GTX 590 & Windows 10 /Z97

Grafikkort d.  10. marts. 2021, skrevet af Trueson
Vist: 469 gange.

Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2021 22:38:48
Svar/Indlæg:
638/62

Hey HWT 

I et nyt build har jeg (lidt optimistisk) forsøgt mig med at få et gammel GTX 590 (dual GPU) til at virke i med Windows 10 (ny installation)! Fik gang på gang code 43 i enhedshåndteringen (og deaktiveret GPU(er))/lav opløsning, men fik det til sidst til at virke ved at installere version 10.1.1.45 ntel® Chipset Device Software (og kun den version), så snart det er installeret aktiveres GTX 590 (begge GPU'er) og ALT virker inkl gaming og det med det samme!!! MEN SÅ, hver evige eneste gang man genstarter slukker windows igen for grafikkort(ene)/code43/lav opløsning indtil man geninstallerer Intel driveren og sådan kan man blive ved! Bundkortet er et MSI Z97 gaming 7, men altså det virker jo i windows så ved ikke om det kan skyldes en BIOS instilling (har disabled fast boot). Jeg har forsøgt at få Windows til at blokere for at ændre på driverne under start, men uanset hvad jeg gør hjælper det ikke før jeg geninstallerer chipsæt driveren. 

Der er en stor øl på højkant til den som kan hjælpe mig i mål herfra, so close but so far! :/ 

Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
10-03-2021 22:48:02
Svar/Indlæg:
4981/47

Prøv at låse Pci-E til 2.0 i bios. Evt start i safe mode og installer drivers der også genstart.

Ellers ved jeg sku ikke lige hvad det kunne være, lyder mystisk :P



Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2021 22:57:10
Svar/Indlæg:
638/62

#1 

Okay det har jeg ikke prøvet, men du mener godt BIOS indstillinger (fast/secure boot eller PCI etc) kunne spille ind? Man skulle bare tro det var et window 10 issue (auto update / rollback) når man kan få det stabilt i windows med chipset driver installeringen. 

Ja er sku mystisk, men prøver lige safamode installering i morgen. :) 

 



yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2021 11:49:16
Svar/Indlæg:
1346/11

du kan også teste grafikkortet hvis der er et ekstra pci-express slot og se om det sker der.