Ny HW-pusher fundet

Diverse d.  11. november. 2020, skrevet af Burgurne
Vist: 1026 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2020 12:29:32
Svar/Indlæg:
5874/1287

Hej.

Som nævnt i tidligere tråd, så har jeg modtaget mit MSI RTX 3090 Gamer X Trio i fredags, og samme dag  (fredags) bestilte jeg så en spand nye dele (Intel, da AMD er lige så elendig til levering som Nvidia åbenbart) hos Proshop, da de plejer at levere fra dag til dag, hvis det er på lager når man bestiller. I går stod der stadig "behandles" under min ordrestatus hos Proshop. Jeg ved godt de er ved at flytte hovedlager, så regnede med det ville tage 1-2 dage længere end normalt. Jeg ringede så til deres kundeservice, og fik der at vide at alt var på lager (ja, det vidste jeg så godt, da det jo står på ordrebekræftelsen), og at de regnede med at afsende min bestilling på fredag. Dvs det tager altså en hel uge at pakke mine ting ned i en papkasse og afsende dem??. Jeg afbestilte det hele, kiggede hvad andre havde på lager (og huskede nogle herinde drillede mig, fordi jeg havde købt en dyr ASUS 850w PSU), og fandt hvad jeg søgte hos Compumail, bestilte varene i går ved middagstid, og GLS har for ca 1 time siden afleveret det til den lokale GLS-biks. Dvs det tog dem under 24 timer at gøre det Proshop pludselig vil være en uge om. Og faktisk til nogenlunde samme pris! (har dog valgt en anden, og billigere, PSU denne gang).

Så efter at have været fast kunde hos SHG/Proshop i mange år, har jeg nu skiftet førstevalgspusheren ud til fordel fra Compumail.

 

Nogen herinde der har erfaring med at handle med Compumail? Erfaring med RMA-sager osv? Jeg har det ikke selv, men vil meget gerne høre om det.

FlaMe
 
Overclocker
Tilføjet:
11-11-2020 12:47:18
Svar/Indlæg:
23/5

Kan desvære ikke sige noget om RMA sager, alt mit shit fra dem køre endnu :)
Men de er sku gode til at få pakker ud af døren og få produkter hjem :)



keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
11-11-2020 13:07:24
Svar/Indlæg:
833/39

 

Burgurne skrev d. 11-11-2020 12:29:32

Hej.

Som nævnt i tidligere tråd, så har jeg modtaget mit MSI RTX 3090 Gamer X Trio i fredags, og samme dag  (fredags) bestilte jeg så en spand nye dele (Intel, da AMD er lige så elendig til levering som Nvidia åbenbart) hos Proshop, da de plejer at levere fra dag til dag, hvis det er på lager når man bestiller. I går stod der stadig "behandles" under min ordrestatus hos Proshop. Jeg ved godt de er ved at flytte hovedlager, så regnede med det ville tage 1-2 dage længere end normalt. Jeg ringede så til deres kundeservice, og fik der at vide at alt var på lager (ja, det vidste jeg så godt, da det jo står på ordrebekræftelsen), og at de regnede med at afsende min bestilling på fredag. Dvs det tager altså en hel uge at pakke mine ting ned i en papkasse og afsende dem??. Jeg afbestilte det hele, kiggede hvad andre havde på lager (og huskede nogle herinde drillede mig, fordi jeg havde købt en dyr ASUS 850w PSU), og fandt hvad jeg søgte hos Compumail, bestilte varene i går ved middagstid, og GLS har for ca 1 time siden afleveret det til den lokale GLS-biks. Dvs det tog dem under 24 timer at gøre det Proshop pludselig vil være en uge om. Og faktisk til nogenlunde samme pris! (har dog valgt en anden, og billigere, PSU denne gang).

Så efter at have været fast kunde hos SHG/Proshop i mange år, har jeg nu skiftet førstevalgspusheren ud til fordel fra Compumail.

 

Nogen herinde der har erfaring med at handle med Compumail? Erfaring med RMA-sager osv? Jeg har det ikke selv, men vil meget gerne høre om det.

Og har du cvr nummer, kan du købe det hos dcs.dk - Firmaet bag compumail.
Der er tit nogle gode tilbud, blandt andet købte jeg en r5 3600 til lidt over 1000,-.

Der er selvfølgelig forskel på reklamation og garanti på erhverskøb.



freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
11-11-2020 13:33:08
Svar/Indlæg:
6368/477

Jeg bruger DCS i min egen virksomhed, og jeg har da efterhånden haft en god del RMA sager hos dem. De stoler på hvad man skriver og ombytter samme dag som den er modtaget, de har aldrig nægtet en RMA før.

 

Tilgengæld har Proshop's RMA afdeling nemt ved at afvise RMA sager, og det tager dem ofte lang tid at behandle, og samtidig skal DU som køber afvente om producent vil erstatte dit køb, altså kan du stå uden hardware du har brugt dine penge på i flere måneder.

Jeg løb ind i dette for ikke så lang tid siden med et Z490 bundkort. Jeg skrev istedet direkte til MSI og fik en ombytning med det samme, de skulle end ikke have det gamle retur.



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2020 13:38:33
Svar/Indlæg:
5874/1287

Okay, mange tak for info. Det kunne da se ud som om jeg skulle have gjort dette noget før! Muligt, at Compumail er en mindre biks end ProShop (ikke har lige så meget på lager), men det er da virkelig positivt at det I her beretter, og ja, som jeg nu selv har oplevet, så er de VIRKELIG hurtige til at levere. Jeg var lige inde og se tid på deres "bestillingsbekræftelse", "ordrebekræftelse" og "afsendelsesmail". Fra jeg bestilte og til jeg havde mailen "Din ordre er nu afsendt" gik der ca 2½ time!!!

#2 har desværre ikke et cvr nr., da jeg er ganske alm. maskinarbejder (lidt endnu) på 43. år (36 år samme sted)



FlaMe
 
Overclocker
Tilføjet:
11-11-2020 14:09:47
Svar/Indlæg:
23/5

De har 20 stk 5800x på lager pt. hvis nogen mangler



Toronto
 
Superbruger
Tilføjet:
11-11-2020 14:32:33
Svar/Indlæg:
382/3

Havde en RMA sag hos dem for 7 år siden med et bundkort................

Siden har jeg ikke handlet der!

Inden den tid havde jeg købt en hel del ting der, da båd pris og lager plejede at være ok

Jeg har haft 3 RMA sager hos Proshop, som alle er løst hurtigt og tilfredsstillede,  sååååh



mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-11-2020 14:44:37
Svar/Indlæg:
4217/223

Har heldigvis ikke været ud for at skulle bruge RMA i meget lang tid, men har da handlet lidt småting hos compumail uden problemer



cmk87
 
Newbie
Tilføjet:
11-11-2020 15:01:44
Svar/Indlæg:
46/3

 

Burgurne skrev d. 11-11-2020 12:29:32

Hej.

Som nævnt i tidligere tråd, så har jeg modtaget mit MSI RTX 3090 Gamer X Trio i fredags, og samme dag  (fredags) bestilte jeg så en spand nye dele (Intel, da AMD er lige så elendig til levering som Nvidia åbenbart) hos Proshop, da de plejer at levere fra dag til dag, hvis det er på lager når man bestiller. I går stod der stadig "behandles" under min ordrestatus hos Proshop. Jeg ved godt de er ved at flytte hovedlager, så regnede med det ville tage 1-2 dage længere end normalt. Jeg ringede så til deres kundeservice, og fik der at vide at alt var på lager (ja, det vidste jeg så godt, da det jo står på ordrebekræftelsen), og at de regnede med at afsende min bestilling på fredag. Dvs det tager altså en hel uge at pakke mine ting ned i en papkasse og afsende dem??. Jeg afbestilte det hele, kiggede hvad andre havde på lager (og huskede nogle herinde drillede mig, fordi jeg havde købt en dyr ASUS 850w PSU), og fandt hvad jeg søgte hos Compumail, bestilte varene i går ved middagstid, og GLS har for ca 1 time siden afleveret det til den lokale GLS-biks. Dvs det tog dem under 24 timer at gøre det Proshop pludselig vil være en uge om. Og faktisk til nogenlunde samme pris! (har dog valgt en anden, og billigere, PSU denne gang).

Så efter at have været fast kunde hos SHG/Proshop i mange år, har jeg nu skiftet førstevalgspusheren ud til fordel fra Compumail.

 

Nogen herinde der har erfaring med at handle med Compumail? Erfaring med RMA-sager osv? Jeg har det ikke selv, men vil meget gerne høre om det.

Compumail har jeg kun gode erferinger med. Dog også kun med PROSHOP. Bruger oftest kun de 2 da man kan møde personligt op i deres butik.

Men ved begge firmaer har jeg inden RMA tjekket mine ting inden de skulle til RMA. FX, død SSD prøvet i andre maskiner. Død mobo, testet med andre cpu'er osv. Således at jeg ikke skulle have dem til at teste alt muligt inden en EVT lang RMA...



SeriQst
 
Superbruger
Tilføjet:
11-11-2020 17:07:05
Svar/Indlæg:
256/34

Jeg bestilte en PSU hos proshops i mandag som er/var på lager, den får jeg først næste mandag, hvis dagens melding passer. Så samme oplevelse som dig. Min foretrukne butik(gode rma sager)

Jeg bestilte dog også nogle dele hos Compumail i mandags, hvor en af delene først kunne leveres onsdag. Dette er heller ikke sendt.

Så dårlige oplevelser hos begge :(

Så hvis det ikke var fordi jeg samler for en anden havde jeg afbestilt begge steder, men nu får de indtil mandag til at sende det : )



Dragsdal
 
Overclocker
Tilføjet:
11-11-2020 18:35:59
Svar/Indlæg:
29/3

Jeg har også brugt, DCS og Compumail, både som privatperson og på job, og har overvejende gode oplevelse med dem. 

Men også andre kan fremhæves:

Fx Compmputersalg.dk

Men andre er op Nogo-listen:

Fx

Fcomputerer.dk

Et lille tip ;

Der er en fedladen fyr ved navn "Brian Nittebjerg", hvis i møder ham et sted så løb skrigende væk. Grunden til at jeg ikke kan koble ham til et firmanavn er at han skifter dem hele tiden. Tidligere have han fx "Midtfyns data" - selvom han ikke er fra fyn, Siden JægerData i Nykøbing sjælland hvor han malkede kommunekassen. 

Og jeg ved ikke hvor mange andre svindelnumre siden. 

Jeg var selv ansat med løntilskud i sidst nævnte. Og kæft hvor er det pinligt hele tiden at telefonen ringer, og man skal sige "han er her ikke i dag, kan jeg tage imod en besked?" Eller "han sidder i møde"

. Og leverandørerne kun vil levere men , hvad det nu hedder, der hvor man afregner direkte med posten ved levering og ikke får en faktura til betaling. 

fandme pinligt. 

Men han kom alvorligt ned med nakken. 

Fx sagde han at vores butik skulle flytte til Kalundborg i stedet for Nykøbing Sj. Fin med mig for jeg boede ca lige midt imellem de 2 byer, så det ville ikke give større transporttid for mig eller noget. 

Vi var endda på en tur hvor vi gik ned gennem Kalundborgs midtby på udkik efter ledige og egnede butikslokaler. 

Men det skete så aldrig. 

Han endte med at måtte betale mig næsten 100.000 kr for 3 mdrs løn og 3 mdr for uberetiget opsigelse, hvilket han seføli blev ret sur over. Men han kunne bare have opsagt mig jo, hvilket han IKKE gjorde.

Han betalte da heller ikke umiddelbart, men det gjorde LG (Lønmodtagernes garantifond) og så er det op til dem at kradse pengene ind fra ham...



Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
12-11-2020 07:58:07
Svar/Indlæg:
4981/47

Compumail skylder mig stadig små 400.- for et bundkort jeg returnerede i sin tid, hvor de pludseligt påstod der manglede tilbehør da jeg bad om en kreditering.

De ville kun kreditere hvis jeg godtog en 30% reduktion af nypris, men ville ikke fortælle mig hvilket tilbehør der manglede, så jeg har ikke handlet der siden.



NielsPeter
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2020 10:50:00
Svar/Indlæg:
244/42

Har handlet pænt meget ved proshop, bygger/opgraderer af og til for andre. Har sjældent oplevet at de ikke sender så snart det er på lager. Der kan selvfølgelig være undtagelser, som efter black friday og lignende, hvor de har mega travlt.

Har haft 3 RMA sager som er kørt hurtigt igennem til min tilfredshed men havde også udelukket andre fejlmuligheder først, ligesom #8, ved at teste i andre pc'er.

Har haft en dum RMA med Komplett, de er også i den dyre ende efter min mening.

Har handlet nogle gange ved PC-lager ved Aarhus, rimeligt hurtig betjening. Vil prøve at huske at handle mere ved dem for at støtte de små butikker.



Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-11-2020 11:02:53
Svar/Indlæg:
1271/38

#12 - PC Lager er ikke en lille lokal butik. Det er ansigtet udadtil for private, for DCS.

Jeg handler ikke hos DCS eller PC-Lager.



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
12-11-2020 12:58:44
Svar/Indlæg:
15982/637

Jeg havde een træls oplevelse med en købt pc hos DCS tilbage i 2001, men ellers siden da har jeg aldrig haft problemer med bestillinger eller RMA sager. Compumail og computersalg er mine primære hw pushere jeg køber hos. Engang var det Proshop og komplett.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 12-11-2020 12:59:27.


FlaMe
 
Overclocker
Tilføjet:
13-11-2020 17:20:43
Svar/Indlæg:
23/5

Så gik den sq ikk længere med tilfredshed hos Compumail.
Har i dag pakket min nye Ryzen 7 5800x ud jeg fik igår med posten. Finder ud af det er sku en OEM version jeg havde købt, pyt med det, det er jo bare package osv.

Men tror i fandme ikk de har sendt cpuen i en Intel OEM tray så CPUen ligger og skøjter rundt og kan slå op og ned i indpakningen, mine pins er TOTAL skæve i siden af cpu'en :(

 

Afventer nu deres svar på hele kaoset, der er sendt billeder af beviser på mail, håber satme de tar det her seriøst !



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af FlaMe d. 13-11-2020 17:22:07.


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
14-11-2020 01:32:22
Svar/Indlæg:
1893/88

Havde en retur sag med dem, de gav mig ikke fuld pris tilbage. Hvilken de har ret i, meeen har aldrig oplevet det før ærligt talt, 300kr mindre for en CPU end ny pris.



FlaMe
 
Overclocker
Tilføjet:
17-11-2020 14:22:07
Svar/Indlæg:
23/5

Kæmpe idiot firma, kan ikke engang finde ud af og retunere en CPU de selv har smadret 😲



trofast
 
Superbruger
Tilføjet:
17-11-2020 20:34:39
Svar/Indlæg:
286/28

#15 nu har jeg jo lyst til at se de billeder 😀



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af trofast d. 17-11-2020 20:35:22.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-11-2020 20:38:49
Svar/Indlæg:
5874/1287

Jeg er pludselig heller ikke så glad for dem alligevel. Har en ADATA XPG SSD GAMMIX S11 PRO 2TB

 i ordre hos dem. De startede med at skrive, at den ville komme på lager 13/11, fik så en email om, at den først ville komme 17/11, og fik så i dag endnu en email om, at den først kommer hos dem d 24/11. Jeg har ikke meget tiltro til disse datoer, det er garanteret bare for jeg ikke skal afbestille den og købe et andet sted, at de hele tiden skriver at det varer "bare lige" et par dage til



FlaMe
 
Overclocker
Tilføjet:
17-11-2020 20:47:03
Svar/Indlæg:
23/5

 

#18 😉 
Bugget som på billede 2 på alle fire hjørner





trofast
 
Superbruger
Tilføjet:
17-11-2020 21:19:12
Svar/Indlæg:
286/28

😲 Intel inside??? 😀



FlaMe
 
Overclocker
Tilføjet:
17-11-2020 21:22:54
Svar/Indlæg:
23/5

Hahahah :D



trofast
 
Superbruger
Tilføjet:
17-11-2020 21:37:51
Svar/Indlæg:
286/28

#22 Husk at klage hvis de har glemt klistermærket til kabinettet 😎



cmk87
 
Newbie
Tilføjet:
18-11-2020 08:04:55
Svar/Indlæg:
46/3

 



mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2020 10:34:46
Svar/Indlæg:
4217/223

#19 det er sådan jeg har haft det med bj-trading i en del år. De blev ved med at ændre datoen for hvornår varen ville komme hjem, og efter 3 af sådanne mails opgav jeg og annullerede ordren