Nogen der bruger iMac

Apple d.  26. oktober. 2020, skrevet af Anzelz
Vist: 1244 gange.

Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-10-2020 21:38:35
Svar/Indlæg:
2343/272

Jeg er ret hooked på farverne i glossy skærme og det findes bare ikke rigtig til PC.

Er der nogen af jer der bruger mac og hvad synes i om det? Jeg bruger primært min pc til lightroom.

mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2020 01:25:32
Svar/Indlæg:
4216/223

Svedel er umiddelbart den jeg lige kan komme i tanke om som mest snakker om mac



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
27-10-2020 06:22:01
Svar/Indlæg:
2263/307

 

Anzelz skrev d. 26-10-2020 21:38:35

Jeg er ret hooked på farverne i glossy skærme og det findes bare ikke rigtig til PC.

Er der nogen af jer der bruger mac og hvad synes i om det? Jeg bruger primært min pc til lightroom.

Der er bred enighed om at de skærme der til enhver tid bruges i iMac er noget af det bedste. Så 5 hatte herfra. Om du så kan lide at bruge macOS er en anden sag. Personligt synes jeg at macOS er mere gennemarbejdet end andre styresystemer. Men det er mange penge at skal af med. Til gengæld følger der utrolig meget rigtig brugbart software med i prisen. Så over en årrække, er det ikke mere dyrt at have Mac, end windows. Men jo, den dag du køber din iMac, er det mange penge at komme af med.

Og du skal lige vide, at Apple skifter over til helt andre CPUer i alle Macs i løbet af det næste år. Det har altid været noget bras de næste år fremefter, for det er ikke første gang det sker. Derfor har jeg lige solgt min Mac og bestilt PC. Gider ikke det møg det bliver med skiftet af CPU. Når de har skiftet og det kører, så vil jeg ikke udelukke at jeg køber Mac igen.

Springer du på iMac, så køb en der er kraftigere end behovet er i dag. For den kan ikke rigtigt opgraderes i fremtiden. Det er i hvert fald overordentligt svært, og jeg ville slet ikke selv have mod på det.



bauner
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
27-10-2020 08:52:32
Svar/Indlæg:
853/71

Har en gammel 2009 model stående jeg egentlig aldrig bruger, men er forbavset over skærmens kvalitet.



tayh
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-10-2020 22:53:19
Svar/Indlæg:
77/27

Et par muligheder som vil virke med din windows maskine:

Den nemme løsning:

Apple Cinema Display 27" 2560x1440p (Mini DisplayPort udgaven fra 2010, ikke Thunderbolt fra 2011) Virker ud af boxen men du skal bruge det her program https://www.holstschumacher.dk... hvis du ikke ønsker at køre 100% brightness hele tiden. 

Den lidt mere besværlige løsning:

LG ultrafine 5K 27” Thunderbolt 3. Den er lavet til macs men kan også bruges på en PC hvis du har et PCI-E Thunderbolt kort og et motherboard der understøtter det. Du sætter skærmen til Thunderbolt porten i PCI-E kortet og så et displayport kabel fra pci-e kortet til dit grafikkort. https://medium.com/@ambroselit...



Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af tayh d. 27-10-2020 23:28:41.


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2020 07:49:32
Svar/Indlæg:
786/83

Jeg har i næsten 10 år haft en iMac (27”) og har først for nyligt skillet mig af med den. Jeg har været rigtig glad for den, ikke mindst kvaliteten af skærmen - den var bare stadig lækker selv efter 10 år. Det var en lov spec model med i3 processer, men den var stadig efter 10 år OK til alm. kontorarbejde.

Jeg har generelt været glad for deres styresystem og platform. Det er dog ikke en gamer-maskine men det har ej heller været mit behov. Mit behov har Primært været alm. kontorarbejde.

Hvis du køber en ny model med gode specs, tror jeg, at du har en brugbar maskine mange år frem.



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af speed six d. 28-10-2020 07:53:25.


tayh
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-10-2020 09:25:21
Svar/Indlæg:
77/27

Jeg ville personligt vente til de nye Silicon iMac's kommer :) Udviklerne har jo allerede nu adgang til den der Developer Mac Mini med Apples A12z chip så tror bestemt at de fleste store software firmaer er klar den dag Apple ruller Silicon iMacs ud. Dog er det mest et nyt design jeg er interesseret i 😀