Din bedste PC/skrivebords/ease-of-life-gadget

Hyggehjørnet d.  24. oktober. 2020, skrevet af lp_larsen
Vist: 822 gange.

lp_larsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2020 20:24:20
Svar/Indlæg:
403/71

Hej med jer. 

Det i lyset af at min hjemmearbejdsplads nu meget sandsynligt skal opretholdes til efter nytår, søger jeg inspiration. 

Hvad har i af gadgets, i ikke vil undvære til jeres PC/Skrivebord? 

Jeg skal have bestilt en KVM-switch, så jeg kan dele tastatur+mus+skærm mellem den bærbare (arbejde) og den stationære. 

Jeg skal have en Usb 3.0 switch (forbundet til KVM) 

.... Men hvilke ting, mangler jeg, som jeg slet ikke er klar over, at jeg ikke kan undvære? 

Inspiration ønskes 🙂 

Balanovic
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2020 20:51:21
Svar/Indlæg:
654/36

Kabelføring. Har ordnet det for en del venner. Det gør en forskel. Skal være rart at komme til bordet. - ikke at skulle swipe over bordet med armen betyder en del. 

Bærbar dock med oplader I. Ellers 2 strømforsyninger til bærbaren. 

RGB striber / Generelt lys bag skærmene. For høj kontrast mellem skærm og baggrund er sgu hårdt mod øjnene. 

Fandt en lille dims til at holde kaffekoppen i et kinamarket i Portugal. Kender ikke navnet på det. Men det holder din kaffekop så du ikke kan vælte den. Guld værd. 



lp_larsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-10-2020 20:58:09
Svar/Indlæg:
403/71

Baggrundslys havde jeg ikke tænkt på ....  Kabelføring derimod er jeg HELT med på ..  er lidt pernitten på det område, til en grad hvor KVM og usb-hub bliver placeret i en "hjemmestrikket" skuffe på undersiden af skrivebordet, bl.a. så kabler kan hænges op under skrivebordet, og løse USB kabler kan ligge, når de ikke er i brug .... 



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
25-10-2020 08:51:52
Svar/Indlæg:
2263/307

Som de fleste efterhånden ved, så min pålægsmaskine og vakuumpakker.



PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
25-10-2020 10:03:51
Svar/Indlæg:
293/32

Philips 346P Ultrawide monitor.
Har indbygget KVM og lader op til 90W på USB-C - Matcher min ThinkPad T470s perfekt, og med sine 100Hz og G-Sync kompatibilitet dækker den også mit behov når der er tid til lidt gaming.
https://www.philips.dk/c-p/346...

Skærmen er monteret på en Ergotron LX Desk Monitor Arm, så jeg nemt kan justere afstand og højde osv.
https://www.ergotron.com/pl-pl... #?color=polished%20aluminum

Ligesom 1# har jeg ført alle kabler, så de er så lidt synlige som muligt - det giver altså bare noget ekstra, at sidde ved et skrivebord, der ikke er dækket til at kabler og rod generelt.



Xoferif
 
Overclocker
Tilføjet:
26-10-2020 12:56:41
Svar/Indlæg:
464/7

da jeg ikke gad bestille en kvm switch, bruger jeg min hovedpc, og arbejdspc, styret med Barrier (se github) 
så længe der er en kablet forbindelse mellem pc og laptop, så køre det pisse godt, og uden delay.



lp_larsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2020 08:40:27
Svar/Indlæg:
403/71

#5 

Det havde jeg nok sprunget på, hvis begge maskiner var tændt samtidigt, men det er som regel kun enten den ene, eller den anden der et tændt 



neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
27-10-2020 08:50:42
Svar/Indlæg:
1129/307

Jeg har lige bygget et custom tastatur hvor alle switches er blevet skilt ad og smurt.

Følelsen af de taster og lyden, gør det virkelig er en fornøjelse at sidde og skrive nu.

Men det er selvfølgelig en smagssag.