stofa og deres kundeservice

Hyggehjørnet d.  18. juni. 2021, skrevet af Tha PAC
Vist: 826 gange.

Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2021 19:10:23
Svar/Indlæg:
833/98

Nøøj jeg er ikke gode venner med stofa lige nu. 

Igår forsvandt vores internet, i løbet af 10min. Og kontakter jeg dem, kan de se at der ikke er noget signal på fiberen der kommer ind i huset. 

Svaret er så ja der går 3 til 5 hverdage inden vores tekniker kontakter dig for at aftale tid... 

Alt det sædvanlige er prøvet, men ingen succes.

 

Er det bare mig men er det ikke ret skidt man skal vente op til 5 hverdage på overhovedet få lov at aftale en tid med dem...

 

Og nej vi kan ikke dele internet via telefonen, da vi bor så langt ude vi knapt har 4g hvis vi står på taget af huset ;) så vi er totalt afskåret fra omverdenen ....

 

NOT HAPPY

cmnielsen
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
18-06-2021 21:21:00
Svar/Indlæg:
726/496

Jeg er heller ikke glad for dem og er yderst tilfreds med at jeg har mulighed for andre udbydere. Der er nok en grund til at de scorer lavt på trustpilot?

https://dk.trustpilot.com/revi... ;

 

Edit: gad vide hvorfor Andrea fra Stofa bruger tid på at sige tak for de gode anmeldelser og ignorerer de dårlige? Vel endnu et eksempel på at de ikke interesserer sig for kunderne generelt. De har i ALLLLLLTTTTTT for mange år haft monopol ( i hvert tilfælde i Aalborg) til at de har lært at man skal kære sig om sine kunder. Det går vel op for dem efterhånden som der kommer flere udbydere til via fiber og deres egne kunder forsvinder.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af cmnielsen d. 18-06-2021 21:26:04.


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
18-06-2021 21:23:15
Svar/Indlæg:
5678/460

stofa har jeg ikke noget godt og sige over for .. deres kunde service .. de lyver en op i ens åbne ansigt .. tager 5 mdr om at skifte kabel til gigabit port .. og det kunne deres tekniker ikke finde ud af :) 
og de sagde det ville tage 2 uger. så 2 uger= 5 mdr


da jeg så mister mit ustabile internet siger de 3-4 uger ? .. for at få mit net igen som de har smadret?  

så jeg gik i fona ..købt yousee udstyr .. gik hjem satte det til ... 45 mine fter havde jeg internet .. afbestilte stofa dagen efter :) 



mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2021 22:37:37
Svar/Indlæg:
4216/223

#2 hvad er fona?



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
19-06-2021 00:16:54
Svar/Indlæg:
5678/460

 

mfcods skrev d. 18-06-2021 22:37:37

#2 hvad er fona?

hehe .. Elektronik butik kæde der lukkede for nogle år siden 

går ikke ud fra du er så gammel , når du ikke kender fona hehe :) 



Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2021 06:06:49
Svar/Indlæg:
2211/331

Har haft Stofa i Laaaang tid,er godt tilfreds  med deres Kundeservice, en Hund var på besøg gnavede i min fjernbetjening til stofa tv boks ringede til Kundeservice  2dage efter kunne jeg hente en pakke i Pakkeboksen  uden beregning.

Noltus



Bizzy
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
19-06-2021 08:57:57
Svar/Indlæg:
60/2

Jeg har prøvet efter en flytning at stå 14 dage uden net fordi Stofa glemte at "tænde min forbindelse" ifølge deres support. 

De opdagede først problemet efter 2 uger, hvor jeg havde ringet dagligt. Hver gang fik jeg at vide, at alt var i orden i deres ende. Den sidste gang jeg ringede fortalte personen i røret med det samme, at de slet ikke havde aktiveret min forbindelse. Han forstod ikke hvordan de 14 andre jeg havde snakket med ikke havde kunne se det.

Jeg fik oven i hatten en regning for de 2 uger måneden efter. 



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2021 11:38:04
Svar/Indlæg:
5868/1285

Jeg har haft Stofanet, og det blev ikke en lykkelig skilsmisse. I dag har jeg WAOO, og dem er jeg til gengæld 100% tilfredse med.

Har dog Stofa TV, da WAOO ikke kan tilbyde TV her uden man skal bruge en setop boks (på trods af, at der er et coax stik på deres fiberbox, der hvor fiberen kommer ind i huset!!). Ikke flere strømskugere til mig tak, så jeg ser stadig (en smule) TV via coax, og alt andet går gennem min fiberforbindelse hos WAOO.



mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2021 12:00:08
Svar/Indlæg:
4216/223

#4 nope er kun ved at blive 42



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
19-06-2021 13:22:46
Svar/Indlæg:
5678/460

jeg havde fiber ved Syd energi som blev til Waooh som så blev til Stofa ,  det var først da det blev stofa det blev dårlig .. før det hver gang der var det mindste problem så blev det fixet .. og jeg har prøvet stofa siden .. men de har fejlet .. så jeg køre med yousee :) 

i starten var det lidt ustabil så jeg ringede til teknisk support søndag aften .. fik en tekniker ud tirsdag middag . der var noget problem i et fordelerskab  og mit stik var lidt gammelt så han udskiftede det og det fixede problemet 

stofa skulle have en tekniker ud i central skab og skifte et kabel over i en anden hub .. 5mdr .. og fejlede 



M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2021 13:51:01
Svar/Indlæg:
4112/52

Jeg har aldrig været imponeret af stofa's (dengang sydenergi) kunde support eller stabilitet på nettet.

De har fået for mange kunder, der presser deres anlæg for hårdt, så det er ustabilt, men dengang man boede ude på lars landmands marker, der var det den bedste mulighed.

Nu er man flyttet til byen, og så er det sq slet ikke til at få fiber, om end de efter 2 år endeligt har besluttet at etablere det i min ende af byen alligevel. Der var max 50/20 på kobber.



MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
19-06-2021 14:23:16
Svar/Indlæg:
5039/109

#7, coax stikket kan kun bruges hvis begge fibere i kablet er aktive. Den ene fiber er din internetforbindelse og den anden, som bliver konverteret til coax er en tv fiber. Tv fiberen kører på et parallelt system med alle de andre tv fibre. Det system er efterhånden forældet da det blot er en antenneledning i fiberform med flow tv. Man kan heller ikke have pause/play eller andet fancy på den type tv.



puma99dk|
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2021 14:48:52
Svar/Indlæg:
501/10

Jeg syntes personligt stedet for alt det reklame værk, wifi garanti osv Stofa mener de skal lave så smid hele lorte væk ansæt nogle folk som kan finde ud af det når der er problemer.

En grund til jeg ikke selv bruger stofa personligt de er for dyre, dårlig support, alt muligt ekstra crap jeg ikke kan bruge (Anti-virus, wifi lort osv.) vil hellere ha en forbindelse som virker altid uden brøvl.

 



lp_larsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2021 16:01:31
Svar/Indlæg:
403/71

Jeg vil indrømme, at det er længe siden jeg har haft Stofa. 

 

Men hvis det stadig er de samme forhold som dengang, vil jeg råde alle om at prøve alle andre muligheder, end lige netop Stofa. 

Deres internet var ustabilt, deres front-end support var inkompetent, deres back-end support var arrogante, deres regnskabsafdelibg var ubehøvlede og til sidst måtte jeg true med en politianmeldelse for af presning, og bondefangeri for at slippe for deres regninger. 

I et forløb på 6måneder efter jeg havde opsagt abonnementet se det de 4 regninger, 4 rykkere og truede med RKI 2 gange, på trods af at jeg hver gang jeg havde fat i dem for (endnu en gang) at få tilbagetrukket regninger sendte våben min opsigelse og deres kvittering for opsigelsen. 

Først efter en trussel om politianmeldelse afleveret til deres juridiske afdeling, med en slutfrist skete der noget ......   

 

Jeg havde fiber ved enig, men da de fusionerede med nordlys og min fiber så skulle flyttes over til Stofa, så kan jeg love for at jeg fik travlt med at finde en anden udbyder ......



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2021 16:58:57
Svar/Indlæg:
5868/1285

Det er korrekt #11, men havde coax-stikket virket i waoo-boksen, så brugte jeg den og ikke StofaTV. Jeg er 110% ligeglad med "pause" / "play" osv på alm TV. Det skal bare komme som i gamle dage UDEN man SKAL have en strømslugende TV-boks pr TV stående. Og lige til det er Stofa eneste mulighed her i Næstved. Alternativet er at jeg skal leje/købe 3 TV-bokse, og det vil jeg ikke. Så hellere TV via Coax-kabel 😎. 

Mit eget "master"-TV kan forøvrigt "pause"/"fortsætte" af sig selv, hvis jeg giver det en tilstrækkelig stor USB-pen. Ligeledes kan det sevl optage TV-programmer, så hvad skal jeg med en TV-boks pr TV(udover at bruge mere strøm)?



Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-06-2021 21:20:00
Svar/Indlæg:
833/98

Det første der sker når det kommer op og køre igen er jeg skifter væk. Gik fra Eniig men blev tvangsflyttet over til stofa da det overgik til norlys, og der har været problemer lige siden næsten.



MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
19-06-2021 23:16:59
Svar/Indlæg:
5039/109

#14, deres udfordring er at det er besværligt at bruge 2 fibere til hver kunde. Det optager dobbelt så meget plads i de større kabler ude i jorden, i gadeskabene og i kasseterne i rackskabene, fordi man er nødt til at have to strenge hele vejen fra accesshus og ud til slutbruger. Ingen kommer til at gå tilbage til den løsning.

Jeg har ingen tv pakker, og kan kun se dr's kanaler live. Har tv2play via mobil, netflix og måske snart ikke disney+ mere. Bruger det ikke, og følger ikke med i sport. Og så er mit liv for kort til reklamer man ikke kan spole forbi.



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2021 09:32:05
Svar/Indlæg:
5868/1285

Præcis #16, (den med rekvalmer), derfor ser jeg også så lidt alm. TV, at jeg absolut IKKE vil have TV-bokse stående og bruge strøm, uanset hvor "smarte" de så er. Derfor har jeg stadig Stofa Coax-TV



sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-06-2021 21:59:58
Svar/Indlæg:
2516/381

Har også prøvet det.. 10 dage for at få nettet op og køre igen.

Og deres priser er ikke gode, men her i det sønderjyske, har man ikke andet valg, hvis der skal lidt fart på nettet.

 

Har deres 200/200 mener til 299 eller 319 kr.

 før havde jeg deres 60/60 til 249kr, 

 

Men har dog kun haft problemer med deres net 2 gange på 13år, det er da så i det mindste meget positiv syntes jeg.

Før havde jeg TDC med 1/256, som kom op på 2/512.

Der var ofte problemer, men altid lavet inden for en arbejdsdag, og tog det flere dage, ved kabelbrud eller andet, var de i gang inden for en arbejdsdag, det var ret god service.. og kabel brud var næsten sikker hver vinter



Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2021 16:07:18
Svar/Indlæg:
833/98

så fik de det fikset, det var et kabel der var knækket på centralen.



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
21-06-2021 18:27:30
Svar/Indlæg:
5678/460

 

sesam skrev d. 20-06-2021 21:59:58

Har også prøvet det.. 10 dage for at få nettet op og køre igen.

Og deres priser er ikke gode, men her i det sønderjyske, har man ikke andet valg, hvis der skal lidt fart på nettet.

 

Har deres 200/200 mener til 299 eller 319 kr.

 før havde jeg deres 60/60 til 249kr, 

 

Men har dog kun haft problemer med deres net 2 gange på 13år, det er da så i det mindste meget positiv syntes jeg.

Før havde jeg TDC med 1/256, som kom op på 2/512.

Der var ofte problemer, men altid lavet inden for en arbejdsdag, og tog det flere dage, ved kabelbrud eller andet, var de i gang inden for en arbejdsdag, det var ret god service.. og kabel brud var næsten sikker hver vinter

i esbjerg køre jeg 1000/100 til 299kr ved yousee :) 

.. men vis man bor ude på landet er det sikkert ikke så gode muligheder