Langsom start af hjemmesider - downloader proxyscript

Netværks  d.  28. januar. 2021, skrevet af wepor
Vist: 469 gange.

wepor
 
Overclocker
Tilføjet:
28-01-2021 15:11:35
Svar/Indlæg:
444/92

Hej

Jeg har lidt udfordringer med at hjemmesider er langsom om at åbne hvor den i status linie står download proxyscrip. Hvis jeg nu slår proxy fra i windows 10 fungere det fint. Det er kommet efter jeg er flyttet.

Min forbindelse er Fiber fra Fibia(deres udsttyr er icotera i6850 standard opsætning) den går til en asus router(Asus N56U med padavan firmware og kabel er sat i lan port1)

Jeg har en ide om at det er Asus routeren der laver balladen, nogle der evt. har en ide hvad jeg kan prøve at slå fra i routeren for at se om det køre normalt igen uden at slå proxy delen fra i windows 10.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2021 17:31:05
Svar/Indlæg:
5874/1287

Måske du kan finde lidt hjælp her?

https://www.ghacks.net/2020/05...



keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
28-01-2021 19:25:25
Svar/Indlæg:
833/39

Jeg oplevede samme problemer med en Asus rt ac66u.

Der var fin forbindelse på selve netværket, computer til fjernsyn osv. men forbindelsen til selve nettet, hvor routeren stod i bridge mode kablet til computeren, forsvandt. 

Eneste måde at slippe af med problemet var et hard reset af routeren.
Og det løste kun problemet i en dag eller to, højest.
Trak et kabel til computeren i stedet og satte routeren i repeater mode i stedet og problemet forsvandt?

Jeg googlede mig frem til andre med lignende problemer og der var ikke en solid løsning, på hvorfor. Det var oftest en kombination af fejl i router eller udfald i din forbindelse. Med fiberforbindelse, er det nok routeren, der knaser lidt.

 



wepor
 
Overclocker
Tilføjet:
28-01-2021 22:26:22
Svar/Indlæg:
444/92

Havde nok fornemmelsen at det var min Asus router der lavede balladen, da jeg bruger den som switch efter routeren fra fibia. 

Jeg vil investere en ny switch til at starte med. Men kunne prøve at se om min gamle Asus router kan sætte i repeater hvis muligt.



SIOUX
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2021 23:21:55
Svar/Indlæg:
1478/40

 

wepor skrev d. 28-01-2021 22:26:22

Havde nok fornemmelsen at det var min Asus router der lavede balladen, da jeg bruger den som switch efter routeren fra fibia. 

Jeg vil investere en ny switch til at starte med. Men kunne prøve at se om min gamle Asus router kan sætte i repeater hvis muligt.

Jeg ved godt at Fibia siger, at du skal bruge deres router. Men det passer altså ikke. Har selv lige fået Fibia og bruger min egen Asus AC86U i stedet for deres uden problemer.