Hjælp til internet

Netværks  d.  15. februar. 2021, skrevet af Markschou
Vist: 842 gange.

Markschou
 
Overclocker
Tilføjet:
15-02-2021 19:01:00
Svar/Indlæg:
0/1

hej allesammen

Jeg er ny herinde og heller ikke særlig begavet når det kommer til it og den slags. Jeg har et problem med internettet herhjemme. Jeg betaler for 1000/100 mbit hos Yousee, vores router er placeret i stueetagen i et form for bryggers, hvor alle vores kabler er( installeret og placeret af en tekniker fra yousee). Problemet er at vi på 1. Sal modtager rigtig dårligt signal. Jeg spiller en del playstation online, men får virkelig dårligt signal. Jeg har købt en powerline adapter fra netgear den hedder PL1000, jeg har placeret den ene ved routeren og den anden inde på værelse på 1.sal hvor der går kabel direkte til min ps5, dog får jeg kun 30 mbit download og ca 10 i upload, hvilket ikke er acceptabelt. jeg har forsøgt at flytte routeren op på 1. Sal, hvor der er et COAX kabel, men det virker ikke. Routeren hvilket er en Sagemcom fast 3980, som man får med fra Yousee lyser i upstream downstream men blinker på internet. Jeg har overvejet at købe bredbåndsforbindelse fra telenor med fiberstik med hastighed på 1000/500 mbit. problemet er at de højst sandsynligt vil placere routeren i stuen, da det ikke virker på 1.sal, jeg tvivler derfor på at det vil hjælpe. er der nogle herinde der har nogle gode råd til hvordan jeg kan løse problemet? Jeg har snakket med Telenor og de siger at man ikke kan bestemme hvor routeren skal placeres og at det højst sandsynligt nok bliver samme sted som den sidder nu. Vi har mest brug for internet på 1.sal, og det er ikke muligt at trække kabel fra stuen op til 1. Sal. har i nogle gode råd eller en hurtig løsning på problemet

Had
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2021 19:05:40
Svar/Indlæg:
804/29

https://hwt.dk/forum/352856/ub...

Der er snak om forskellige mesh netværk. Ubiquiti har længe været en favorit herinde, men læs også #25. Til gaming er der dog ingen tvivl, træk kabler.



Delfinos
 
Nørd
Tilføjet:
16-02-2021 10:45:45
Svar/Indlæg:
355/1

Nå du ikke kan trække kabler vil Ubiquiti AmpliFi HD være et godt valg.

Det er netop lavet til at ap'erne sættets i en stik kontakt.

 

Det er muligt det kun er mig der havde en dårlig oplevelse med telenor, men synes de har elendig kundeservice.

De startede med at sende en router uden de nødvendige adaptere, og de indrømmede at de vidste det før de sendte pakken.

Men de tilbød da at sende en adapter til mig mod betaling, for 10 gange hvad de kan købes for.

Det fortsatte sådan hver eneste gang jeg skulle have noget at gøre med dem.

Helt indtil jeg skulle returnere deres router, som de i øvrigt ikke ville indrømme at have modtaget.

Selvom jeg havde kvittering for de havde modtaget pakken, så det kostede mig altså 700+fragt.



speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2021 15:49:25
Svar/Indlæg:
786/83

Hej Mark

Jeg ville tage en snak med YouSee og høre, om de ikke kan få en tekniker til at se på jeres antennestik på 1. salen. Jeg er sikker på, at det ikke koster ret meget at få det ændret, så I kan tilslutte routeren til stikket på 1. salen.

en anden løsning er at se på noget MESH netværk fx AmpliFi fra Ubiquiti

https://store.amplifi.com/prod...

Jeg har selv sådan et sæt og er rigtig glad for det. Det kræver dog, at der skal ændres i opsætningen af din router fra YouSee, så routeren kun fungerer som modem.



Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af speed six d. 16-02-2021 15:52:01.


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
16-02-2021 17:05:17
Svar/Indlæg:
5678/460

mener ikke du kan flytte signalet til et andet antenne stik .. mener det SKAL være det første antenne stik i husstanden  , men kan betale sig og høre hvad yousee siger :) 



M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
16-02-2021 19:15:16
Svar/Indlæg:
2084/124

Kan du huske hvad at TDC (ikke yousee) teknikeren oplyste din signal styrke var? 

Der sidder sandsynligvis en lille metal dims hvor at der står DVU 4-204 GI LTE på, fra denne går der en ledning direkte til dit modern, og en anden til en fordeler ud til alle dine udtag. 

Den lyser ikke fast i upstream, da det første punkt lukker for returvej/upstream på TV siden (dette et krav fra tele data styrelsen) 

Finder du udtaget på din fordeler som går til et stik, kan du sætte det over på data, og sætte et blænddæksel med en dobbelt F-con (du kan også sætte et HNI op, men det er jeg ikke sikker på at du lige kan købe) 

Det eneste lille men, det forudsætter at det er fra en fordeler - er det igennem andre stik går den ikke. 

 

... Men ellers er der hhv. Mesh & accesspoint som alternative løsninger. 

 

Mvh. Marc

Tag evt et billede af det som der er i bryggers. 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af M.Beier d. 16-02-2021 19:15:58.


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2021 11:39:49
Svar/Indlæg:
786/83

#4

Da sidste to lejligheder, jeg har boet i, har det været muligt at placere routeren i flere forskellige rum i lejligheden. De var alle forberedt til internet via Coax, og jeg havde YouSee som leverandør.



M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
17-02-2021 15:46:53
Svar/Indlæg:
2084/124

 

speed six skrev d. 17-02-2021 11:39:49

#4 

Da sidste to lejligheder, jeg har boet i, har det været muligt at placere routeren i flere forskellige rum i lejligheden. De var alle forberedt til internet via Coax, og jeg havde YouSee som leverandør.

Ved hastighed over 300/60mbit bør det ikke være muligt, da et docsis 3.1(4-204MHz, mod 4-65 fra 3.0) kombitabel stik skal anvendes og at man over samme karm lukker for returvejen på alt andet end modem.

Dette gør man således at husforstærkere, TV mv. Ikke kan sende støj tilbage og derved forårsage at én kunde hiver 200 andre offline. 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af M.Beier d. 17-02-2021 15:50:25.


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2021 16:14:57
Svar/Indlæg:
786/83

Nu er det over 6 år siden, jeg boede i lejlighed, og jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke kan huske, hvilke hastigheder jeg havde mulighed for at få.

Jeg ved dog, at jeg i den ene lejlighed havde routeren installeret først i stuen og siden i et andet værelse, der blev brugt som kontor, fordi jeg ville have en kablet forbindelse fra router til computeren på kontoret.