Elgigantens forretnings metoder DR Kontant

Diverse d.  19. november. 2020, skrevet af poulsen48
Vist: 908 gange.

poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2020 14:46:47
Svar/Indlæg:
2885/268

Heysa Folkens.

Det er ikke længe siden at jeg læste om at nogen her hos HWT.DK havde problemer med Elgiganten.
Jeg selv og min familie har også været udsat for deres forretnings metoder.

Har du haft nogen former for problemer med Elgiganten. ?

Sidste år var det Power der kom i søgelyset hos DR Kontant og nu er turen kommet til Elgiganten.
Klik på nedenstående link for at komme ind og se afsnittet.

https://www.dr.dk/drtv/se/kont...

Toronto
 
Superbruger
Tilføjet:
19-11-2020 15:41:40
Svar/Indlæg:
382/3

Næh, tværtimod!

Jeg har kun haft gode oplevelser (den ene gang dog først, da sælgeren havde fattet, 

at jeg kun ville købe et LG Oled fjernsyn - uanset hvad han havde hørt om det 😉)

TDC butikker derimod, de prakker alle de gamle i familien dyre abonnementer på og dertil bedagende mobiler til fuld pris på..........................



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Toronto d. 19-11-2020 15:43:52.


CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
19-11-2020 17:00:03
Svar/Indlæg:
1919/73

Det svinger meget - nogle gange støder man på en sælger type man ikke gider at spilde sin tid på.

Jeg er udd. ingeniør og bruger en pæn del tid på at undersøge tingene før jeg beslutter mig og når jeg så ved hvad jeg vil have så kikker jeg efter bedste pris.

Ind imellem så dukker karlsmart op og forsøger at prakke en noget andet på - enten så fatter han hurtigt at man kun er interesseret i en eller 2 modeller og ABSOLUT intet andet og er han smart så finder han hurtigt en god pris eller så er jeg smuttet med det samme

Jeg har forladt en El-Giganten mere end en gang og brugt mine penge et andet sted men jeg har også tit fået et godt tilbud - som sagt det svinger fra sælger til sælger og fra butik til butik.

Men det er ikke kun hos ElMutanten man støder ind i de typer - men det bedste at gøre er bare at sige pænt farvel og fortælle dem på vej ud af døren at man handler et andet sted.

Mersalg at kalibrering/kabler kan de også glemme alt om - det er ok at de spørger men når jeg pænt fortæller dem at det kan jeg selv klare ganske gratis og jeg kun køber pro-kabeler så bør de klappe i og så afslutte handlen.

 

 

 

 

 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af CDCRenegade d. 19-11-2020 17:01:05.


Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2020 18:25:47
Svar/Indlæg:
1906/25

I Elgiganten sælger de egentlig helst ikke varer. De vil meget hellere sælge afbetalings-ordninger samt forsikringer på det købte (som man også kan låne til).
Det betyder jo ikke noget for dem, at sælge et TV til 10.000 kr med 0 kr i fortjeneste, hvis de samtidig kan sælge en forsikring til 2.000 kr samt en afbetalingsordning over XX år, som de kommer til at tjene 10.000+ kr. på.



Calimero
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-11-2020 18:30:00
Svar/Indlæg:
621/31

I Elgiganten i Silkeborg bestilte jeg en tørretumbler til afhentning. Den var sjovt nok ikke på lager alligevel da troppede op med traileren. Jeg gik ind på hjemmesiden og fandt ud af der var kommet en demomodel på tilbud. Den fik de lov at rode frem for lageret, modvilligt 😂 Den var i øvrigt billigere.

Jeg har lært at droppe afhentning i diverse svindel butikker.



M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
19-11-2020 20:16:25
Svar/Indlæg:
2084/124

 

Toronto skrev d. 19-11-2020 15:41:40

Næh, tværtimod!

Jeg har kun haft gode oplevelser (den ene gang dog først, da sælgeren havde fattet, 

at jeg kun ville købe et LG Oled fjernsyn - uanset hvad han havde hørt om det 😉)

TDC butikker derimod, de prakker alle de gamle i familien dyre abonnementer på og dertil bedagende mobiler til fuld pris på..........................

YouSee butikker?



Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
19-11-2020 22:28:45
Svar/Indlæg:
3661/82

for nu mange aa sidne arbejde jeg i det hedenske ComputerCity.

Jeg kan af erfaring fortaelle at der er meget stor forskelle du vil opleve alt efter hvilken saelger du oplever.

saa snart der gaa salgs kultur i moellen saa komem der tit nogle rigtige karlsamrt saelger der er 100% ligeglad med hvad de prakker dig paa saa laenge de for solgt  nogle dyre ting og hvad der ellers er kampagne paa.

Det samme har jeg set rigtige mange steder  hvor der er et handfulld lidt for karl smart saelgere.

jeg arbejde et sted hvor vore faste kunder begyndte at komme ned i teknik afdelinge da jeg blev flyttede dernede fordi de ikke gad karl smart saelgere og viste at selvom jeg var teknikker saa kunne jeg godt saelge dem ting,

 

kort sagt: salgs omraade vil altid tiltrakke lidt for karlsamrt i en fart saelgere.



jmose
 
Moderator
Tilføjet:
20-11-2020 06:21:25
Svar/Indlæg:
3863/538

Jeg undersøger også altid tingene inden jeg handler - og hvis der er noget jeg ikke kan fordrage - så er det når en eller anden ung smart sælger står og lyver mig direkte op i fjæset bare for at sælge. 

Har et par gange oplevet at der blev pyntet lidt på sandheden om et produkt, for at få et andet til at fremstå bedre end det var tilfældet. Men jeg vidste hvad jeg ville have - så enten kunne han sælge mig det - eller intet. Og det fik han at vide. 



cmk87
 
Newbie
Tilføjet:
20-11-2020 08:39:18
Svar/Indlæg:
46/3

Jeg har efterhånden sååå mange dårlige erfaringer med Elgiganten og POWER... 

De er bare nogle amatører når det kommer til stykket og deres sælgerer er ikke service mindet. Jeg gider dem ikke mere. Jeg betaler gerne mere for bedre service og en sælger som kan sit stof.



syncmarster
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2020 18:15:22
Svar/Indlæg:
318/82

Har handlet i power og elgiganten, har aldrig haft problemer. Betaler altid hjemmefra, og bestiller til afhentning.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af syncmarster d. 20-11-2020 18:16:03.


NielsPeter
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2020 23:51:58
Svar/Indlæg:
244/42

Har handlet en enkelt gang i Power(weekendtilbud på et headset jeg havde holdt øje med længe til en ret god pris). Ellers er de for dyre til min smag. 

Har handlet ved Elgiganten nogle gange i butikken hvor de altid skal forsøge at prakke en mere på(Enten et dyrere produkt eller dyre tillægsting) men indtil videre har de forstået et bestemt nej. Undersøger altid tingene hjemmefra da jeg generelt aldrig har haft den store tillid til sælgere 🙂 



#11
JV
 
Ny Bruger
Tilføjet:
21-11-2020 00:53:28
Svar/Indlæg:
61/13

Vi købte en airfryer for ca 2-3 uger siden. og der sagde jeg at power havde den til 1700kr. og der var ikke noget problem med at få dem ned i den pris. jeg har enlig aldrig rigtig oplevet noget negativ. jeg synes at det er vildt fedt at man kan komme igen med ens køb inde for 30 dage og få pengene retur. Den funktion har jeg brugt flere gange. 1 gang dog hvor jeg nok misbrugte det lidt. da jeg havde et bundkort til rep, og der tog de det stadig tilbage også selv om jeg havde bukket en pin 😕



lillekiller
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2020 15:53:24
Svar/Indlæg:
230/17

 



#13
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2020 23:05:43
Svar/Indlæg:
1399/43

#9 hvad er pointen så snakker du jo heller ikke med en sælger.

Jeg vil så sige at Elgiganten er milevidt bedre end Power, der skal et ekstra ordinært godt tilbud til at få mig ind i en power butik mage ved sleske sælgere skal man lede længe efter.