Java/CSS

Diverse d.  09. februar. 2021, skrevet af Brian MC
Vist: 622 gange.

Brian
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2021 13:34:49
Svar/Indlæg:
850/212

Hey

er der en haj til programmering der måske kan hjælpe mig med en kode til hvordan jeg får et billede til at fylde 100% 
jeg tænker det er Java/CSS det er programmeret i 

min kode ser sådan her ud

Jeg har prøvet med "auto" og "100%" med det vil den ikke være med til

 

 "name": "rscp_plot",  
   "type": "plot", 
   "replace": "RSCP KM", 
   "size": { 
     "w": 1300, 
     "h": 1900 
   }, 
   "inputs": {"power_adjust":0} 
 }, 
 { 
   "name": "ecno_plot",  
   "type": "plot", 
   "replace": "ECNO", 
   "size": { 
     "w": 850, 
     "h": 1300

Brian

Minava
 
Superbruger
Tilføjet:
09-02-2021 13:49:40
Svar/Indlæg:
143/25

Det der er hverken java eller css. Det ligner dog en json formattering men det siger ikke ret meget.
 

Det er noget nær umuligt at hjælpe uden mere information...



Brian
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2021 14:15:08
Svar/Indlæg:
850/212

okay kan desværre ikke sige så meget da jeg heller ikke selv ved det

 



keld43
 
Overclocker
Tilføjet:
09-02-2021 19:29:56
Svar/Indlæg:
833/39

 

Brian MC skrev d. 09-02-2021 14:15:08

okay kan desværre ikke sige så meget da jeg heller ikke selv ved det

 

Som #1 siger, så er det json.
Jeg ville lave en css override i stedet for at ændre i json koden, som hurtigt kan fucke resten op på pågældende side.

Css skal dog have et target at ramme. Ud fra de oplysninger her, er det svært at vide hvad det target er.
Du kan sende mig et link til siden du vil have ændret, så kan jeg kigge på det for dig.

Du kan også selv finde frem til det, hvis du gerne vil lære lidt mere om det. Load siden med billedet på, gerne i chrome eller firefox. Højreklik på billedet og vælg inspect/undersøg, alt efter hvilken browser du bruger. Det åbner en lille mini redigerings side til højre i browseren.
Den vil vise dig den viste html kode og css styles. Her kan du faktisk også ændre værdier i realtid, for at se om din css eller kode ændring vil virke - nyttigt, når man er ved at lære f.eks css.
Hint, du skal skal have fundet ud af hvilken "Div" boksen ligger i og med den kan du ramme rigtigt med din css.

Et andet uundværlig lille værktøj, som både lader dig lege med css og html er denne:
https://www.w3schools.com/css/... hvis du skal prøve et par teorier af, men ikke vil lege med offline server eller live redigering af din side. 

Go jagt 😉



NetKongen
 
Ny Bruger
Tilføjet:
19-02-2021 11:10:04
Svar/Indlæg:
4/3

Som Keld er inde på, så tænker jeg også det nok er nemmest for dig bare at overskrive styingen på billedet.

Det kan du enten gøre ved at finde den klasse (class) der er på billede overskrive den med din egen stying. 

Det kan muligvis være, at du skal bruge !important for at få dine egen styling til at slå igennem. 

Hvis du har adgang til HTML´en kan du også smide et style="" ind på img-elementet og gøre det den vej igennem.

Jeg gør det hele tiden på min side https://www.billig-webhosting.... , som er lavet i Bootstrap, og her kommer man tit ud for, at man gerne vil overskrive en klasse eller to. Her er der dog ikke tale om at elementer og styling hentes ind via json.

Hvilket CMS sidder du og arbejder med?