Hej.
Fik dette spil som bundle med mit RTX 3090 kort. Nogen her med et RTX 3080 10 Gbyte som kan bekræfte, at dette spil IKKE benytter sig af 15Gbyte Vram, som afterburner ellers viser her? Ved godt, at det er allokeret ram, og ikke brugt ram, der vises. Men jeg ved ikke hvordan jeg kan se hvad der rent faktisk bruges af Vram. Så kan dette spil køre med alt på max incl DLSS og Raytracing på et kort med 10 Gbyte Vram? Det er i opløsningen 2560*1440.
Som jeg har forstået cod grafikmotor. Warzone delen. Så allokere den jo efter hvad der er tilgængeligt. Mit gamle 1080ti med 11gb, der lå den på ca 10,5gb. Mit 3080 i 1440p med alt på max og rt til ligger den på ca 9,6gb. Kører total flydent, ingen stutter og ca 160 fps.
Jeg går ud fra at det er ca det samme i det nye cold war spil.
Den allokerer jo så ikke hvad der er tilgængeligt (har 24Gbyte Vram), men det er måske den øvre grænse for, hvad programmet/spillet KAN allokere??
Ingen Ide men jeg har ingen problemer med alt på max og RT slået til i 1440p.
Der findes ingen måde at se hvor meget RAM der bliver brugt på dit grafikkort. De 15GB der er allokeret er blot den engine der er brugt der bestemmer dette, uanset om det er brugt eller ej.
Jeg tænker at udviklerne af denne spilengine har valgt at allokere et bestemt % af RAM, og hvis der er mere end X antal GB så alloker 15GB, det vil give mening at gøre det på denne måde.
Du kan prøve at bruge et stykke software til at allokere dine RAM på grafikkortet til en disk. Lav en 14GB "VRAM disk", så er der kun 10GB tilbage, og spillet kan derved ikke allokerer mere end dette. Det er en måde at "låse" spillet til X antal RAM for at kunne teste hvad forskellen er.
På denne måde får du ihvertfald svar på dit spørgsmål.
Hvis vi snakker warzone så #0 jo bare prøve at ændre i VideoMemoryScale. Den står til 0.85. Prøv med 0.95 og se.
Filen er under dokumenter/call of duty Modern Warfare/players.
Det gør vi så heller ikke #5. Det er Call of Duty Black Ops Cold War, der er ikke nogen fil der hedder VideoMemoryScale på det angivne sted. Min mappe hedder selvf. dokumenter\Call of Duty Black Ops Cold War 😉
#4 Jeg ved ikke hvordan jeg laver en VRAM disk? Jeg kender kun til alm. ramdiske? 😢
Der findes flere forskellige stykker software til at gøre dette, og gøres egentlig på samme måde som at have system RAM som en disk:
https://github.com/prsyahmi/Gp...
Ja der er lidt fine hastigheder at hente, men det er heller ikke mere end en PCIe 4.0 SSD. Hvis du virkelig vil have en hurtig disk skal du bruge system RAM istedet, og naturligvis jo hurtigere RAM jo hurtigere disk får du.
synd det er en forældet spilengine de har laver spillet på og ikke den fra modern warfare.
Det stinker jo grafisk det spil. Ligner et 10 år gammel spil :(