Bat fil "knapper er ubrugelig"

Software d.  02. juni. 2021, skrevet af DomDom
Vist: 648 gange.

DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
02-06-2021 17:22:00
Svar/Indlæg:
47/7

Hej HWT, 

 

 Jeg har rykket en .bat fil og tilhørende mappe til samme placering i en anden maskine. Jeg kan godt åbne .bat filen men kan ikke trykke på knapperne. Det er en kassessytem. Den gamle maskine er helt fuqt, der er ingen andre kopier af "programmet" 

 

 Hvordan kan jeg bruge denne .bat i den nye computer? 

Edit 1: Billed:

Edit 2: Har søgt på groovy halløj, der dukkede intet op.




Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af DomDom d. 02-06-2021 17:30:29.
svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
02-06-2021 17:44:38
Svar/Indlæg:
2263/307

Mon din BAT-fil peger på nogle programmer, som der fra den nye mappe ikke er adgang til/ikke eksisterer på den nye computer?



DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
02-06-2021 18:08:50
Svar/Indlæg:
47/7

Det gjorde den og der efter fandt jeg groovy mappen. 

 

Når jeg højreklikker og siger rediger komme denne op: 

 

@echo off 
start "Webserver" /MIN c:\groovy_data\apache\apache 
"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" -k 127.0.0.1/system.php 
c:\groovy_data\apache\apache -k stop



DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
02-06-2021 18:32:28
Svar/Indlæg:
47/7

Har ændret til chrome, samme problem... Så ændrede jeg til placeringen på internet explorer, der dukker intet op. Retter den så op til det oprindelige, så dukker der noget op men kan stadig ikke klikke på knapperne.

 



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
02-06-2021 23:10:40
Svar/Indlæg:
4033/364

bare så jeg er med - den starter en Apache webserver ?   

jeg tror nemlig ikke problemet er bat filen - den åbner jo bare en apache server - starter en browser på en specifik adresse og så stopper den apache serveren igen... (lige den del ved jeg ikke lige hvorfor - for jeg vil mene at den først skal stoppe Apache serveren når du er færdig - prøv evt at fjerne  c:\groovy_data\apache\apache -k stop)

 

 linksne må jo pege på noget andet (hvad hvis du højreklikker på et link og vælger "kopier linkadresse" - hvad siger den så?

ellers vil det stå i system.php filen

 

for mit umiddelbare gæt er de peger på  localhost/salg.php  - eller eller lign ? )
Det kan også være fordi du kører apache på en anden port end 80 
 

Det er ikke fordi at IIS eller en anden webserver kører på 127.0.0.1 ?

ellers

for så ville jeg nok se om Php.ini er sat op på samme måde - og det er samme php version  - for jeg tænker mere at det er system.php siden der linker på en måde som Apache ikke kan finde ud af.  

 

Php er installeret ikke ? 

Man kan nogle gange lave en php fil med følgende for at se hvordan opsætningen er (den skal også køres på den gamle maskine hvis muligt for at sammenligne) - burde virke- det er Laaaaaang tid siden jeg har rodet med php.. 

<?php phpinfo(); ?>



DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2021 04:01:57
Svar/Indlæg:
47/7

Jeg laver lige en lille  video med det :)



DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2021 06:20:52
Svar/Indlæg:
47/7

Der gik et par ting mere i vejen men nu er videoen klar og uploaded... Der er også lidt tid til at høre på lidt musik. Ved ikke hvad PHP er eller er i stand til dog fik jeg det isntalleret men resultatet er det samme.

 

Link til videoen samt php billedet  for neden:

OBS: Video´en kan KUN findes via denne Link!

https://www.youtube.com/watch?...


 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DomDom d. 03-06-2021 06:21:40.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
03-06-2021 07:15:56
Svar/Indlæg:
4033/364

fed musik :)
hmm - som sagt er et længe siden med php. 

hvad jeg kan se fra din video er at linksne laves via javascript - og der kommer en fejl der (innerhtml) - men betyder ikke nødvendigvis det er der fejlen er. 

Men hvad jeg lige kan se, så kører den data på en MySQL databaseserver - den kan man normalt få adgang til via phpmyadmin (du har et link til det i videoen)  - dvs. at du også skal have:

 

  1. sat MySQL op/installeret  hvis det ikke allerede er gjort - især ip/port og brugernavn/password  (i dine php filer bør det stå et eller andet sted i selve filen)
  2. Importeret data fra den gamle maskine - der ligger formodentlig en hel masse tabeller (jeg må erkende jeg ved ikke om man bare kan kopiere filerne - men i phpmyadmin kan man se om de er der)
  3. Mysql skal køre - du havde en mysql_NT fil i bin mappe - mit bud er at den starter den

i dit webbibliotek (formodentlig c:\groovy_data\) der ligger en fil der hedder system.php - denne fil kører på serveren og laver siden du kan se - dvs. kildekoden som du viser er et output fra php filen - dvs. hvis der er noget denne fil ikke kan finde (fx. MySQL databasen)  .

du kan prøve at editere den via notepad eller lign for at se hvad den prøver at forbinde til. 

kig især efter ordet include i starten af filen, da den så kan inkludere andre php filer.

hvis den ikke gør, så vil der formodentlig være noget $dbserver = eller lign. hvor den konfiguerer SQL server forbindelsen  - for den nye installation skal matche denne opsætning, eller så skal du ændre opsætningen der så den matcher din config (husk altid at tage backup INDEN du ændrer noget og vær opmærksom på at det kan være forskel på store og små bogstaver og at der fx. kan være et ; semikolon i enden af hver linje )  

 

den gamle maskine er den helt færdig? 



DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2021 07:51:10
Svar/Indlæg:
47/7

Uha... Allerede ved starten fik jeg nedtur på. Jeg gøre det her for en jeg kender. Han bruger en bærbar fra tidlig 80erne som kasseapparat (lidt overdrevet med årstallet) 😉  Det tog mig 2timer og 26min at overføre 164mb. Når maskinen tændes skal man slukke og tænde den 100-200 gange før der kommer billed på en ekstern skærm. Ud over det skal jeg vente en 20-30sek for at de ting jeg klikker på skal dukke op... 

 

Sååå, svaret  er at den mere eller mindre er færdig :D



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
03-06-2021 15:25:48
Svar/Indlæg:
4033/364

hmm - man kunne måske lave den om til en virtual maskine 

https://www.howtogeek.com/2131...

men teknisk set skal du "bare" have samme opsætning + databasen over hvis den ikke allerede er ovre (se #7 - men 164mb kunne tyde på at har dem ovre)  - man kan hvis man er lidt teknisk tage harddisken over fra den bærbare og sætte den som ekstern hdd via USB adapter eller direkte i computeren - men det er nok ikke noget man lige skal gøre hvis man ikke har prøvet det før.. 

 

men igen - det er formodentlig noget opsætning af mysql / PHP som skal matche den gamle opsætning - men pt. er det bedste bud at databasen ikke kører / er sat op så system.php can connecte.  så Tjek phpmyadmin for at se om tabellerne er der.. og tjek system.php for at se indstillingerne. 



DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2021 15:54:00
Svar/Indlæg:
47/7

Prøver nok at sætte den i en anden bærbar, reparer windows, installere nødvensige driver og håber på det bedste. Ville helst ungå det i starten, så det ikke var mig der mistede programmet hvis det sku gå helt galt. Må teste vidre og se om jeg kan løse problemet på computeren hjemme. Lykkedes det, så er der en i reserve😁👍  

 

Mange tak for den tid og alt det hjælp, det sætter jeg højt pris på... opdatere nok hvis jeg finder en løsning, i tilfældet af at hvis nogen sku samme vej og støtte på tilsvarende problemer



Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-06-2021 20:38:22
Svar/Indlæg:
447/2

inde i apache mappen, ligger der ikke nogle log filer du eventuelt kan dele / vise. Bare for at se om der skulle dukke noget op. Kunne jo være noget så simpelt som at dit PHP Modul i apache ikke kan starte pga manglende filer etc. 

 

Og du har tjekket at Java Script er slået til i f.eks Internet Explorer og Chrome?

 

IE: https://support.microsoft.com/...

 

Chrome: https://support.google.com/ads...



@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
03-06-2021 22:05:38
Svar/Indlæg:
4033/364

#10 ingen problemer - men som #11 skriver , så prøv - man bliver jo nysgerrig om det ikke kan lade sig gøre :) 



DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
03-06-2021 22:53:37
Svar/Indlæg:
47/7

Jeg tjekker det lige op... 

 

Edit: Java står på tilladt. Der må næsten være mere i det end hvad jeg har fundet frem fra den maskine så. Men der var da en masse ting jeg ikke lige fik tjekket op på som jeg ikke lige fik gjort. Tak for det hele alle. 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DomDom d. 03-06-2021 23:11:16.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
04-06-2021 20:10:40
Svar/Indlæg:
4981/47

Hvis den gamle disk ikke er død, så kan det være en mulighed bare at genbruge OS og data.

Hvilken OS brugte den gamle maskine ?



DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
04-06-2021 20:53:41
Svar/Indlæg:
47/7

Windows 7 jeg tager foebi ham og henter den i morgen. Smækker den nok i en anden maskine, rparer windows og installere de nædvendige driver...



Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
05-06-2021 00:00:50
Svar/Indlæg:
4981/47

Win7 og op er relativ nemt, bare sørg for det kun er den disk som er sat til, også start op i Safe mode et par gange for at loade drivers.

Vent med at reparere, hvis OS kan starte op self.