Hej,
Jeg har sammenlignet ydelsen i 3D rendering, men Nonigs computer, han kører med en Core i7 9700. Jeg har en Core i9 10850K.
Hans computer renderer det samme billede (i Sweethome 3D), hurtigere end min PC med Core i9 10850. Det lyder mystisk. Jeg har derfor kørt en test af min egen maskine på Userbenchmark.com. Her siger den, at CPU- og RAM ydelse, ligger væsentligt under gennemsnittet for disse 2 enheder.
Jeg tænker at det er BIOS indstillingerne, som ikke står optimalt. Jeg har loadet XMP, men dette gav ingen bedring. Har tjekket om der findes nyere BIOS, det gør der ikke. Og så udløb min viden om BIOS...
Har du ændret Windows med strømforbrug
virus skrev d. 04-12-2020 12:55:26
Har du ændret Windows med strømforbrug
Nix, hvad skal jeg indstille?
Måske noget med at du skal tillade et højere strømforbrug i bios, måske den setting der hedder Turbo Power Limits.
Måske et dumt spørgsmål, men hvad ligger temperaturen på når du tester, kan det være den throtller pga. varme?
Check om Cpu evt throttler med for eks Sandra Lite cpu bench.
kan der være andet end cpu/ram der har noget med programmets render hastighed at gøre som gpu eller harddisk.
men hvis du vil teste din cpu i forhold til om den peformer årdenligt ville jeg bruge nogle andre programmer end Userbenchmark, det er ikke særligt godt så hælder brug cinebench 20
#6 +1 eller det helt nye Cinebench 23
Gå ind i kontrol panelet og kig på strøm besparelse
Skal bare stå til maksimal ydelse
Hvad windåse version 2204 ??
prøv at oprette dit hardware i din profil, så kan man også se hvilken køler du har, du kan jo sidde med std. køleren som så gør du throttler etc