Spørgsmål om power limits

Grafikkort d.  29. januar. 2021, skrevet af killman
Vist: 495 gange.

killman
 
Superbruger
Tilføjet:
29-01-2021 14:21:27
Svar/Indlæg:
183/66

Hey, jeg faldt over denne video om stock power limits på forskellige kort. Jeg har lige fået mit 3070 Ventus OC 2x, som ligger helt i bunden af stock power limits på det chart han viser ved andet timestamp: https://www.youtube.com/watch?... ;

Jeg valgte at smække nogle case fans på kortet i stedet for stock blæserne og gik fra +90c til 71-75c (67c med åbent kabinet) i FurMark.

 

Er der noget jeg kan/bør gøre for at få lidt ekstra ud af dette kort siden jeg nu kører væstenligt køligere end kortet er testet til? Ud fra det chart der ser det jo ud som om kortet er undervoltet i forhold til konkurenterne. 

gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
29-01-2021 14:44:34
Svar/Indlæg:
5678/460

vis man skal ændre power limits skal du have custom bios på  og aligevel er det ikke sikker du får noget særlig ud af det :) 

lavere temp kunne dog betyde du får højere konstant turbo boost .. istedet for at den falder hurtig igen pga. temp  så det giver noget :) 



mangekyo
 
Superbruger
Tilføjet:
29-01-2021 14:46:05
Svar/Indlæg:
516/11

Næ, det eneste der kan ændre på det er en custom bios med andre power limits mener jeg.

Og, så vil jeg også sige, at MSI Ventus 2X er et af de kort som kun lige har nødvendig køling og ikke mere. Så vidt jeg har forstået med kortet, kan det lige nøjagtig klare det kravene til køling og ikke mere.

Så, hvis du vil have at den skal booste mere "stabilt" er det temps og power limit, og hvis du vil flashe en custom bios på, så kan du kun sørge for at holde temps nede.



freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
29-01-2021 15:36:56
Svar/Indlæg:
6367/477

Jeg tvivler på at du finder en BIOS med ulåst power limits til 3070. Jeg har ingen kunnet finde.

Det du kan gøre er at lodde en ekstra shunt ovenpå dem der sidder der i forvejen, dette får kortet til kun at læse halvdelen af den strøm det egentlig trækker, da modstanden er halveret. På den måde ender du med et power limit der er så højt at kortet aldrig vil clock ned på grund af power ihvertfald.

Du har dog et mindre problem med køling, der skal nok lidt mere til for at få kortet til at boost mere. Hvis du laver shuntmod kan du på samme tid skifte kølepasta, eller helt skifte køleren måske.

Det næste du kan gøre er at overtage volt styringen fra VRM controlleren, men den VRM er vidst ikke så god.



afrom1
 
Overclocker
Tilføjet:
29-01-2021 16:37:09
Svar/Indlæg:
120/1

du kan godt få en støre power limmet, ved at prøve dig frem og flashe bios fra andre 3070 med en højer power limet dog er det ikke altid. De virker også kan det være noget rod at fikse og der kan det være godt at have en bakup gpu og eller en anden windows instalation uden driver's eller adgang til netted så du kan flashe den gamle bios.  

og så bør du nok fine et andte program at teste med der er mere realistisk når det kommer til temprature og strømforbrug ftx 3dmark time spy,firestrike,portroyla, unigine superposition etc.



killman
 
Superbruger
Tilføjet:
30-01-2021 00:24:49
Svar/Indlæg:
183/66

Tak for alle svarene.
Nah, det er fint. Vil ikke ud i alt muligt omstændigt bøvl fra at skrabe et par fps mere på kortet. Tænkte at hvis det nu bare handlede om at tilføje et par volt i bios eller i afterburner, så kunne det være noget man skulle gøre.