Kompakt, trådløst, mekanisk tastatur

Diverse d.  01. december. 2020, skrevet af nutman
Vist: 377 gange.

nutman
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2020 10:09:59
Svar/Indlæg:
397/35

Jeg sidder og tænker på at bestille et Keychron K8, men inden jeg trykker på bestillingsknappen vil jeg da lige høre, om folk her kan anbefale et andet keyboard af samme type?

 

Krav: TKL eller 75%. Skal i hvert fald have F-taster. Trådløst. Mulighed for Red-switches (MX Silent Red, MX Red, Kailh Red, Gateron Red, osv.). Gerne hvidt.

Dette udelukker så samtlige Logitech keyboards - og jeg er heller ikke interesseret i Corsair K63 Wireless.

neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
01-12-2020 12:16:56
Svar/Indlæg:
1129/307

Jeg har et K2 og jeg er personligt ganske glad for kvaliteten på boardet. Dog er der en ting som jeg har erfaret på min vej igennem keyboard verdenen, sørg for at du kan skifte switches, eller ihverfald få dem smurt, da det ofte er noget der gøres(hvis det overhovedet gøres) enormt ringe fra fabrikanternes side.

Personligt sidder jeg på dette tastatur nu, og ja jeg ved det ikke er hvidt. Men udvalget af hvide tastaturer er ikke store :)

https://www.proshop.dk/Tastatu... jeg har sat smurte "everglide coral reds" siddende i, og det er noget af det bedste jeg personligt har prøvet. Men fordi vi foretrækker forskellige ting, så kan jeg varmt anbefale med hotswap, så du kan prøve forskellige switches af.

https://mykeyboard.eu/catalogu...

 



 



nutman
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2020 13:57:00
Svar/Indlæg:
397/35

Det med farven kan fikses - har intet imod at modde mit hardware. :)

Men ja, hotswappable switches er absolut at foretrække - dér er Keychron mere eller mindre den eneste fabrikant, jeg har kunnet støve op, når vi taler om trådløse keyboards.

Jeg er sikker på, at der fra tid til andet dukker noget op på Drop, men jeg er ikke sikker på, at jeg ønsker at købe noget, som er så eksklusivt og har så relativt lille en brugerbase.



nutman
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2020 13:58:36
Svar/Indlæg:
397/35

#1: har du prøvet Gateron Reds eller Gateron Silents? De skulle være MEGET smooth fra starten uden lubing?



neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
01-12-2020 14:26:33
Svar/Indlæg:
1129/307

#3
Nej desværre ikke endnu, men dem jeg har i nu, var super smooth fra starten af...at smøre dem gav dem bare den helt perfekt lyd :)

Men ja ellers har jeg da et logitech pro X (tkl) der skal ud af døren med mx reds, det er hot swap og har deres browns og blue til også.

 



nutman
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2020 14:47:19
Svar/Indlæg:
397/35

Mjoeh, men det er ikke trådløst, eller...?



neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
01-12-2020 14:53:52
Svar/Indlæg:
1129/307

#3
Åhh ja det glemte jeg lige, men nej ikke trådløs desværre 😕

Men ja ærgeligt der skal være F-taster på, det gør det noget sværrere når det så også skal være trådløst samtidig.