Kender jeg en som har forstand på garantier i den juridiske forstand?
Jeg sidder med en ret indviklet sag hvor jeg har købt et en top gamer laptop som aldrig rigtigt har virket, dvs. den lukker ned når man spiller på den på bare medium settings.
Jeg har skrevet dette til dem og har haft løbene reparationer og prøvet forskellige ting, den har så også lagt meget stille både hos mig og reparatør og garantien er udløbet.
Intet problem kunne findes, den køre 3d animation stress tester fint, men når man spiller på den(som de ikke gjorde lukker den ned efter 10 min - 2 timer)
imellem tiden har de skiftet ejer, og han skyder skylden derover på sin vis, men man overtager vel alt tænker jeg. Samme navn, froggaming.dk
Jeg har fundet ud af en af grundene til at de skiftet ejer var pga, forskinet drift dvs tog forskyd på vare uden at sende OG ringe dele til production, som jeg går ud fra jeg er ramt af.
Ting som er gjordt: skiftet tastetur, strømforsyning, kølepasta, renset blæser, test of 3d grafik kort, test of ram.
Håber i kan hjælper eller isdder jeg med en laptop til 12 tusiden jeg kun kan spille facebook spil på eller gamle spil på laveste settings, mens den lyder en affugter på fuldblæs
Så længe du har meldt fejlen første gang, inde for garantiperioden, så burde du være dækket. Hvis de tester maskinen til at virke fint, og du tester den til at ikke virke - så skal du have dokumentation. Ellers er det påstand mod påstand. Så du skal tage video af computeren der går ned.
Hav lige i mente, at garanti og reklamationsret ikke er det samme.
Reklamationsretten er en del af købeloven, det er garantien ikke.
Folk blander de to ting sammen konstant.
Jeg har lignende problem med den Abook jeg har nu, og også den Asus ROG jeg havde før, hvor udfordringen er at blæserne bliver kvalt når maskinen står "på fødderne". Kommer du f.eks. en bog under hvert hjørne bagtil, eller stiller din bærbar på en af de der "bærbar kølere" gerne med blæser i, så vil du få en bedre drift temperatur på din bærbar, grundet den nemmere kan få "frisk" luft, og kan kaste den varme luft længere væk.
OK tak, har tjekket op på det, jeg har 3 år fra første klage, så jeg har 6 måneder endnu, hvordan går jeg så frem fra nu?
Senosk skrev d. 18-03-2021 14:44:24
Hav lige i mente, at garanti og reklamationsret ikke er det samme.
Reklamationsretten er en del af købeloven, det er garantien ikke.
Folk blander de to ting sammen konstant.
Der er som sagt allerede en blæser under, tænker ikke det vil hjælpe.
M.Thomsen skrev d. 19-03-2021 14:17:36
Jeg har lignende problem med den Abook jeg har nu, og også den Asus ROG jeg havde før, hvor udfordringen er at blæserne bliver kvalt når maskinen står "på fødderne". Kommer du f.eks. en bog under hvert hjørne bagtil, eller stiller din bærbar på en af de der "bærbar kølere" gerne med blæser i, så vil du få en bedre drift temperatur på din bærbar, grundet den nemmere kan få "frisk" luft, og kan kaste den varme luft længere væk.
Tak for svaret. Det var også min tanke. Dokumentionen ligger hos dem, og de har skiftet ejer. Lader til det bliver op af bakke?
svedel77 skrev d. 18-03-2021 14:09:16
Så længe du har meldt fejlen første gang, inde for garantiperioden, så burde du være dækket. Hvis de tester maskinen til at virke fint, og du tester den til at ikke virke - så skal du have dokumentation. Ellers er det påstand mod påstand. Så du skal tage video af computeren der går ned.