k der køre 5000 og et 2070s og spillet ligger på en Evo SSD.

Opløsningen er  2k 32"

 

Da jeg startede stod den på epic og dx11 , det gav 80+ fps

 

Jeg opdagede så at man kunne skifte til dx12 og aktivere raytracing

 

Det endte så i 16 FPS ....

 

Jeg have en forventning om det ville have endt på ca 60 fps +-

 

Er mit system ikke dx 12 kompatibel ?

gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2020 10:25:11
Svar/Indlæg:
5504/640

raytracing køre ca 50-60 fps med et gtx 2080 ti, kan også være cpuen er for svag, den er sikkert ikke oced, under all omstændigheder hvis ikke grafikken sænkes så for du ikke mange fps med ray tracing med et rtx 2070 s

 

https://www.youtube.com/watch?...



loopdk
 
Superbruger
Tilføjet:
10-10-2020 10:28:48
Svar/Indlæg:
1351/206

Jeg får 60+ FPS i moderne warfare med samme settings plus Ray tracing

 

Troede ikke fortnite var ligeså krævende



gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-10-2020 10:36:02
Svar/Indlæg:
5504/640

Ray tracing køre ikke med så høj fps



loopdk
 
Superbruger
Tilføjet:
10-10-2020 10:38:15
Svar/Indlæg:
1351/206

Så tjekker jeg lige mine settings



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
10-10-2020 12:03:36
Svar/Indlæg:
4295/306

Fortnite Ray Tracing skulle være ret meget mere krævende end andre spil. Jeg har ikke selv RT grafikkort så kan ikke teste, men læste at de vist har implementeret hele molevitten af settings og RT reflections i Fortnite, hvor andre spil kun har begrænsede RT funktioner. Så slår man det hele til i Fortnite får man sig noget af en FPS nedgang, men også vilde effekter. Tror kun det er 3080+ der kan køre det ordentligt...