Heysa alle sammen.
Jeg tror vist at jeg snakker på flere personers vegne end blot min egen, når jeg siger at det var bedre før i tiden inden internettet rigtig kom frem i verden, for der var spiludviklerne nød til og stå med et færdigt produkt, det er synd og sige at det sker i dag.
Vi oplever det jo gang på gang at den ene spil producent skyder det ene spil ud efter det andet som bare ikke er færdig udviklet og fyldt med bugs og fejl mm. Som de godt nok får rettet efter et par millioner patchet.
Jeg ved ikke hvad man kan gøre ved det, for det kan jo ikke passe at spil udviklerne er så blinde at de ikke ser den store kritik der kommer på det ene spil efter det andet ?.
Pointen er bare hvis de kunne lave et færdigt produkt dengang hvorfor kan de så ikke gøre det i dag ?.
poulsen48 skrev d. 09-12-2020 15:42:32
Heysa alle sammen.
Jeg tror vist at jeg snakker på flere personers vegne end blot min egen, når jeg siger at det var bedre før i tiden inden internettet rigtig kom frem i verden, for der var spiludviklerne nød til og stå med et færdigt produkt, det er synd og sige at det sker i dag.
Vi oplever det jo gang på gang at den ene spil producent skyder det ene spil ud efter det andet som bare ikke er færdig udviklet og fyldt med bugs og fejl mm. Som de godt nok får rettet efter et par millioner patchet.
Jeg ved ikke hvad man kan gøre ved det, for det kan jo ikke passe at spil udviklerne er så blinde at de ikke ser den store kritik der kommer på det ene spil efter det andet ?.
Pointen er bare hvis de kunne lave et færdigt produkt dengang hvorfor kan de så ikke gøre det i dag ?.
Først og fremmest er spil i dag meget mere komplekse. Der er nok der synderen skal findes. Jeg er ret sikre på at spiludviklerne ikke er pjattede med at udgive spil, som ikke er fuldt ud optimeret, men der er også ting som deadlines og investorer der skal overholdes og holdes tilfredse.
Men hvornår er noget klar? Enhver der har arbejdet med udvikling, ved godt at man aldrig er 100% færdig til aflevering/udgivelse. Kapitalisme og alt det andet vi tager sølvhatten på for at sige...
Det er som det er, har du ikke lyst til bugs, så vent 6 mdr med at købe spillet.
Udover det, så baserer du dit rant på reviews. Vent nu med at brokke dig, til du har dannet din egen mening.
Der har altid været fjel i spil.
#1
Og endnu en bruger der tuder over at man ikke har bedre ordforråd LOL
Kom med noget brugbart til debatten i stedet for det der.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
#2
jeg læser ikke anmeldser af spil og jeg henviser ikke til et enkeltstående spil ?
Ud fra hvad du har skrevet tror jeg kun du har læst overskriften ?
Jeg henviser til alle spil fra det ene øjeblik at det begyndte og til dages dato.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
#3 jeg kan nævne rigtig mange spil hvor jeg ikke har oplevet fejl i, jeg syndes som jeg skriver i #0 at fejl udgivelserne først begyndte og komme da internettet kom ud til alle og enhver.
Mængden af spil og kompleksiteten af både spil og computere er markant større end tidligere. Jeg tænker jo mindre spil jo færre problemer.
Biostud skrev d. 09-12-2020 19:49:51
Mængden af spil og kompleksiteten af både spil og computere er markant større end tidligere. Jeg tænker jo mindre spil jo færre problemer.
Ja du har nok ret i at færre spil ville give færre fejl, det ville jo også betyde de har mere tid om det enkelte spil 🙂
#4 endnu en bruger der tuder over et spil han knap nok selv har prøvet, men kun skriver ud for hvad andre folk siger, deriblandt streamer, eller folk på youtube.
Udover det så er det kun lige ved at komme ud, og den smule maskiner de har fået testet det på er ingenting i forhold til hvor mange forskellige maskiner der derude. Hvis vi skulle vente til der kom et problemfrit online spil, skulle vi vente et års tid endnu. Så endnu en gang, stop med at tude
Der var da masser af fejl i gamle dage inden internettet. Dem kunne man bare ikke rette.
I dag er det jo ikke unormalt at der bliver smidt en patch på gaden dag 1.
#6 eller spil små indie spil.
mfcods skrev d. 09-12-2020 21:05:19
#4 endnu en bruger der tuder over et spil han knap nok selv har prøvet, men kun skriver ud for hvad andre folk siger, deriblandt streamer, eller folk på youtube.
Udover det så er det kun lige ved at komme ud, og den smule maskiner de har fået testet det på er ingenting i forhold til hvor mange forskellige maskiner der derude. Hvis vi skulle vente til der kom et problemfrit online spil, skulle vi vente et års tid endnu. Så endnu en gang, stop med at tude
Sig til når du har læst opslaget indtil da svare jeg dig ikke
Waskus skrev d. 09-12-2020 21:11:51
Der var da masser af fejl i gamle dage inden internettet. Dem kunne man bare ikke rette.
I dag er det jo ikke unormalt at der bliver smidt en patch på gaden dag 1.
Ja det ville være svært og augmenter imod da der findes så utrolig mange spil der ude, det var dog min erfaring at fik man et nyt spil som man ikke kunne starte op efter installation eller pluselige nedlukninger crash eller ligne fejl, var det ofte pga der var sket et eller andet i ens windows som var skyld i det, for det kunne someregl ordnes med en frisk windows.
De ovennævnte fejl var de eneste jeg oplevede tilbage i windows 98 tiden, og som man jo nok ikke kunne kalde for fejl da det ikke har været spillets skyld.
Tror vi skal helt hen til at det første crysis udkom som var det første spil jeg oplevede at have en kæmpe fejl og det var måden spillet var programmeret på.
Biostud skrev d. 09-12-2020 21:32:10
#6 eller spil små indie spil.
Undskyld jeg spørge hvad er indie spil ? 🙂
something something same hype different game
Hvis man skal tage din tråd seriøst, kan du jo starte med at nævne hvilket spil du taler om, samt hvilke fejl du selv har oplevet 🙄
All jeg lukker tråden, efter denne besked kommer der ikke flere beskeder fra undertegnede.
Meningen med tråden her var at vi skulle have en hyggelig og god debat omkring emnet, men indtil videre er der for det meste kun kommet urelevante svar.
Og det er altså ikke noget jeg gider og bruge hverken tid eller kræfter på.
Slut her fra
Da Quake 1 udkom var det så fyldt med fejl det var helt vildt. F.eks. kunne man ikke hoppe på skrå overflader (en rampe f.eks.). Men det SKULLE udgives før jul, og så røg det afsted i den stand det nu engang var i.
Det har altid været sådan. 🙂
Godt Microsoft ikke gør det samme (indsæt selv ironi)
I gamle dage kunne man heller ikke tilføje ekstra ting til et spil (dlc) som man kan i dag
#18 Jo da det var bare gratis fan-mods. I dag skal man betale for det. Counter-Strike var jo et gratis fan-mod til Half-Life. 🙂
gasolin skrev d. 10-12-2020 11:18:49
I gamle dage kunne man heller ikke tilføje ekstra ting til et spil (dlc) som man kan i dag
Da jeg fik min egen computer tilbage i 00erne der kom hed spil udvidelserne ikke DLC (Downloadable Content) da de jo ikke kunne downloades der hed de Expansion packs og blev købt på CD 🤣
#20 deriblandt RA2 yuri's revenge, D2 LoD, og de 2(3?) udvidelser der var til det gamle Battlefield 1942
#19 for ikke at tale om de utroligt mange "udvidelser" der kom til Quake 2. Ingen blev dog nær så populære som CS.
Det er nu ikke altid at det bare er "TID" der er problemet, bare se på det sidste Duke Nukem Forever. De udviklede på det 10-15 år, og alligevel var der fejl i det da det endelig udkom 😀