Northguard - Computerhjælp

Hyggehjørnet d.  02. juni. 2021, skrevet af sko
Vist: 1196 gange.

sko
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2021 13:38:51
Svar/Indlæg:
1954/464

Hej

Jeg er selvstændig - jeg har et lille rengøringsfirma. Og her den anden dag blev jeg ringet op af noget der hedder Northguard.

De vil lave et tjek at mit GDPR - er der nogle der kender noget til dem?

Det er selvfølgelig gratis osv. Men ved bare ikke om jeg gider bøvle med det.

Så hvis der er nogen der kender noget til dem, så ville det være cool

neemos
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
02-06-2021 16:08:11
Svar/Indlæg:
1129/307

Hejsa

Nu har du sikkert selv siddet og tjekket dem lidt ud på nettet for at finde ud af hvem de er. Men hvis ikke, så har jeg også kigget lidt på det, og umiddelbart ser det ud til at det er et helt legit firma og at det hele er i orden.

Kigger du på deres trustpilot, så er deres score helt i top og det er meget få utilfredse anmeldelser de har. Dog er der lige en ting der springer lidt i øjene på undertegnede, og det er at de lyder meget  ens mange af de top positive anmeldelser.

Men generelt, så er der aldrig noget der er gratis, og som et absolut minimum, så hænger du på at de bliver ved med at kontakte dig for at få dig til at signe op til deres services, hvilket jeg kan se et par stykker der også gør opmærksom på inde på trustpilot.

Men lad os se om ikke der er et par stykker herindefra der har været så heldige eller uheldige at bruge deres service og har lidt mere at kunne sige om dem 🙂



sko
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2021 19:54:34
Svar/Indlæg:
1954/464

#1

Ja. jeg har selv været på Trustpilot - men synes efterhånden det er sådan med Trustpilot at man bliver nødt til at sortere en del fra - krydret med en vis form for skepsis 

Men tror som sådan også det er legit - men som du siger.

Intet er gratis.

Jeg tror dog at de logger på via teamviewer - og så kan jeg ikke helt se hvordan de vil kunne overholde GDPR osv.

Generelt er jeg ikke specielt glad for at lade andre oprette forbindelse til min computer

🙂

Men tak for hjælpen - håber nogle har erfaringer med dem

 

🙂



Bonghætte
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-06-2021 23:07:50
Svar/Indlæg:
1271/38

 

sko skrev d. 02-06-2021 19:54:34

Generelt er jeg ikke specielt glad for at lade andre oprette forbindelse til min computer 

🙂 

 

Den skepsis bliver du bare ved med at have, for det har de heller intet behov for.

Husk på dine oplysninger er offentligt tilgængelige - Enhver kan ringe til dig og udgive sig for at være hvad som helst, jeg skal bare lige have fjernadgang og køre den her ene fil så lover jeg dig guld og grønne skove.

Såfremt de ikke har en anden løsning eller kan sende en repræsentant direkte hjem til dig så bør du antage det er snyd og humbug.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bonghætte d. 02-06-2021 23:08:21.


Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2021 21:26:59
Svar/Indlæg:
447/2

Som #3, Få en repræsentant ud til dit firma, så må de lave det GDPR tjek med dig i selskab :)

Et nogenlunde seriøst firma ville aldrig gøre sådan noget via Teamviewer eller andre remote support værktøj.