Reglerne er:
1. Du skal selv tage billederne, enten med kamera, eller hvad mobilen nu kan. Det er ikke ok og gå på google og lede efter varen, og hive billed link ind.
2. Ej heller vil vi se links til diverse forhandlere om hvad du har købt.
3. Vi skal heller ikke høre historier om hvad du har tænkt dig at købe, eller hvad du brugte penge på en gang. Vent med at poste til at du har produktet og taget billederne.
4. Undgå at bruge høj opløsnings billeder!
5. Undgå chat - én kommentar på billedet af andre, er det tilstrækkelig spændende; Ny tråd om det.
6. Produktet skal være af en visse relevans; Hardware, tech, nørderi generelt - dagligvare o.lign er ikke hensigten med tråden
VI VIL SE AKTUELLE BILLEDER
Godt at holde liv i en hyggelig HWT tradition, tak mfcods!
Jeg har intet at bidrage med, endnu, da der ikke er købt for 2021, men vil huske at deltage i tråden mere end sidste år, som bl.a. bød på 82" til stuen.
Over'n'out med chat herfra.
Jeg vil prøve at rydde op i tråden løbende.
Kan man overhovedet købe nonget hardware pt? :P
#5 uhh en af de nye Synology med Ryzen CPU 😀
Har du fået liv i din nye NAS?
Hvordan er CPU forbruget på den, min DS1817+ med en Intel Atom C2538 (skod CPU..), som går i 90+ CPU forbrug bare jeg kigger på DSM websiden..
Ny NVMe SSD til mit Treadripper build.
WD Black 1TB NVMe SSD
Samt et Thunderbolt 3 10Gbit netkort
Sabrent TH-3WE
Ja den er ved at udvide min storage pool (5x 8tb).
Ligger på ca. 6% med udvidelsen i gang og "skrivebordet" (dsm) åbent - alt åbner med det samme.
Ram ligger på ca. 12% (4G versionen).
Venter med at lave noget på den ellers, til udvidelsen er færdig - tager nok lige 24 timer endnu.
Så kom noget af det sidste vandkøling til mit nye build:
1 xAquacomputer D5 pump motor with PWM
2 xAlphacool CKC klar vand 1L
8 x Alphacool 13/10 compression fitting 90° revolvable G1/4 - Deep Black
1 x Alphacool g1/4 temp sensor
1 x Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 360mm radiator V.2
2 x 120mm Noctua NF-F12 Indu. 2000 PWM
Og så et brugt Threadripper Bundle
ASUS ROG Zenith Extreme
AMD Ryzen Threadripper 1920x
Så der skal vidst bygges PC i weekenden ❤
Har lige hentet dette dejlige LianLI pc-71 idag
Så er næste projekt og få bygget costum vand i det
Håber det, har ikke fået det pakket ud endnu :)
Skal lige tage mig sammen til at flytte alt hw over i det nye :)
Fik lige lidt vandkølingstumper hjem idag i form af slange væske og et indbygningsgitter til 240 radiator
#28 Fedt!! Så er der lidt at "gå i krig" med. 😀
#28 Nice - jeg har selv bygget modelskibe, men pga. børn er det sat på pause. Jeg har blandt andet USS Enterprise stående, men ikke færdigbygget.
Mit seneste køb:
Læs punkt 2 i første post
Mvh. M.Beier
#31 to boldly go where no man has gone before 😀
Fik endelig hele pc'en samlet. Det tog også kun et par måneder inden der var tid.
Specs: Phanteks Entho Pro M Special Edition case, Asus Prime X570 Pro, AMD Ryzen 9 3900X Processor, Arctic Liquid Freezer II 240mm AIO, 32GB G.Skill Flare X 3200MHz CL16, Crucial P1 500GB 3D NAND NVMe PCIe M.2 SSD, PNY CS2130 500GB NVMe SSD, Asus GeForce RTX 3080 TUF OC 10GB, Antec High Current Pro HCP 1300w Platinum PSU, DEEPCOOL RGB Color 350 LED Kit - 2 x 30cm (RGB-350) (NO RAINBOW EFFECT.
En mindre opgradering af en af mine servere (Fra en gammel Xeon E3-1220v2)
ASRock Z170 Pro4S + Intel I5-6600K (brugt)
En GamersNexus 'Original' Anti-Static Modmat (large)
Og til sidst det bedste, fik fingerne i et Asus RTX 3070 EKWB fra Proshop.
#51 læs lige den første regl
Så kom de sidste ting til det nye Lian li Dynamic XL byg. Man kan fandme hurtigt købe sig fattig i vandkølings dele 😀
Det tog 8 uger at få de costum kabler fra cable mod, men synes sgu at vente tiden har været det vær.
Alphacool frosty tubes 16mm tog 7 uger at få og jeg er sgu glad for at jeg fik købt den HXi 850w i December til 1.359 Kr. da den nu er steget til lidt over 2.000 Kr.
Der kommer 2 EK PE 360 og så den Magicool G2 360 slim jeg har i forvejen. Den kommer til at side i siden af kabinettet, på bagsiden.
Masser af fittings til det nye build, som bliver med EK torque fittings i 16mm med lilla farve ringe
Og så har min bror også fået lyst til at få vand på hans system. så det skal jeg i gang med efter jeg er færdig med mit eget byg. Mangler at få købt er rad mere til hans byg. Det bliver nok en Magicool G2 360 slim, som passer perfekt i siden på et Lian li Dynamic.
Fittings bliver mine gamle EK fittings
Nu er alt endelig kommet hjem til min nye project 2 pc´er i et kabinet. Så er der dømt råhygge nu med at samle dyret. Jeg vil smide Imgur link op. Ellers bliver min post alt for lang. Dette er også hvad der vil erstate mit gamle X58 system.
Her er en lille teaser af alt det hele.
Ellers kan det hele ses i link for neden, lidt mere detaljeret.
Så blev det lige råd til ny skærm.
Vil du også vise HVILKEN skærm #56? 😉
EDIT: øv, jeg var for længe om at skrive 😢
Du var bare uheldig... Sad længe og fumlede med at gøre pic. små nok til siden...😉
Dejlig opgradering :)
mfcods skrev d. 02-09-2021 21:50:24
Tak for hjælpen med link 🙂
Switz skrev d. 07-09-2021 08:47:31
mfcods skrev d. 02-09-2021 21:50:24
Tak for hjælpen med link 🙂
Bare husk det skal ende på .jpg 🙂
Hentede den ugen efter min sommerferie
Fra 2012 1,6 TDI 105 hk
_Letni skrev d. 08-09-2021 20:45:52
Hentede den ugen efter min sommerferie
Fra 2012 1,6 TDI 105 hk
https://ibb.co/YBfPrZ5
Det skal ende på jpg, jpeg, png eller lignende for at vi ser billedet på siden
Skulle have haft den i dag men har ikke fået den endnu, på tilbud hos proshop til 749kr + fragt
Reglerne er:
1. Du skal selv tage billederne, enten med kamera, eller hvad mobilen nu kan. Det er ikke ok og gå på google og lede efter varen, og hive billed link ind.
Skulle have haft 1mill+ lørdag aften, men danske spil trak de helt forkerte numre ud.... sååååå kan ikke lige smide et pic i denne uge, måske i næste.....😉
crankyrabbit skrev d. 27-09-2021 12:12:46
Skulle have haft 1mill+ lørdag aften, men danske spil trak de helt forkerte numre ud.... sååååå kan ikke lige smide et pic i denne uge, måske i næste.....😉
🤣
14 x 200GB HGST Enterprise SAS SSD’er, de ser ret så nye ud, men har ikke fået dem testet i nu, kan ikke finde mit HBA kort…
5 rack kabinetter med div indhold.
Et med en Intel I5 4440 i et Asus Z97-5 bundkort med et HD5770 (ikke på billedet) og 2x4GB Kingston RAM.
2 ret ens computere, noget gammelt AMD Athlon 64 x2 5200+ i et par Asus K9N Platinium bundkort.
Samt 2 næsten ens PC’er i et par Silverstone kabinetter.
Med Intel I5 650 i et par Asus P7P55 LX Bundkort, den ene med et XFX HD5770 og det andet med et AMD HD5450.
Begge med en OCZ 600W strømforsyning (den ene er vidst død, er ikke testet med anden PSU i nu)
Samt en Lenovo/IBM Storwize V7000
Med 12 x 1TB + 12 x 600GB SAS Diske.
Så nu er der legetøj til weekenden :D
Mere legetøj er ankommet/købt 😀
En 1TB WD Black SN750 SE NVMe SSD + 2x16GB G.Skill Aegis F4-3000C16S, datomærkerne på blokkene siger 2021 Oct, så farven er knap nok tør på dem i nu 😮
Et dual gigabit netkort samt et SAS kabel til 4 diske.
Og sidst et ekstern 2m SAS kabel, samt en kina forstærker (Sinilink Xinyi Sini Audio XY-S100L)
Så fik jeg endelig fat på en GPU til min maskine. Et styk EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA skal nu smides i.
Flere billeder kan ses her: https://imgur.com/a/7fh1Wpc
Så fik jeg mine store diske. Dejligt!!!
Det blev til 4xWD Ultrastar DC550 18TB a 2585kr :)
Som bliver smidt i hjemmelavet Nas/Server raid 5
"Bøvlede med at reg. waranty på WD'S HP. Men det virkede fint på HGST Side."
der er 2 pins. går ud fra de er til en evt. jumper.
Men synes ikke lige jeg kan finde nogen info om det?
Nogle som ved det?
Lidt til den paranoide.
Ringeklokke med video, 2K opløsning; 2560 x 1920
Der er sat zone op hvor at menneskebevægelse giver notifikation på telefonen, og der kan snakkes med folk der ringer på osv... 🙂
Black Friday køb.
... Men der er lidt mere som skal monteres, dette med henblik på ingen ko på isen ved ophold i udlandet mv.