LG OLED CX som PC skærm

Diverse d.  20. november. 2020, skrevet af Aliaz
Vist: 874 gange.

Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2020 09:39:33
Svar/Indlæg:
1015/333

Er der nogen af jer der har LG OLED CX i 48" eller 55" til PC skærm? Fungerer det godt eller er der lag eller andre ulemper?

gaming-king
 
Superbruger
Tilføjet:
20-11-2020 13:40:23
Svar/Indlæg:
1001/5

Jeg har overvejet det samme. Det er ikke lag du skal bekymre dig om - ikke så længe den er i gaming mode. Det er størrelsen. Og den afgiver utrolig meget varme i forhold til en PC skærm. Ja og så at ting brænder fast. Det skal du regne med at det kommer til. Jeg vil tro efter 1-1,5år vil du have små mærker af ting der er brændt fast som du ikke kan motionere væk. Det kommer selvfølgelig helt an på hvor mange timer du sidder om dagen.

Men har virkelig også overvejet det.



xystos
 
Superbruger
Tilføjet:
20-11-2020 14:50:22
Svar/Indlæg:
293/5

taget fra en gammel post jeg lavede om OLED og har til dags dato stadig ingen Burnin.



Jeg har selv et LG OLED C9 55" som gamerskærm og er yderst tilfreds!

Det er rigtigt hvad nogle siger at den største ulempe ved OLED er burnin hvis du ikke passer på.
Personligt sidder jeg i et relativt mørkt rum og har min skærm på ca. 50 OLED Lysstyrke og det er mere end rigeligt til mig. Ser/spiller du mørke scener kan man skrue op, men til generel gaming passer det mig fint. 

Jeg bruger mørke skiftende baggrundsbilleder, skjuler min processlinje og flytter på mine ikoner(har 2 skærme så har bare rykket de fleste ikoner over på min sekundære IPS Monitor. 

Mht input lag har jeg intet mærket til det i hverken i FPS spil eller generel gaming. så du får ikke lag når du skifter mellem vinduer eller andet som du bruger din pc til, hvilket også er hvad Linus som er linket til tidligere konkluderer.

Hvis du er varsom med din skærm og kan leve med de restriktioner så får du ikke et bedre billede på nogen anden skærm. hvis du har et meget lyst rum og er nødt til at skrue op for OLED belysningen til omkring de 90 skal du være meget varsom og kan nok ikke regne med at få mere end 2-4 år ud af skærmen vil mit gæt være. 

Jeg kan linke til et site hvor de har testet burnin på OLED Skærme ved forskellige lysstyrker og statiske elementer som kanal logos etc. men husk dette er skærme der har stået tændt med det samme spil/Kanal i meget lang tid så resultatet er lidt overdrevet ifht. hvad du ville se ved mere almindelig brug.

https://www.rtings.com/tv/lear...

 

Klar anbefaling for OLED herfra hvis du gerne vil have en stor skærm, og et fantastisk billede med meget lille input lag. Som Bonus er tv'et også væsentlig billigere end BFGM's(Big Format Gaming Monitor) ca 1/3 af prisen med bedre billedekvalitet. Vil du have 120 Hz i 4K skal du dog vente på den næste generation grafikkort da de nuværende ikke understøtter HDMI 2.1 og dermed ikke har båndbredden til at køre denne konfiguration. Det lyder dog ikke til at være vigtigt for dig idet du ikke gamer. 

Håber det gav en ide om forlemper og ulemper ved at anvende OLED som Monitor. 



#3
JV
 
Ny Bruger
Tilføjet:
20-11-2020 15:37:38
Svar/Indlæg:
61/13

Jeg kikker også på CX dog ikke til game. Men er det virkeligt så stor et problem med burn in. Jeg vil da være rigtig ked af det hvis man køber et tv til 20k og at der så kommer burn in efter 2 år.



Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2020 15:49:42
Svar/Indlæg:
1015/333

 

xystos skrev d. 20-11-2020 14:50:22

taget fra en gammel post jeg lavede om OLED og har til dags dato stadig ingen Burnin.



Jeg har selv et LG OLED C9 55" som gamerskærm og er yderst tilfreds!

Det er rigtigt hvad nogle siger at den største ulempe ved OLED er burnin hvis du ikke passer på.
Personligt sidder jeg i et relativt mørkt rum og har min skærm på ca. 50 OLED Lysstyrke og det er mere end rigeligt til mig. Ser/spiller du mørke scener kan man skrue op, men til generel gaming passer det mig fint. 

Jeg bruger mørke skiftende baggrundsbilleder, skjuler min processlinje og flytter på mine ikoner(har 2 skærme så har bare rykket de fleste ikoner over på min sekundære IPS Monitor. 

Mht input lag har jeg intet mærket til det i hverken i FPS spil eller generel gaming. så du får ikke lag når du skifter mellem vinduer eller andet som du bruger din pc til, hvilket også er hvad Linus som er linket til tidligere konkluderer.

Hvis du er varsom med din skærm og kan leve med de restriktioner så får du ikke et bedre billede på nogen anden skærm. hvis du har et meget lyst rum og er nødt til at skrue op for OLED belysningen til omkring de 90 skal du være meget varsom og kan nok ikke regne med at få mere end 2-4 år ud af skærmen vil mit gæt være. 

Jeg kan linke til et site hvor de har testet burnin på OLED Skærme ved forskellige lysstyrker og statiske elementer som kanal logos etc. men husk dette er skærme der har stået tændt med det samme spil/Kanal i meget lang tid så resultatet er lidt overdrevet ifht. hvad du ville se ved mere almindelig brug.

https://www.rtings.com/tv/lear...

 

Klar anbefaling for OLED herfra hvis du gerne vil have en stor skærm, og et fantastisk billede med meget lille input lag. Som Bonus er tv'et også væsentlig billigere end BFGM's(Big Format Gaming Monitor) ca 1/3 af prisen med bedre billedekvalitet. Vil du have 120 Hz i 4K skal du dog vente på den næste generation grafikkort da de nuværende ikke understøtter HDMI 2.1 og dermed ikke har båndbredden til at køre denne konfiguration. Det lyder dog ikke til at være vigtigt for dig idet du ikke gamer. 

Håber det gav en ide om forlemper og ulemper ved at anvende OLED som Monitor. 

Tak. Jeg har mit eksisterende LG 65 B7V i stuen stående på 35 i oled-lys,   80 i kontrast og 50 i lysstyrke. Synes det giver et behageligt billede. Gamer ikke i stuen og gamer heller ikke overhovedet. Kommer ikke til det på CX 55". Indstillingerne på CX 55" bliver sikkert noget nær det samme som på B7V gætter jeg på. God idé med skift af baggrund etc. Tænker når blot man er god til at have pauseskærm på eller tv'et går i dvale og med de nævnte indstillinger som ikke giver et "pang-billede"...så tror jeg burn-in undgås helt.



gaming-king
 
Superbruger
Tilføjet:
20-11-2020 16:19:27
Svar/Indlæg:
1001/5

Så har du intet af frygte. Det kan lave burn ind over 10 år måske. Men problemet med burn in er kun statiske elementer. Ser du TV bevæger alt sig jo "random" hele tiden. Så alle dioder bliver motioneret. Problemet er hvis du vil bruge det som en computerskærm og altid (ofte) har din browser åben med de samme statiske elementer, eller værre endnu er fx processlinjen i Windows. Du kan få den til at skjule sig som xystos er inde på.

Dvs det du skal bekymre dig om mest er TV logoer som fx TV2 eller DR osv. Men de er ofte halv gennemsigtige og derfor bliver de stadig motioneret, men der er dog stadig en konstant afbrænding af dioden.

Du forlænger bedst skærmens levetid ved at skrue ned for brightness.

Som et TV skal du slet ikke bekymring dig om burn in, så skynd dig ud og køb et 😉

JV skrev d. 20-11-2020 15:37:38

Jeg kikker også på CX dog ikke til game. Men er det virkeligt så stor et problem med burn in. Jeg vil da være rigtig ked af det hvis man køber et tv til 20k og at der så kommer burn in efter 2 år.

 



#6
JV
 
Ny Bruger
Tilføjet:
20-11-2020 18:34:54
Svar/Indlæg:
61/13

Så har du intet af frygte. Det kan lave burn ind over 10 år måske. Men problemet med burn in er kun statiske elementer. Ser du TV bevæger alt sig jo "random" hele tiden. Så alle dioder bliver motioneret. Problemet er hvis du vil bruge det som en computerskærm og altid (ofte) har din browser åben med de samme statiske elementer, eller værre endnu er fx processlinjen i Windows. Du kan få den til at skjule sig som xystos er inde på.

Dvs det du skal bekymre dig om mest er TV logoer som fx TV2 eller DR osv. Men de er ofte halv gennemsigtige og derfor bliver de stadig motioneret, men der er dog stadig en konstant afbrænding af dioden.

Du forlænger bedst skærmens levetid ved at skrue ned for brightness.

Som et TV skal du slet ikke bekymring dig om burn in, så skynd dig ud og køb et 😉

Håber det kommer på tilbud blackfriday. eller i det nye år. Har stadig mit plasma , der er begyndt at komme lidt burn in over de 9 år :)



noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-11-2020 20:04:42
Svar/Indlæg:
3321/21

LGs OLED serie er på rigtig tilbud én gang om året og det er i uge 51/52. Sidste år kostede c9 55" 7999kr hvor jeg købte et, de er som regel væk i løbet af nogle dage. 

Jeg har holdt øje med dem i en del år og laveste pris har altid været der. 



Toronto
 
Superbruger
Tilføjet:
21-11-2020 02:02:10
Svar/Indlæg:
382/3

Jeg har et kalibreret E6 55" fra 2016...........uden burn in

Så det behøver ikke at været et problem!

Mine tidligere plasmaskærme havde heller intet burn in

vi ser tv, bluray og spiller lidt x-box på dem



#9
JV
 
Ny Bruger
Tilføjet:
21-11-2020 13:00:50
Svar/Indlæg:
61/13

LGs OLED serie er på rigtig tilbud én gang om året og det er i uge 51/52. Sidste år kostede c9 55" 7999kr hvor jeg købte et, de er som regel væk i løbet af nogle dage. 

Jeg har holdt øje med dem i en del år og laveste pris har altid været der. 

Jeg har liget kikket og det er på tilbud nu https://www.pricerunner.dk/pl/...

 

Vil det ikke være bedst at købe det nu så? Kommer det meget længere ned end 15k



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af JV d. 21-11-2020 13:16:43.


xystos
 
Superbruger
Tilføjet:
21-11-2020 13:21:32
Svar/Indlæg:
293/5

well du kan jo vente til selve black friday og se om det skulle dykke lidt mere. Du kan få det for 15k hos både bilka, føtex og wupti. så hvis du tør så ville jeg vente, men det er jo altid et gamble hehe nu tjekkede jg kun power, er det også en del af deres black friday week hos de andre eller? 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af xystos d. 21-11-2020 13:26:28.


noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-11-2020 13:30:49
Svar/Indlæg:
3321/21

 

JV skrev d. 21-11-2020 13:00:50

LGs OLED serie er på rigtig tilbud én gang om året og det er i uge 51/52. Sidste år kostede c9 55" 7999kr hvor jeg købte et, de er som regel væk i løbet af nogle dage. 

Jeg har holdt øje med dem i en del år og laveste pris har altid været der. 

Jeg har liget kikket og det er på tilbud nu https://www.power.dk/tv-og-bil...

 

Vil det ikke være bedst at købe det nu så? Kommer det meget længere ned end 15k

Nu kan jeg jo ikke love noget, men CX 65" burde ramme 11999. 

Måske enda lavere da den vejl. pris er noget lavere på CX fremfor C9 serien. 

 

https://www.flatpanels.dk/nyhe...



xystos
 
Superbruger
Tilføjet:
21-11-2020 13:43:49
Svar/Indlæg:
293/5

min bror håber på at 48 modellen kommer ned på 7500 eller deromkring men den har ikke været med i nogle af tilbuddene endnu



#13
JV
 
Ny Bruger
Tilføjet:
21-11-2020 15:34:44
Svar/Indlæg:
61/13

Mener at power har pris garanti, så burde de jo gå ned til den pris hvis den falder 



gaming-king
 
Superbruger
Tilføjet:
21-11-2020 23:56:20
Svar/Indlæg:
1001/5

 

xystos skrev d. 20-11-2020 14:50:22

taget fra en gammel post jeg lavede om OLED og har til dags dato stadig ingen Burnin. 



Jeg har selv et LG OLED C9 55" som gamerskærm og er yderst tilfreds! 

Det er rigtigt hvad nogle siger at den største ulempe ved OLED er burnin hvis du ikke passer på. 
Personligt sidder jeg i et relativt mørkt rum og har min skærm på ca. 50 OLED Lysstyrke og det er mere end rigeligt til mig. Ser/spiller du mørke scener kan man skrue op, men til generel gaming passer det mig fint.  

Jeg bruger mørke skiftende baggrundsbilleder, skjuler min processlinje og flytter på mine ikoner(har 2 skærme så har bare rykket de fleste ikoner over på min sekundære IPS Monitor.  

Mht input lag har jeg intet mærket til det i hverken i FPS spil eller generel gaming. så du får ikke lag når du skifter mellem vinduer eller andet som du bruger din pc til, hvilket også er hvad Linus som er linket til tidligere konkluderer. 

Hvis du er varsom med din skærm og kan leve med de restriktioner så får du ikke et bedre billede på nogen anden skærm. hvis du har et meget lyst rum og er nødt til at skrue op for OLED belysningen til omkring de 90 skal du være meget varsom og kan nok ikke regne med at få mere end 2-4 år ud af skærmen vil mit gæt være.  

Jeg kan linke til et site hvor de har testet burnin på OLED Skærme ved forskellige lysstyrker og statiske elementer som kanal logos etc. men husk dette er skærme der har stået tændt med det samme spil/Kanal i meget lang tid så resultatet er lidt overdrevet ifht. hvad du ville se ved mere almindelig brug. 

https://www.rtings.com/tv/lear... ;

  

Klar anbefaling for OLED herfra hvis du gerne vil have en stor skærm, og et fantastisk billede med meget lille input lag. Som Bonus er tv'et også væsentlig billigere end BFGM's(Big Format Gaming Monitor) ca 1/3 af prisen med bedre billedekvalitet. Vil du have 120 Hz i 4K skal du dog vente på den næste generation grafikkort da de nuværende ikke understøtter HDMI 2.1 og dermed ikke har båndbredden til at køre denne konfiguration. Det lyder dog ikke til at være vigtigt for dig idet du ikke gamer.  

Håber det gav en ide om forlemper og ulemper ved at anvende OLED som Monitor. 

Hvad har du egentligt gjort mht at have den stående på bordet?.. For som jeg kan se, så CX'en fx ret langt fra væggen. Den vil fylde utrolig meget på bordet. Og i den størrelse handler det jo om at få den så langt væk som muligt fra en. 




Kan man få en desk clamp med vesa 300x200? 



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af gaming-king d. 21-11-2020 23:57:07.