Corona kedsomhed og venten på 6800xt

Case-modding d.  10. november. 2020, skrevet af keld43
Vist: 1026 gange.

keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
10-11-2020 18:46:09
Svar/Indlæg:
833/39

Nu hvor de fleste af os, bruger meeget mere tid på hjemmefronten end normalt, springer der små projekter op alle steder.
Bare fordi man har en dejlig familie, skal man ikke overbebyrde dem med kedelig hardware snak.

Jeg fandt på at computeren skulle renses og have nye tubings og fittings, samt lidt let modding af front panelet på mit fractal kabinet, så den har mesh front, den skal jo være klar til når man engang kan komme i nærheden af et AMD 6800xt - Hvilket nok først bliver engang i det nye år....Så kan de også nå at raffinere deres proces, så man får lidt bedre silicium end de aller første.

Hvilke projekter får i tiden slået ihjel med, fyld gerne tråden med jeres egne builds eller modding.0

Her er lidt billeder af det færdige resultat.  

https://imgur.com/a/SVFgk2O<br... kan simpelthen ikke få den til at arte sig med de billeder, så der er kommet et link på i stedet.

Specs:
Asus X370 Prime Pro
Amd R5 3600
32gb 3200cl16 DDR4
Asus Gtx 1080 Strix
Corsair RM650X

Køling:
420mm Alphacool radiator i toppen med 3x140mm Noctua Ipc
280mm Alphacool radiator i fronten med 2x 140mm Fractal
EK-Thermosphere GPU Water Block og 2x 92mm Noctua redux
EK supremacy Cpu block - Genial vandblok, det er mit 3. kort med samme vandblok ;)
Heatkiller reservoir med en D5 G2 pumpe
Og en enkelt 120 mm Noctua i bunden.
Fittings er fra xspc og Ek vinkelfittings



Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af keld43 d. 10-11-2020 19:24:36.
lp_larsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-11-2020 19:14:50
Svar/Indlæg:
403/71

Jeg er igang med at med at prøve at hitte hoved og hale i "monitor-arm" markedet. 

Har bestilt en 34" ultrawide, som som skal parres med  24" (som på sigt erstattes af en 27") 

Et Mount med 2 arme, Vs 2 enkelt arme?

Lige nu hælder jeg til 2 enkelt arme, enten 

https://www.arctic.ac/en/Z1-3D...

Eller 

https://www.arctic.ac/en/Z1-Pr... ;

 

Og andre små "ease of life" projekter, kabelmanagment, KVM, mm 



keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
10-11-2020 19:24:57
Svar/Indlæg:
833/39











Dragsdal
 
Overclocker
Tilføjet:
10-11-2020 19:29:43
Svar/Indlæg:
29/3

#0

Jeg har næsten et identisk projekt, samme Cpu, bundkort osv, men da jeg skiftede fra Ryzen1700 til 3600 var jeg ikke klar over det med backplaten. 

Hvilket betyder at jeg skal have hele bundkortet ud for at kunne montere køleren. Og energien er faldet en del, så her under Corona har jeg i stedet købt en bærbar som midlertidig erstatning. 

Jeg har flere gange været fristet til måske at købe en brugt færdigsamlet, bare sådan i low/middelklassen, men omvendt er det jo også fjollet når jeg allerede har alle dele til at samle en ganske habil maskine. 

Nu er jeg ikke hardcore gamer, så mit EVGA 1060 3 gb kan nu nok holde en sæson mere. 

Og SSD´er har jeg også rigeligt af. (på trods af jeg blev snydt for 500 gc for 2 år siden jævnfør min anden tråd). 

Så det er mest energien der mangler, og så længe man ikke gamer nyere spil, så er en I5 i 10.th generation såmænd nok til det meste, også uden dedikeret grafik.

Måske jeg når det inden jul ;)



pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
10-11-2020 19:31:44
Svar/Indlæg:
1119/58

#0 Din front radiator vender forkert. Din pumpe har ikke godt af at prøve at skubbe vand op ad i din radiator

Har slet ikke tid til at få bygget mir nye custom vandkølings projekt, da vi har alt for travlt på arbejde Pga. Covid19. Så da jeg nok først får tid i det nye år til det nye byg, så har jeg også bestilt et EK quantum kinetic tbe 300 d5 pwm d-rgb res/pump combo

Efter Covid19 kom, så har vi haft 100% mere at lave på arbejde



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af pansertjald d. 10-11-2020 19:34:01.


keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
10-11-2020 19:32:04
Svar/Indlæg:
833/39

 

lp_larsen skrev d. 10-11-2020 19:14:50

Jeg er igang med at med at prøve at hitte hoved og hale i "monitor-arm" markedet.  

Har bestilt en 34" ultrawide, som som skal parres med  24" (som på sigt erstattes af en 27")  

Et Mount med 2 arme, Vs 2 enkelt arme? 

Lige nu hælder jeg til 2 enkelt arme, enten  

https://www.arctic.ac/en/Z1-3D... ;

Eller  

https://www.arctic.ac/en/Z1-Pr...

  

Og andre små "ease of life" projekter, kabelmanagment, KVM, mm 

Det er også noget af et marked, jeg har selv lige været turen igennem, hvor jeg troede at et 42" 4k var vejen frem. Det var det så ikke - Alt for langt fra side til side med musen og man skal dreje hovedet. 

Jeg overvejede også ultrawide, men endte tilbage ved klassikeren - 2 x 27" - Begge IPS 10 bit paneler, den primære er dog 144hz og den sekundære er 60hz. 

Giv gerne en tilbagemelding på den arctic arm! Jeg mangler nemlig et arm til mine, så jeg kan få frigjort noget plads på bordet. Jeg kæmpermed at finde en, hvor jeg kan have min primær i center og den sekundære på skrå i venstre side, uden at det bliver en underlig konfiguration, hvor armen skal monteres med et offset.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af keld43 d. 10-11-2020 19:49:22.


keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
10-11-2020 19:39:34
Svar/Indlæg:
833/39

 

Dragsdal skrev d. 10-11-2020 19:29:43

#0

Jeg har næsten et identisk projekt, samme Cpu, bundkort osv, men da jeg skiftede fra Ryzen1700 til 3600 var jeg ikke klar over det med backplaten. 

Hvilket betyder at jeg skal have hele bundkortet ud for at kunne montere køleren. Og energien er faldet en del, så her under Corona har jeg i stedet købt en bærbar som midlertidig erstatning. 

Jeg har flere gange været fristet til måske at købe en brugt færdigsamlet, bare sådan i low/middelklassen, men omvendt er det jo også fjollet når jeg allerede har alle dele til at samle en ganske habil maskine. 

Nu er jeg ikke hardcore gamer, så mit EVGA 1060 3 gb kan nu nok holde en sæson mere. 

Og SSD´er har jeg også rigeligt af. (på trods af jeg blev snydt for 500 gc for 2 år siden jævnfør min anden tråd). 

Så det er mest energien der mangler, og så længe man ikke gamer nyere spil, så er en I5 i 10.th generation såmænd nok til det meste, også uden dedikeret grafik.

Måske jeg når det inden jul ;)

Jeg udsatte det også alt for længe, ifølge mængden af støv i systemet - men man skal bare i gang, så kommer glæden igen. Det gjorde det i hvert fald for mig. 
Sjovt jeg skiftede også fra en 1700 til en 3600 - det gjorde en verden til forskel med Adobe, kompilering og i spil. 

Nu spiller jeg ikke alverden og opgraderings trangen er mere af kedsomhed en nødvendighed. Det eneste spil, der kan få mig til at mangle bedre grafikkort er RDR2. 

Jeg havde heldigvis et stort "cutout" bag cpu'en i kabinettet, så den kunne skiftes uden at skulle have bundkortet ud.



keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
10-11-2020 19:47:07
Svar/Indlæg:
833/39

 

pansertjald skrev d. 10-11-2020 19:31:44

#0 Din front radiator vender forkert. Din pumpe har ikke godt af at prøve at skubbe vand op ad i din radiator

Har slet ikke tid til at få bygget mir nye custom vandkølings projekt, da vi har alt for travlt på arbejde Pga. Covid19. Så da jeg nok først får tid i det nye år til det nye byg, så har jeg også bestilt et EK quantum kinetic tbe 300 d5 pwm d-rgb res/pump combo

Efter Covid19 kom, så har vi haft 100% mere at lave på arbejde

Den kan nemt skubbe det den smule op med en D5, absolut ingen problemer. Og super nem at lufte ud.
En aio ville kæmpe, måske også en DDC pumpe (Har ikke meget erfaring med dem, de larmer simpelthen for meget). 

Jeg sælger ski, blandt andet - Det siger næsten sig selv at vi har et lorte år. 🙄
Men det har også været meget arbejde de sidste par år, så det er velkomment med en rolig periode, når det endeligt skal være.



Dragsdal
 
Overclocker
Tilføjet:
10-11-2020 19:51:16
Svar/Indlæg:
29/3

Jeg skal også bare have taget mig sammen til det en eftermiddag ;) Skal dog lige have lavet en Win10 Boot USB-pind først, men den er også allerede indkøbt, så intet holder mig tilbage. 

Udover "Corona-tristheden". 

Jeg kunne selvfølgelig være ultra-og sælge alle delene i stumper, og så køle en hel samlet, men så svært er det jo heller ikke at hive et bundkort ud, skrue køleren på, og i igen. 

Men jeg har ikke noget decideret PC-værksted som førhen, og lige for tiden sover jeg gerne til kl 14 om eftermiddagen - igen pga Corona-tristhed - og når først mørket er faldet på, så har jeg ikke mulighed for tilstrækkelig belysning til småting, som at ramme skruehuller osv ;)



keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
10-11-2020 19:57:51
Svar/Indlæg:
833/39

 

Dragsdal skrev d. 10-11-2020 19:51:16

Jeg skal også bare have taget mig sammen til det en eftermiddag ;) Skal dog lige have lavet en Win10 Boot USB-pind først, men den er også allerede indkøbt, så intet holder mig tilbage. 

Udover "Corona-tristheden". 

Jeg kunne selvfølgelig være ultra-og sælge alle delene i stumper, og så køle en hel samlet, men så svært er det jo heller ikke at hive et bundkort ud, skrue køleren på, og i igen. 

Men jeg har ikke noget decideret PC-værksted som førhen, og lige for tiden sover jeg gerne til kl 14 om eftermiddagen - igen pga Corona-tristhed - og når først mørket er faldet på, så har jeg ikke mulighed for tilstrækkelig belysning til småting, som at ramme skruehuller osv ;)

Som du kan se på billederne, så har jeg heller ikke et egnet sted som værksted.
Meget mod mine kones irritation, så koster det brugen af stuespisebordet i en dag eller 2. 
Så det skal da ikke være en undskyldning...

Corona tristheden, er lidt værre.
For mig virker det at træne, i de triste perioder... ?

Find det hele frem - som du siger, det er bare et par skruer, så er den ude og du er snart i gang igen - op med humøret makker 🙂



Dragsdal
 
Overclocker
Tilføjet:
10-11-2020 21:26:20
Svar/Indlæg:
29/3

Ja jeg skal bare tage mig selv i røven og komme igang, så er det jo heller ikke sværere ;) - selv uden decideret PC-værksted. 

Jeg har heldigvis ikke en dame/kone/kæreste/roommate som blir sur over at jeg "fylder" på køkkenbordet eller spisebordet ;) - udover mig selv altså. gg. 

Jeg er Skizofren (det jeg osse).



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
11-11-2020 12:28:47
Svar/Indlæg:
2263/307

Jeg har en lysterapilampe. Det virker helt OK. Giver et lille boost i mørket.



Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2020 12:34:51
Svar/Indlæg:
2897/83

 

svedel77 skrev d. 11-11-2020 12:28:47

Jeg har en lysterapilampe. Det virker helt OK. Giver et lille boost i mørket.

Er den overclocket?



SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2020 21:50:07
Svar/Indlæg:
2011/185

For mit vedkommende, går fritiden med at få sorteret og lavet backup af alt på den gamle pc.

 

Går alt efter planen, skal der et komplet nyt build til og det kripler i fingerne og komme igang. For det er altså ikke bare en kedeligt standard setup jeg har i planeren. Men det kræver at alt falder på plads og virusen ikke igen koster mig jobbet. Når ja også at det er til at skaffe de dele jeg skal have. De seneste releases har jo ikke lige frem haft overflod af enheder på lager. Men udsolgt på få minutter. 



neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
13-11-2020 18:12:52
Svar/Indlæg:
1129/307

Hvis folk keder sig alt for meget, så er i vekommen til at melde jer under fanerne som skribenter, vi søger næsten altid 😉

Smid en mail på neemos@hwt.dk såfremt nogen af jer kunne have interesse 🤡



_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2020 17:00:48
Svar/Indlæg:
3059/254

Ja personligt har jeg ikke været så hårdt ramt under "Corona krisen" da jeg arbejder i en stor svinebesætning til dagligt og deraf har et forholdsvis vigtigt job.

 

Men jeg skal dog have taget mig sammen til at få smækket noget vandkøling i min pc på et tidspunkt når jeg lige får tid og lyst til det.