Kompatibel docking station til HP Elitebook

Bærbar d.  28. februar. 2021, skrevet af tipsen
Vist: 445 gange.

tipsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2021 00:12:39
Svar/Indlæg:
197/63

Jeg har en HP Elitebook 850 G6 (7YK59EA) og søger en kompatibel dock, men har svært ved at navigere i junglen af muligheder. 
 

Jeg har mulighed for at købe en billig HP Thunderbolt dock 120W G2 (2UK37AA), men er den en brugbar mulighed? Der virker til at være mange varianter af HP's dockingstationer. Nogle der har overblik eller kendskab til en web-service jeg kan bruge? Der må da findes "kompatible docks til denne bærbare" eller "kompatible bærbare til denne dock"?

Don
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2021 09:34:04
Svar/Indlæg:
644/8

Du har ikke USB C i skærmen? Så kan du bruge skærmen som dock

 

Jeg har droppet den traditionelle dock på arbejdet efter vi har fået usb-c



speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2021 10:24:01
Svar/Indlæg:
786/83

#1

Jeg kan nu stadig godt lide brugen af dock. Det giver for mit et lækkert clean look, når man kan have al kabling/tilslutning til docken out of sight og så kun have ”et” kabel til skærm og et kabel til den bærbare.

Jeg har en Lenovo X1 Carbon, så jeg kan desværre ikke hjælpe med Bud på HP specifikke rocks.



tipsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2021 11:04:06
Svar/Indlæg:
197/63

#1: God idé. Den tanke har jeg slet ikke tænkt... - jeg har en Asus P27AC (https://www.asus.com/Displays-... ) - den har USB-C og kan levere 45W - gad vide om det kan fungere?



tipsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2021 11:12:34
Svar/Indlæg:
197/63

#2: Tak for input. Ser lige, hvordan det evt. kan virke med skærmen direkte og så sammenligner jeg med fordele/ulemper med en dock-løsning.



Don
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2021 12:09:25
Svar/Indlæg:
644/8

#2 jeg har alle kabler routet op i skærmen, og så kun et usb-c kabel til computeren. Det synes jeg ser mere clean ud. En dock fyldt med kabler på bordet kan se rodet ud :D

 

#3 prøv det da. Det kan være du lige skal opdatere bios og driver på HP. USB-C kabler ikke altid lige gode. Vi har bøvlet lidt med at finde de rigtige som virker og holder.

 

 



tipsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2021 12:15:37
Svar/Indlæg:
197/63

#5: Det vil vel ikke være et issue, at jeg både bruger skærmen til den stationære PC samt den bærbare?



Don
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2021 12:19:30
Svar/Indlæg:
644/8

#6 Bør det ikke være.

Jeg tror ikke alle skærme opfører sig ens angående docking muligheder. Jeg kan sagtens skifte input. 

Når min telefon er i oplader kabel tilsluttet skærmen, kan jeg skifte skærmen over til at vise telefonen og bruge mus og keyboard. 



tipsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2021 12:23:00
Svar/Indlæg:
197/63

#7: Cool - hvad er det for en skærm du sidder med?



Don
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2021 12:53:01
Svar/Indlæg:
644/8

En samsung 43" ultrawide buet.

 C43J890DKU



tipsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2021 15:06:21
Svar/Indlæg:
197/63

Hvis man nu kobler den bærbare til skærmen via usb-c/thunderbolt... - hvad så med følgende problemstillinger?
Jeg har et trådløst mus-/tastatursæt fra Logitech med en usb-dongle som modtager. Hvis man smider donglen i skærmens usb-hub, kan skærmen så afgøre om den skal smide input videre til den stationære eller til den bærbare koblet op via usb-c/thunderbolt...?
Hvordan håndteres den problematik i dit setup?
Hvad med netværk - er det så bare trådløst fra den bærbare og så må den få et kabel i røven, hvis højere hastigheder er nødvendige?



Don
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2021 15:49:57
Svar/Indlæg:
644/8

Angående netværk, så har jeg testet en usb RJ-45 dongle i skærmen og det virkede.

 

Mus/tastatus/headset så bliver det skiftet når jeg skifter billede. Men jeg er ikke sikker på det virker ens på alle skærme.



speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2021 20:26:19
Svar/Indlæg:
786/83

#5

Det kan det sikkert også være. Jeg synes bare, at alle de kabler, der kommer ud af skærmen bagpå forstyrrer mit ønske om et clean look. 
 

Mit største problem vil dog være, at skærmen sjældent har nok USB-porte til mig.



speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2021 20:30:19
Svar/Indlæg:
786/83

#6

Hvis du bruger skærmen både til den bærbare og den stationere, skal du være opmærksom på, at du så evt. skal skifte USB upstream kablet mellem den stationære og den barbare - dette for at sikre dig, at de USB-enheder, du har tilsluttet skærmen, virker på den maskine, du arbejder på.

Det kan måske være, at du kan anvende skærmens USB-b port til at connecte til din stationære og Thunderbolt porten til at connecte både billede og USB til din bærbare. Der må du lige prøve dig frem.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af speed six d. 28-02-2021 20:42:38.


tipsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2021 16:05:33
Svar/Indlæg:
197/63

Så fik jeg testet det af! Skærmen har bl.a. 2 Thunderbolt porte med hhv. 15W og 45W og den med 45W kan fint køre den bærbare. Så er der blot issue med hvor skærmens usb-hub kobler sig på - jeg har fået det til at fungere med mus/tastatur til en logitech unifying receiver koblet til skæmens usb-hub. MEN det virker ikke til at være nemt at få den til automatisk at switche mellem de to computere afhængigt af det input jeg vælger til displayet.
Der står dette i vejledningen:
"Both Thunderbolt and USB Type B can be upstream port. The first port plugged
in will be recongnized as an upstream port. If you would like change it to the
other port, disconnect current upstream source and plug in the other port."
Det tyder på, at det ikke er nemt at switche, men at jeg skal ind og ud med kablerne i skærmen for at få usb-hub hægtet på den "rigtige" computer - det kunne være smart, hvis hub'bens valg af downstream forbindelse afhang af inputsignal til display...
Det vil dog ikke være anderledes end med brug af en hub - der vil jeg også være tvunget til at flytte selve receiveren...
Så konklusionen må være at dock'en fint kan undværes og det er meget begrænset, hvad jeg vil få ud af den når der nu er Thunderbolt support i både skærm og computer.