System vil lige pludselig ikke starte

Diverse d.  27. februar. 2021, skrevet af PearsonDK
Vist: 410 gange.

PearsonDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2021 21:34:20
Svar/Indlæg:
763/46

Hey

 

Kom hjem fra  arbejde igår, og startede mit system op. Men den går bare i et start bootloop. Genstarter efter 1-2 sekunder. Systemet har kørt upåklageligt i lang tid. 

 

Skilte det af i dag, nulstillede bios, og samlede det separat. Første forsøg efter at have samlet det separat starter det op uden problemer? 

Montere herefter anden ramklods og sætte GPU i. Systemet starter igen uden problemer. Tænker at det må være kabinettet der korsluttede bundkortet. Men efter 20 minutter i windows. Crasher systemet og er tilbage i bootloop med og uden GPU. Nogen som har et godt input?

Video: https://photos.app.goo.gl/syqQ...



Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af PearsonDK d. 27-02-2021 21:35:05.
freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
27-02-2021 22:15:54
Svar/Indlæg:
6368/477

Hvis det er system i profilen må du have en debug LED eller en LED der fortæller hvor det går galt. Evt. en hurtig video af disse dioder eller LED display vil kunne hjælpe en hel del.

Umiddelbart lyder det som om at det ikke kan træne RAM korrekt. Prøv med en stang igen, reset BIOS osv, se om det vil starte?



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
28-02-2021 12:27:32
Svar/Indlæg:
1919/73

Jeg tror sgu det er dit MB 



Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2021 12:37:54
Svar/Indlæg:
1906/25

Kan jo være et hav af ting, og som #2 siger, kan det være MB. Det er bare meget sjældent, at det er mobo.

Mobo fejl som regel DOA, når vi taler kvalitet. (Går ud fra mobo er som i din profil)

Hvad med når du kun kører 1 ram-blok + GPU? som #1 skriver. Eller giv ram  en smule mere spænding. Efter tid, kan ram godt kræve et lille nøk op.

Har du noget "dims" tilsluttet? Underligt gamer keyboard eller lign? Din harddisk måske? Eller PSU?

Går ud fra, at din spand ikke er groet til støv og kattehår.



PearsonDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2021 13:30:35
Svar/Indlæg:
763/46

Der ligger video i #0 med fejlen : https://photos.google.com/shar...

 

Men har rodet lidt med det. Og har haft CPU ude, og sat i igen. Og nu er problemet væk 🙄

Venter lige med at samle igen, indtil jeg har testet lidt mere.