Netværkskort problem

Netværks  d.  08. januar. 2021, skrevet af JakobSSS
Vist: 751 gange.

JakobSSS
 
Ny Bruger
Tilføjet:
08-01-2021 12:39:45
Svar/Indlæg:
15/2

Hej HWT!

Jeg har et stort problem på min stationær, hvori der sidder et Asus Z490-P bundkort. Da jeg tændte PC'en i går, så var netkortet "forsvundet". Jeg havde ingen tilgængelige forbindelser under netværk og kunne ikke se mit netkort i enhedshåndtering (eller andre steder). Jeg installerer derfor iTunes via USB og får smidt noget internetdeling på, hvorefter jeg: 

- Opdaterer Windows og valgfrie drivers deri. 

- Prøver at installere Realtek LAN driver med følgende resultat: "The Realtek Network Controller was not found. If Deep Sleep Mode is enabled Please Plug the Cable”

- Jeg søger derefter nettet tyndt for det og har ram og mobo-batteri ude uden virkning. 

- Resetter BIOS til default 

- Prøver at installere driver gennem enhedshåndtering, men får code 10. 

 

Derefter prøver jeg så at nulstille PC til fabriksindstillinger - uden internet. Efterfølgende installerer jeg igen iTunes og får internetdeling og opdateret PC osv. Den siger stadig det samme som før... MEN lige pludselig efter have gjort det samme igen og igen, så er der internet. Jeg får så installeret alt hvad jeg skal bruge derpå og genstarter så PC'en med det resultat, at netværkskortet er væk igen... Jeg aner ikke hvordan jeg løste det første gang og slet ikke, hvordan det så forsvandt igen...

 Håber I kan hjælpe mig!

Delfinos
 
Nørd
Tilføjet:
08-01-2021 13:40:47
Svar/Indlæg:
355/1

Hvis ikke du kan finde netkortet i enhedshåndtering er det ikke et driver problem, så ville den vise det som en enhed med fejl.

Du kan evt kigge i bios om det er slået fra der.

Ellers er det sandsynligvis en løs forbindelse, eller et dødt netkort.



JakobSSS
 
Ny Bruger
Tilføjet:
08-01-2021 14:08:52
Svar/Indlæg:
15/2

Jeg kan godt finde den, men står som ukendt enhed. :/ 

 

Kan bare ikke forstå den er død, når den nu virkede kortvarigt i går aftes?



da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
08-01-2021 14:25:50
Svar/Indlæg:
4437/91

Prøv at lave en LiveUSB med en linux af en slags, boot en gang og se om den finder noget. Hvis den finder kortet og laver netværk er det Windows installationen der skal have en omgang. Hvis den ikke finder kortet er det nok lidt mere problematisk, men kan løses med et løst netværkskort / USB-stik.

 

EDIT: Du får lige den her med: https://recoverit.wondershare....



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af da9els d. 08-01-2021 14:27:16.


Delfinos
 
Nørd
Tilføjet:
08-01-2021 16:17:15
Svar/Indlæg:
355/1

Mente nu også kun den kunne være død hvis du slet ikke kunne se den.

Det kan stadig være tilfældet, selv en død chip kan virke nogen gange.

Men som #3 siger prøv med en linux, så kan du få udelukket at det er driveren.