Adobe Bridge 2021

Software d.  17. december. 2020, skrevet af poulsen48
Vist: 704 gange.

poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2020 21:26:36
Svar/Indlæg:
2885/268

Heysa alle jer der er så gode af jer og bruge jeres tid på og læse dette opslag.

Jeg har abonnement på den lille Adobe pakke der giver en Adobe Bridge og photoshop samt lightroom. 
Og det betyder at jeg løbene har fået opdateringer hvilket er godt for så er jeg opdateret med alle nye funktioner og fejlrettelser mm og hvad de opdateringer ellers kommer med.

Lige netop i dag valgte jeg og høre musik imens jeg ville kigge nogle gamle billeder igennem som jeg har liggende ( RAW Filer ) så jeg sætter noget julemusik på fra Tidal HI-FI og finder efterfølgende den mappe jeg har billeder i som jeg ville tjekke højreklikker på mappen og vælger ( Browse in Adobe Bridge 2021 )

Adobe Bridge åbner som det skal og min hdd aktivitets lampe arbejder på højtryk klart der er jo mange billeder at læse igennem, imens den arbejder begynder jeg stille og roligt at blader billeder igennem og mens jeg gjorde det begyndte musikken og hakke i lyden.

Okey jeg åbner joblisten og kunne så se at Adobe Bridge 2021 brugte mellem 65 og 89% cpu ydelse.
Jeg tænker så oket så lader jeg den stå til at hdd lampen er faldet til ro for det må jo betyde at den er færdig med og indlæse billederne og jeg så kan kigge dem igennem. Men Men Men nej sådan skulle det ikke være, selv efter hdd er faldet til ro brugte programmet stadig meget høj cpu kraft og dette gjorde den i lang tid efter at hdd entlig var færdig med at indlæse billederne ?.

Er Adobe Bridge virkelig blevet så tung ? altså jeg mener jo bare at det er et billed fremvisnings program, jeg kunne forstå hvis det var photoshop der skulle sætte mange billeder sammen til et panorama billede eller noget andet vildt tungt som krævede meget cpu kraft.

Kan jeg gøre noget ud over og købe ny computer til og gøre programmet lettere ?/ mindre cpu krævende ?

Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2020 22:42:49
Svar/Indlæg:
1906/25

Er din CPU som Indien profil?



poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2020 23:20:22
Svar/Indlæg:
2885/268

#1 ja ligesom i min profil



keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
18-12-2020 00:08:14
Svar/Indlæg:
833/39

Adobe bridge opbygger en "database" på alt hvad den genkender som mediefiler. Det betyder at den er nød til at se på alle filer på alle drev og kortlægge hvilken type fil det og derefter opretter den thumbnails af alt for hurtigere og lettere brug. Alt efter antal drev og filer kan det godt tage lidt tid første gang. Specielt for en cpu, som den du har. 

Lad den køre færdig eller afinstaller i Adobe suiten eller et program som iobit uninstaller. 

Det er et super nyttig værktøj, hvis man arbejder med mange billed filer og har flere skærme. Den er også ganske nyttig som almindelig stifinder. 



Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af keld43 d. 18-12-2020 00:11:23.


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2020 00:30:02
Svar/Indlæg:
2885/268

 

keld43 skrev d. 18-12-2020 00:08:14

Adobe bridge opbygger en "database" på alt hvad den genkender som mediefiler. Det betyder at den er nød til at se på alle filer på alle drev og kortlægge hvilken type fil det og derefter opretter den thumbnails af alt for hurtigere og lettere brug. Alt efter antal drev og filer kan det godt tage lidt tid første gang. Specielt for en cpu, som den du har.  

Lad den køre færdig eller afinstaller i Adobe suiten eller et program som iobit uninstaller.  

Det er et super nyttig værktøj, hvis man arbejder med mange billed filer og har flere skærme. Den er også ganske nyttig som almindelig stifinder. 

Heysa Keld43.

Ja okey ja det giver god mening, men her er da ikke tale om et eller flere dreve, der er der tale om en enkelt mappe den skal loade 🙂 



Men ja det er et rigtig godt program, som jeg har brugte i nogle år efterhånden og syndes bare ikke at det plejer at være så tungt at køre.



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af poulsen48 d. 18-12-2020 00:31:28.


keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
18-12-2020 07:37:23
Svar/Indlæg:
833/39

Den scanner alle drev der er tilsluttet din computer, uanset om du ber den om det eller ej. Alt efter hvad du bruger din computer til, burde du overveje at opgradere. Den cpu er desværre ved at have det hårdt med at følge med i dag. 



poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2020 11:29:12
Svar/Indlæg:
2885/268

 

keld43 skrev d. 18-12-2020 07:37:23

Den scanner alle drev der er tilsluttet din computer, uanset om du ber den om det eller ej. Alt efter hvad du bruger din computer til, burde du overveje at opgradere. Den cpu er desværre ved at have det hårdt med at følge med i dag. 

Okey det viste jeg så ikke programmet gjorde, så er der ikke andet for at lade den læse færdig hver gang.

Ja tro mig jeg ønsker også selv at få noget der er langt nyere og bedre, men er nød til og vente til bedre økonomiske tider med og købe noget. 🙂 

Men tak for svar, så jeg kunne blive klog på hvad der sker. 🙂 



keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
18-12-2020 12:39:17
Svar/Indlæg:
833/39
Helt i orden 👍


Vanserlam7583
 
Overclocker
Tilføjet:
25-12-2020 08:35:21
Svar/Indlæg:
1/0

https://www.newgoodpost.com

You can make full use of the features of hypertext links, network interaction, and dynamic updates. Select and link the most valuable information, knowledge and resources on the global Internet in your "Non-stop Online Navigation"; you can also record and publish your personal work process, life story, thought history, flashing inspiration, etc. in a timely manner, Give full play to your personal unlimited expressive power; you can also meet friends with Wen, meet and gather friends for in-depth communication and communication.
 



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Vanserlam7583 d. 25-12-2020 08:36:22.


laerling
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2020 21:17:17
Svar/Indlæg:
922/13

^^ what is this?